Skammens tråd... Rygning.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2013

Anonym trådstarter

MKBP skriver:

Hey 

Jeg røg indtil dagen hvor jeg stod med de 2 streger - så stoppede jeg. Havde vel røget i små 13 år på det tidspunkt. Var røgfri under hele graviditeten, men da hun var omkring 2 måneder startede jeg igen - jeg var brugt, færdig, træt og havde brug for cigaretterne. I november sidste år fik jeg fjernet blindtarmen og som følge af det stoppede jeg igen. Jeg gik dog over til damp, hvilket jeg stadig benytter mig af ! 

Det der fik mig til at stoppe da jeg blev gravid, var et program jeg engang så i tv - da havde de målt hjerterytmen på et barn i maven mens moren røg - puha det lille hjerte var på overarbejde !!! Det var grimt at se ! Desuden tænker jeg også at det er strengt at forlange at en nyfødt skal kvitten røgen når det bliver født, når moren ikke kan...

Held og lykke med det hele 

//Mette

Den udsendelse har jeg ikke set, mon man skulle se den for at sætte prikken over I'et? 

Jeg vil gere prøve at stoppe inden de to streger, men er den her ikke denne måned VED jeg at jeg falder i igen, for skuffelsen skal undertrykkes med en cigaret.... Sådan har det været før og indtil nu... 
Jeg sidder lige nu med ondt i højre bryst, kvalme, sure opstød, smerter i lænden og murren i underlivet trods 8 dage til uønsket mens.... Så hvis nu jeg bilder mig selv ind at det er et foster der skaber symtomer, så hjælper det på det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

LilleLene

Anonym skriver:

Hi hi, den var vidst ikke så heldig 
Jeg prøver virkelig alt hvad jeg kan! Nu skal det bare lykkes! 

Tak! 

bare tro på det, og for guds skyld lad være med at sige "aaaarh den lige en enkelt"

Hvis du først er stoppet helt, bliver det svære at holde det hvis man lige tager en enkelt

Anmeld

13. maj 2013

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

bare tro på det, og for guds skyld lad være med at sige "aaaarh den lige en enkelt"

Hvis du først er stoppet helt, bliver det svære at holde det hvis man lige tager en enkelt

Tak for det gode råd! 

Anmeld

13. maj 2013

miig1989

Synes det er så godt gået, at du har skåret ned til 5 smøger ! Synes du skal være stolt af dig selv !

Jeg havde røget i ca 7 år, da jeg valgte at tage en kold tyrker, og tjaeh 4 uger efter var der 2 streger, og er så glad for at jeg fik stoppet inden jeg.blev.gravid

Hvis du har mod på det, synes jeg du skulle prøve at tage en kold tyrker

Jeg havde sat en dato ca 1 måned frem i tiden, så jeg kunne forberede mig .. I løbet af den måned, fandt jeg ud af, hvilke ryge vaner jeg havde fx, at skulle ryge på vej ned og handle osv, så det lod jeg være med i løbet af den måned .. Desuden plejede jeg at ryge lige da jeg stod op, det blev også ændret ..
Så aftenen før rygestop dagen smed jeg resten af smøgerne ud, tømte askebægeret (røg kun udenfor) og lagde lightere væk og gik i seng ..

Jeg havde købt forskellige snacks, almindelig tyggegummi osv, å jeg havde noget til de første par dage, npr trængen kom .. Desuden havde.jeg en e-cigaret uden nikotin, som jeg brugte lidt den første uge

Anmeld

13. maj 2013

channie-g

Anonym skriver:

Er der nogen andre herinde, andre end jeg selv, som enten prøver at blive gravide, eller som er gravide, og som ikke kan lægge cigaretterne helt på hylden?

Jeg skammer mig sådan  Jeg har været fast ryger i 5år, og for 3mdr siden smed jeg p-pillerne... Jeg har ikke kunne lægge cigaretterne helt fra mig, men jeg er gået fra at ryge 25-30 cigaretter om dagen, til nu kun 5! Jeg er meget stolt af mig selv, men samtidig tynges jeg af dårlig samvittighed  HVIS jeg er gravid nu vil jeg være 2+6, og hver gang jeg tænder en cigaret føler jeg at håbet om to røde streger forsvinder helt og aldeles... At spiren ikke kan klamre sig fast når jeg ryger, og at det aldrig vil lykkes for os 
Min mor røg før hun blev gravid med mig, men det tog mine forældre 7år! Hvad hvis det sker med mig?  Hun røg også under hele graviditeten, 15-20 cigaretter om dagen, og jeg var normalvægtig da jeg blev født, og har aldrig haft problemer med allergi, luftveje eller lign!
Jeg er sikker på at jeg ville kunne lægge cigaretterne heltfra mig når jeg ser at testen er positiv, men endnu er det bare så svært, for hvis nu den slet ikke er der, så kunne jeg jo ryge med god samvittighed?
Jeg er så bange for at jeg ødelægger det hele for mig selv ved at ryge de 5 f*cking cigaretter her mens vi går og prøver, men uden dem er det fandme også svært!

Åh, andre der har det som mig og som kan støtte lidt? 

jeg røg under min graviditet med min søn og har en dejlig, sund og rask dreng... (røg omkring 20 i døgnet)

er nu gravid i uge 23 med lillesøster og så self gerne jeg stoppede med at ryge men synes det er utrolig svært, så ryger stadig (mellem 10-20 i døgnet) ind til videre venter vi oz en sund og rask lille pige...

Anmeld

13. maj 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Er der nogen andre herinde, andre end jeg selv, som enten prøver at blive gravide, eller som er gravide, og som ikke kan lægge cigaretterne helt på hylden?

Jeg skammer mig sådan  Jeg har været fast ryger i 5år, og for 3mdr siden smed jeg p-pillerne... Jeg har ikke kunne lægge cigaretterne helt fra mig, men jeg er gået fra at ryge 25-30 cigaretter om dagen, til nu kun 5! Jeg er meget stolt af mig selv, men samtidig tynges jeg af dårlig samvittighed  HVIS jeg er gravid nu vil jeg være 2+6, og hver gang jeg tænder en cigaret føler jeg at håbet om to røde streger forsvinder helt og aldeles... At spiren ikke kan klamre sig fast når jeg ryger, og at det aldrig vil lykkes for os 
Min mor røg før hun blev gravid med mig, men det tog mine forældre 7år! Hvad hvis det sker med mig?  Hun røg også under hele graviditeten, 15-20 cigaretter om dagen, og jeg var normalvægtig da jeg blev født, og har aldrig haft problemer med allergi, luftveje eller lign!
Jeg er sikker på at jeg ville kunne lægge cigaretterne heltfra mig når jeg ser at testen er positiv, men endnu er det bare så svært, for hvis nu den slet ikke er der, så kunne jeg jo ryge med god samvittighed?
Jeg er så bange for at jeg ødelægger det hele for mig selv ved at ryge de 5 f*cking cigaretter her mens vi går og prøver, men uden dem er det fandme også svært!

Rolig nu, det går nu nok altsammen 

Når det er sagt, så skal du selvfølgelig ikke ryge som gravid. Og jeg tror altså, du får lettere end du tror ved at stoppe, når først du står med de to røde streger. Så bliver det virkeligt for dig, og med et overtager ansvarsfølelsen.

Sådan har det været for mig. Første gang røg jeg (måske op til 10 om dagen), indtil jeg stod med en positiv test. Efter at have aflæst resultatet røg jeg ikke igen, og det var ikke videre svært. Kvalmen og trætheden bevirker også for de fleste, at cigaretterne ikke er svære at vælge fra i begyndelsen.

De andre gange har jeg været festryger, og jeg har også drukket både rødvin og røget cigaretter, inden jeg har formået at teste positivt. Det er vel ikke optimalt, men jeg er andet end en mor-maskine, og jeg behandler generelt min krop pænt. Jeg kan ikke gå og tænke forster-tanker hele tiden, hvis du forstår. - Men vi har så heller aldrig haft gang i intensivt baby-projekt, men været mere klar på, at "det må ske, når det sker".

Jeg synes, du skal tage den med ro. Jeg synes, det lyder som om, du har omtanke for dig selv og kommende barn, og jeg er ikke bekymret for nogen af jer.

Anmeld

13. maj 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Rolig nu, det går nu nok altsammen 

Når det er sagt, så skal du selvfølgelig ikke ryge som gravid. Og jeg tror altså, du får lettere end du tror ved at stoppe, når først du står med de to røde streger. Så bliver det virkeligt for dig, og med et overtager ansvarsfølelsen.

Sådan har det været for mig. Første gang røg jeg (måske op til 10 om dagen), indtil jeg stod med en positiv test. Efter at have aflæst resultatet røg jeg ikke igen, og det var ikke videre svært. Kvalmen og trætheden bevirker også for de fleste, at cigaretterne ikke er svære at vælge fra i begyndelsen.

De andre gange har jeg været festryger, og jeg har også drukket både rødvin og røget cigaretter, inden jeg har formået at teste positivt. Det er vel ikke optimalt, men jeg er andet end en mor-maskine, og jeg behandler generelt min krop pænt. Jeg kan ikke gå og tænke forster-tanker hele tiden, hvis du forstår. - Men vi har så heller aldrig haft gang i intensivt baby-projekt, men været mere klar på, at "det må ske, når det sker".

Jeg synes, du skal tage den med ro. Jeg synes, det lyder som om, du har omtanke for dig selv og kommende barn, og jeg er ikke bekymret for nogen af jer.

Tak.... 

Anmeld

13. maj 2013

Frk. Himmelblå

MKBP skriver:

Hey 

Jeg røg indtil dagen hvor jeg stod med de 2 streger - så stoppede jeg. Havde vel røget i små 13 år på det tidspunkt. Var røgfri under hele graviditeten, men da hun var omkring 2 måneder startede jeg igen - jeg var brugt, færdig, træt og havde brug for cigaretterne. I november sidste år fik jeg fjernet blindtarmen og som følge af det stoppede jeg igen. Jeg gik dog over til damp, hvilket jeg stadig benytter mig af ! 

Det der fik mig til at stoppe da jeg blev gravid, var et program jeg engang så i tv - da havde de målt hjerterytmen på et barn i maven mens moren røg - puha det lille hjerte var på overarbejde !!! Det var grimt at se ! Desuden tænker jeg også at det er strengt at forlange at en nyfødt skal kvitten røgen når det bliver født, når moren ikke kan...

Held og lykke med det hele 

//Mette

Det program har jeg også set!! Nej, så kan man bare ikke ryge en cigaret som gravid.. Ikke efter at have set det. Det bør alle PB'ere/gravide rygere se. Det hjælper er jeg sikker på.

Anmeld

13. maj 2013

M&N

Anonym skriver:

Jeg blev gravid da jeg stadig røg. Heldigvis stoppede jeg 2 dage "før" jeg kunne teste positiv (4+0). Opdagede det dog først 5+0.

Jeg tog en kold tyrker. Jeg har ikke rørt en smøg siden.. Jeg havde selv røget i 7 år. Det var rigtig svært at stoppe da vi prøvede at blive gravide, men det lykkedes mig endelig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.