Bliver man mon nogensinde helt tilfreds??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.492 visninger
27 svar
0 synes godt om
2. juli 2009

Honningblomst

Ligger her i min seng og tænker på om man som menneske og måske især kvinde bliver helt tilfreds med det ydre....mon ikke der altid vil være noget man gerne ville have andeledes? det er egentlig dumt at man ikke bare er tilfreds eller ændrer det der ændres kan..
Hvad mener I..er det bare sådan det er...at man ikke altid er helt tilfreds...eller at man ikke giver sig selv lov til at være helt tilfreds?
Tror det skal være mit mål...at være glad nu...for jeg kan sgu ikke ændre mere og må leve med mig som jeg er...
Knus til alle...
Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2009

MaleneG

Må indrømme at jeg er fuldt ud tilfreds med mit ydre, og har nok altid været det
Har altid haft en flad fin mave, en stor barm, og lille mås, en højde som passer til resten, og fødder små og fine
så kan ikke klage

Anmeld

2. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Der er vel forskel på at være opmærksom på ting som måske ikke stemmer overens med "idealet", og så det at være grundlæggende utilfreds?
Eks: Jeg er da ikke vild med forskellige detaljer ved min krop og mit udseende (antræk til lidt hængende bryster, en bums på hagen, lidt strutmave og mit skihop på næsen f.eks.) , men grundlæggende synes jeg om mig selv og er glad for at jeg ser ud som jeg gør...

Anmeld

2. juli 2009

Miamaja

hej eva,

min personlige vurdering ud fra mit eget liv, kommer her..  jeg har ofte faaet at vide , 'du er saa kon, maja' , eller  'du maa da have maend rendende efter dig' gennem min barndom og liv. men jeg har ALTID vaeret utilfreds og ville hellere ligne nogle af mine gude smukke veninder og var ofte jaloux. meget jaloux endda, saerligt paa deres storre og flottere bryster og hvis fyre kikkede efter dem!!!
Men paa et tidspunkt, da jeg var lykkeligst og gladest, saa var jeg ogsaa glad for alt hvad jeg var og saa ud som, selv mine smaa bryster og jeg udstraalede det ogsaa automatisk saa jeg saa bedre ud. Saa det taenker jeg altid tilbage paa naar jeg er utilfreds. Jeg taenker ogsaa paa de gange hvor jeg har vaeret rigtig syg og haft mange smerter, og taenkte ' gud, hvor er det bare vigtigere at vaere rask og hvad er der godt ved at vaere gude smuk hvis man ikke ogsaa er rask og ikke har smerter?'.

desuden kan man ikke leve paa sin skonhed. hvilket da maa vaere et utroligt tomt liv og paa et tidspunkt bliver man jo gammel og mister den. saa er det ikke bedre at blive ven med sig selv istedet for at modarbejde sig selv.

desuden kan et par nye bryster, en mindre naese ect ect ikke aendre radikalt ens liv. saa jeg tror paa man kan blive tilfreds men man skal hele tiden arbejde paa sagen.

Anmeld

2. juli 2009

Honningblomst

MaleneG skriver:

Må indrømme at jeg er fuldt ud tilfreds med mit ydre, og har nok altid været det
Har altid haft en flad fin mave, en stor barm, og lille mås, en højde som passer til resten, og fødder små og fine
så kan ikke klage

Dvs der er INTET på dig hvor du har tænkt at det ville da være pænere med en mindre næse. lysere hår.,...hvad ved jeg...?
Jeg bliver aldrig sådan at jeg tænker jeg bare er helt lækker og det ved jeg jo også at jeg ikke er-smiler.
Knus Eva...som nok bare er super realist...

Anmeld

2. juli 2009

Rillo

JEg  er et sted i mit liv hvor jeg er glad for mig selv...jeg ku godt undværre alle de fregner .... ku godt bruge nogle støre bryster, en fladere mave..tyndere lår...MEn når alt kommer til alt er det jo bare ikke det der gør mig lykkelig..lykke kommer indefra..lige som skønhed gør...

Anmeld

2. juli 2009

Honningblomst

Miamaja skriver:

hej eva,

min personlige vurdering ud fra mit eget liv, kommer her..  jeg har ofte faaet at vide , 'du er saa kon, maja' , eller  'du maa da have maend rendende efter dig' gennem min barndom og liv. men jeg har ALTID vaeret utilfreds og ville hellere ligne nogle af mine gude smukke veninder og var ofte jaloux. meget jaloux endda, saerligt paa deres storre og flottere bryster og hvis fyre kikkede efter dem!!!
Men paa et tidspunkt, da jeg var lykkeligst og gladest, saa var jeg ogsaa glad for alt hvad jeg var og saa ud som, selv mine smaa bryster og jeg udstraalede det ogsaa automatisk saa jeg saa bedre ud. Saa det taenker jeg altid tilbage paa naar jeg er utilfreds. Jeg taenker ogsaa paa de gange hvor jeg har vaeret rigtig syg og haft mange smerter, og taenkte ' gud, hvor er det bare vigtigere at vaere rask og hvad er der godt ved at vaere gude smuk hvis man ikke ogsaa er rask og ikke har smerter?'.

desuden kan man ikke leve paa sin skonhed. hvilket da maa vaere et utroligt tomt liv og paa et tidspunkt bliver man jo gammel og mister den. saa er det ikke bedre at blive ven med sig selv istedet for at modarbejde sig selv.

desuden kan et par nye bryster, en mindre naese ect ect ikke aendre radikalt ens liv. saa jeg tror paa man kan blive tilfreds men man skal hele tiden arbejde paa sagen.

Men du understøtter jo mine antagelser....man vil aldrig helt synes at alt er perfekt udenpå...og heldigvis...for de mennesker der synes de er det, er måske lige præcis for fokuserede på det ydre.
Jeg ved jeg ingen skønhed er og jeg har ved gud heller ikke lyst til at være det..jeg ligner de fleste andre kvinder på 34 år...men jeg er speciel, men det er som person og ikke som skal-smiler
Knus Eva...helt vild smuk, indeni...

Anmeld

2. juli 2009

Honningblomst

JEg  er et sted i mit liv hvor jeg er glad for mig selv...jeg ku godt undværre alle de fregner .... ku godt bruge nogle støre bryster, en fladere mave..tyndere lår...MEn når alt kommer til alt er det jo bare ikke det der gør mig lykkelig..lykke kommer indefra..lige som skønhed gør...

Lige præcis....det er det jeg mener...man finder en ro med sig selv og accept af at man ser ud lige præcis som man gør.
Jeg er bestemt ikke utilfreds med mit ydre., men jeg ved da også godt at jeg ikke er smuk...men det er jo så heller ikke det det handler om.
Knus Eva...som dog gerne ville have 5 cm længere ben, men jeg kan jo nå jorden, så det går nok også...
Fregner er smukke, bare du ved det-smiler.

Anmeld

2. juli 2009

Honningblomst

Rosa skriver:

Der er vel forskel på at være opmærksom på ting som måske ikke stemmer overens med "idealet", og så det at være grundlæggende utilfreds?
Eks: Jeg er da ikke vild med forskellige detaljer ved min krop og mit udseende (antræk til lidt hængende bryster, en bums på hagen, lidt strutmave og mit skihop på næsen f.eks.) , men grundlæggende synes jeg om mig selv og er glad for at jeg ser ud som jeg gør...

Helt enig....og det er jo heller ikke noget som jeg i hvert fald spekulerer over eller bruger timer på...jeg tænkte bare at de fleste jo nok nogen gange tænker...ihh, hvorfor har jeg ikke lige lange ben til sådan et par bukser eller små bryster til sådan en top osv...
Knus Eva.

Anmeld

2. juli 2009

Miamaja

Eva skriver:

Men du understøtter jo mine antagelser....man vil aldrig helt synes at alt er perfekt udenpå...og heldigvis...for de mennesker der synes de er det, er måske lige præcis for fokuserede på det ydre.
Jeg ved jeg ingen skønhed er og jeg har ved gud heller ikke lyst til at være det..jeg ligner de fleste andre kvinder på 34 år...men jeg er speciel, men det er som person og ikke som skal-smiler
Knus Eva...helt vild smuk, indeni...

jeg synes da ikke du ligner alle kvinder paa 34 aar... jeg synes da du er ret flot, saerligt taget i betragtning du har tabt dig sindssygt meget og har fodt 4 drenge.

du har maaske ret i din antagelse om mig. men jeg tror ikke dem der er helt og aldeles tilfreds med dem selv er for optaget af sig selv. jeg kender 2 kvinder, deraf min moar, som aldrig har vaeret utilfreds med sit udseende og hun er da en kon kvinde og super flot som ung men ikke nogen helena christensen men har vaeret en del overvaegtig efter os born og det generede hende aldrig og hun var aldrig genert over at vise sig overvaegtig paa stranden. hun gik op i andre ting. en anden kvinde jeg kender, meget skon stor kvinde, ingen skonhed, og rigtig dejlig men slet slet ikke attraktiv. hun hviler i sig selv og har altid vaeret glad.

saa der er nogle der kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.