Skammens tråd... Rygning.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Tusind tusind tak, hvor er du sød! Jeg prøver alt hvad jeg kan, idag har jeg kun røget 1 cigaret på 4 timer, og satser på kun at ryge max. 2 mere idag!  Dvs. 2 mindre end igår!
Hvor er I søde allesammen 

Super flot! :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

Anonym trådstarter

kriknu skriver:

Hej 

Jeg holdte op med at ryge da vi startede på projekt baby i sin tid, men jeg kunne simpelthen ikke klare skuffelsen gang på gang og begyndte og ryge igen efter 1½ år, og er i dag 33+ med en skøn lille dreng...

I starten af graviditeten gik jeg igennem nogle situationer der var ret stressende og tog meget hårdt på mig og jeg endte så igen med at begynde og ryge og er siden da altid haft en pakke smøger liggende herhjemme og min jordemoder ved det godt, og siger faktisk ikke noget til det... 

Min søster røg under hele graviditeten og op til og har også en skøn skøn søn den dag i dag, min veninde røg under hele graviditeten og har for nyligt fået en sund, rask og smuk pige.. 

Så jeg tror ikke du skal bekymre dig så meget 
Selvom jeg godt selv kender følelsen, jeg var i lang tid overbevist om at den ene af tvillingerne døde fordi jeg røg en smøg..

Først, RIP til din lille tvilling 
Kan sagtens følge dig, de sidste to måneder er jeg gået et par dage over tid med mens, og det har stukket og jaget lidt ekstra end det plejer, så jeg har også dårlig samvittighed fordi jeg er overbevist om at den egentlig har været der, men er endt i BIO'er pga. 5 cigaretter dagligt 
Det er skønt at høre at din søster og din veninde har fået smukke, sunde børn trods lasten, og det gør du jo med garanti også!  Jeg satser på at stoppe helt, skærer bare gradvist mere og mere af 

Anmeld

13. maj 2013

kriknu

Anonym skriver:

Først, RIP til din lille tvilling 
Kan sagtens følge dig, de sidste to måneder er jeg gået et par dage over tid med mens, og det har stukket og jaget lidt ekstra end det plejer, så jeg har også dårlig samvittighed fordi jeg er overbevist om at den egentlig har været der, men er endt i BIO'er pga. 5 cigaretter dagligt 
Det er skønt at høre at din søster og din veninde har fået smukke, sunde børn trods lasten, og det gør du jo med garanti også!  Jeg satser på at stoppe helt, skærer bare gradvist mere og mere af 

jeg er også stoppet helt nu, men jeg har dem liggende ... det er altid smart hvis man får rygende gæster eller jeg selv får brug for det en dag .. men satser på at jeg venter med at tænde den næste smøg i hvert fald til han er født 

Anmeld

13. maj 2013

Anonym trådstarter

kriknu skriver:

jeg er også stoppet helt nu, men jeg har dem liggende ... det er altid smart hvis man får rygende gæster eller jeg selv får brug for det en dag .. men satser på at jeg venter med at tænde den næste smøg i hvert fald til han er født 

Det giver en vis tryghed at have dem liggende...  Kan sagtens følge dig 

Anmeld

13. maj 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Er der nogen andre herinde, andre end jeg selv, som enten prøver at blive gravide, eller som er gravide, og som ikke kan lægge cigaretterne helt på hylden?

Jeg skammer mig sådan  Jeg har været fast ryger i 5år, og for 3mdr siden smed jeg p-pillerne... Jeg har ikke kunne lægge cigaretterne helt fra mig, men jeg er gået fra at ryge 25-30 cigaretter om dagen, til nu kun 5! Jeg er meget stolt af mig selv, men samtidig tynges jeg af dårlig samvittighed  HVIS jeg er gravid nu vil jeg være 2+6, og hver gang jeg tænder en cigaret føler jeg at håbet om to røde streger forsvinder helt og aldeles... At spiren ikke kan klamre sig fast når jeg ryger, og at det aldrig vil lykkes for os 
Min mor røg før hun blev gravid med mig, men det tog mine forældre 7år! Hvad hvis det sker med mig?  Hun røg også under hele graviditeten, 15-20 cigaretter om dagen, og jeg var normalvægtig da jeg blev født, og har aldrig haft problemer med allergi, luftveje eller lign!
Jeg er sikker på at jeg ville kunne lægge cigaretterne heltfra mig når jeg ser at testen er positiv, men endnu er det bare så svært, for hvis nu den slet ikke er der, så kunne jeg jo ryge med god samvittighed?
Jeg er så bange for at jeg ødelægger det hele for mig selv ved at ryge de 5 f*cking cigaretter her mens vi går og prøver, men uden dem er det fandme også svært!

Åh, andre der har det som mig og som kan støtte lidt? 

Jeg var stoppet men må indrømme at jeg røg et par stykker den dag jeg ventede svar på forstervandsprøve. Men det var det heldigvis. jeg ville stoppe helt nu da det kan være stressene at stoppe og det derfor ikke bliver spor nemmere under graviditet laser akupunktur kan have effekt.

held og lykke med det

Anmeld

13. maj 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Jeg var stoppet men må indrømme at jeg røg et par stykker den dag jeg ventede svar på forstervandsprøve. Men det var det heldigvis. jeg ville stoppe helt nu da det kan være stressene at stoppe og det derfor ikke bliver spor nemmere under graviditet laser akupunktur kan have effekt.

held og lykke med det

Tusind tak, jeg prøver også ihærdigt  Mit mål må være at stoppe helt inden testdag d. 21! 

Anmeld

13. maj 2013

LilleLene

Anonym skriver:

Er der nogen andre herinde, andre end jeg selv, som enten prøver at blive gravide, eller som er gravide, og som ikke kan lægge cigaretterne helt på hylden?

Jeg skammer mig sådan  Jeg har været fast ryger i 5år, og for 3mdr siden smed jeg p-pillerne... Jeg har ikke kunne lægge cigaretterne helt fra mig, men jeg er gået fra at ryge 25-30 cigaretter om dagen, til nu kun 5! Jeg er meget stolt af mig selv, men samtidig tynges jeg af dårlig samvittighed  HVIS jeg er gravid nu vil jeg være 2+6, og hver gang jeg tænder en cigaret føler jeg at håbet om to røde streger forsvinder helt og aldeles... At spiren ikke kan klamre sig fast når jeg ryger, og at det aldrig vil lykkes for os 
Min mor røg før hun blev gravid med mig, men det tog mine forældre 7år! Hvad hvis det sker med mig?  Hun røg også under hele graviditeten, 15-20 cigaretter om dagen, og jeg var normalvægtig da jeg blev født, og har aldrig haft problemer med allergi, luftveje eller lign!
Jeg er sikker på at jeg ville kunne lægge cigaretterne heltfra mig når jeg ser at testen er positiv, men endnu er det bare så svært, for hvis nu den slet ikke er der, så kunne jeg jo ryge med god samvittighed?
Jeg er så bange for at jeg ødelægger det hele for mig selv ved at ryge de 5 f*cking cigaretter her mens vi går og prøver, men uden dem er det fandme også svært!

altså jeg røg indtild jeg så 2 streger

om mandagen testede jeg positiv og fredagen inden var jeg i byen med min klasse og drak mig MEEEEEGA stiv

jeg var 5+3 da jeg testede positiv

Så tror godt du kan blive gravid + pisse flot du har skåret så meget ned

og hvis du har besluttet dig for at stoppe når du ER blevet gravid, så hold fast i det.... Det ER pisse hårdt, jeg har været stoppet i 1½ år nu, og nu og da får jeg meeega lyst, men jeg holder fast

husk på, man kan hvad man vil, HVIS man virkelig vil det

Anmeld

13. maj 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Min plan er helt sikkert også at stoppe helt!
Jeg tror at det bliver nemmere når jeg ved at der er noget derinde, så jeg ved at det ikke længere kun er mig selv jeg skader, men også mit barn...

Tak! 

Det bliver aldrig kun dig selv du skader ved at ryge. 
Du skader dine omgivelser, så længe du ryger. Og ikke mindst skader du din fertillitet og det lille foster der måske bliver til i dig, inden du når at stoppe. 

En kold tyrker er hvad der hjælper. 

Anmeld

13. maj 2013

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

altså jeg røg indtild jeg så 2 streger

om mandagen testede jeg positiv og fredagen inden var jeg i byen med min klasse og drak mig MEEEEEGA stiv

jeg var 5+3 da jeg testede positiv

Så tror godt du kan blive gravid + pisse flot du har skåret så meget ned

og hvis du har besluttet dig for at stoppe når du ER blevet gravid, så hold fast i det.... Det ER pisse hårdt, jeg har været stoppet i 1½ år nu, og nu og da får jeg meeega lyst, men jeg holder fast

husk på, man kan hvad man vil, HVIS man virkelig vil det

Hi hi, den var vidst ikke så heldig 
Jeg prøver virkelig alt hvad jeg kan! Nu skal det bare lykkes! 

Tak! 

Anmeld

13. maj 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Hey 

Jeg røg indtil dagen hvor jeg stod med de 2 streger - så stoppede jeg. Havde vel røget i små 13 år på det tidspunkt. Var røgfri under hele graviditeten, men da hun var omkring 2 måneder startede jeg igen - jeg var brugt, færdig, træt og havde brug for cigaretterne. I november sidste år fik jeg fjernet blindtarmen og som følge af det stoppede jeg igen. Jeg gik dog over til damp, hvilket jeg stadig benytter mig af ! 

Det der fik mig til at stoppe da jeg blev gravid, var et program jeg engang så i tv - da havde de målt hjerterytmen på et barn i maven mens moren røg - puha det lille hjerte var på overarbejde !!! Det var grimt at se ! Desuden tænker jeg også at det er strengt at forlange at en nyfødt skal kvitten røgen når det bliver født, når moren ikke kan...

Held og lykke med det hele 

//Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.