Jo man kan, når man endelig finder man en balance mellem den indre og den ydre krop. Når du gør, hvad du synes, du skal gøre for at have det godt med din krop og din indre, finder man et sted hvor man kan bare give slip og nyd livet. Når man forstå, at ingen er perfekte og de få der næsten er, tjender penge med det. Men kun når de er unge. Kroppen er noget vi skal nyde på en realistisk måde. Vi skal akeptere hvor meget vi kan gøre og hvor ligger der grænserne. Og man skal også godt forstå, at ungdomen er noget som ikke varer længe og vi skal akeptere nogle ændringer.
Vi har den krop vi har og det må vi akepteret og vi skal ikke blive hjerne vasket af hvad der sker rundt omkring os ( i 70er skulle kvinder have flade bryster og ikke særligt meget kød på benene, i 80er skulle man have tykke øjenbrune, tyne lipper, mellem store bryster og lange og runde ben, i 90er skulle man have kæmpe bryster og smalle hofter, nu er der kommet en tendens, at man skal være den "sporty" typ med en krop som viser, at vi træner)
Jeg husker, da jeg var teenager, at jeg ikke kunne forstå, hvorfor var der ikke så mange fyre, som var interesseret i mig. Jeg ville så gerne ligne min veninde, som har haft mange "fans" i gymnasium. Og hun var hellere ikke så perfekt smuk, synes jeg. Men hun måtte være smukkere end jeg... hmmm... Jeg fand ud af det senere, at hun var så en evig glad pige, var ligeglade med kritik og hun så næsten kun det positiv i det hele. Min mor sagde en gang til mig, at det er sjovt, at vi skulle bruge så meget tid på make-up, hår og tøj, for hun kunne jo se, at mange kvinder som ikke var smukke har haft nogle dejlige mænd/kærester og masser af lykke i livet. Ja, siden den har jeg tænkt på det. Og jeg fand også ud af det, at faktisk er det ligeså vigtigt at udstråle glæde og kærlighed for livet end af have en god krop. Hvis vi kikker på dem, der har et godt liv plejer at være dem, som udstråler alt godt og mennesker og lykken kommer til dem som en magnet. Og vi elsker at være omgivet af dem også.
Jeg var meget usikkert på mig selv en gang, men efterhånden har jeg lært, at jeg kan gøre hvad jeg kan for at være glad for min krop men jeg skulle også arbejde med min energi. Og faktisk sker der nu mange flere gode ting, end noglesinde har gjord. Da jeg var gravid første gang var der en veninde der sagde, at jeg helt sikker skulle føde en dreng. Jeg spurgte hvorfor? Og hun siger, at drengene "suger" ikke skønheden af mødre ligesom piger gør
Hun sagde, du ser så smuk ud nu, mens du er gravid, ligeså smuk end før, så du må være gravid med en dreng. Og jeg havde aldrig tænkt, at jeg var smuk, det er jeg ovehovedet ikke! Det der måske skete var at jeg er generelt mere tilfreds med mit liv og jeg har forstået mange ting...
Og ja, jeg fødte en dreng. Nu kan jeg ikke lade det være med at kikke på andre gravide og se, hvordan de ser ud og gætte, om de får en pige eller en dreng. De siger, at der er for meget femenin energi, når man er gravid med en pige og der sker et eller andet ubalance og derfor fysisk har man det dårligere. Men jeg har set mange som fik en dreng, som også fik alt muligt problemer, mens de var gravide... så ved jeg ikke rigtigt... men det her må det være en helt anden debat! sorry! hehe