3 årig der kan skrive eget navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2013

Malene84

Lone Jakobsen skriver:

ja jeg må blankt indrømme at min søn tager pusten fra mig.

han er 3 år, bliver 4 til juli. han har gået i børnehave siden august 2012, og hvor har han dog lært meget.

han har altid været glad for tal, men det er virkelig blevet noget han går helt vildt op i, og han tæller pt. til 37. han gendkender tallene, og kan uden problemer skrive tallene op til 20.

i sidste uge opdagede vi pludselig at han kunne stave til sit eget navn, med kun en enkelt fejl (han hedder Rasmus)

her til middag stod jeg så og skrev lidt på en tavle, da han kom ind og ville være med. han genkendte mange bogstaver, og gik bagefter op til tavlen og skrev sit eget navn

altså for mig er det helt vildt. de 3 ældste af mine er nærmest begyndt i skole før de kan skrive deres eget navn, og de har aldrig haft sønderlig interesse for tal. så det her imponere mig meget.

men hvad siger i andre med børn i den alder. kan jeres også det? for flere siger nu til mig at det er helt normalt.

Min venindes datter er også helt vild. Hun kan hele alfabetet, skrive sit navn og tælle til 100. Hun er lige blevet 4år  DET ER JO VILDT! Hun kan også alfabetet og nogle af farverne på engelsk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2013

Malene84

Mine egne drenge kan "kun" tælle til 25 (forstår ikke helt hvorfor logikken stopper for dem ved 25 - ha ha ha)! De kan hele alfabetet, men kan kun synge/sige det. Hvis de ser alfabetet skrevet, kan de kun finde T & V (Tristan og Villads)! Ligeledes med tallene - kan de kun 1, 2 og 3! Nu heller ikke noget vi øver, så er da glad for de er okay med.

De er blevet 3år i søndags - og vælter nogle af børnehavebørnene af pinden rent verbalt - så jeg er da stolt 

Anmeld

11. maj 2013

Lone Jakobsen

FrkHamilton skriver:

Vores datter kunne kort før hun blev 5. Og damn jeg var stolt og lettet, hun hader at sidde stille og vil hellere klatre i træer osv og 'skole' øvelser har aldrig sagt hende en fis jeg var bange for det aldrig kom :-P så din søn er jo en lille Einstein :-D hihi.

min den næste i rækken er 8 år, har absolut ingen interesse for bogstaver.... og har lige fået konstateret adhd. så for mig var dette også noget meget usædvanligt.

han er faktisk lidt bagud sprogligt og har talepædagog på, så tænker at dette måske er noget han bare brænder for. som nogen børn der taler flydende før de går, så kan min søn skrive sit eget navn før han næsten kan udtale det

Anmeld

11. maj 2013

Lone Jakobsen

mor:) skriver:

Nu er min dreng kun 1 1/2år. Men jeg har været i praktik i en børnehave og de fleste kunne først skrive deres navn omkring 5-6 års alderen. Så jeg synes virkelig det er flot

det med tallene kunne nogle få børn, men ikke op til 20 og de var næsten 6 år. 

Et lille geni du har dig der

det er også kommet meget bag på mig, og børnehaven siger også at han bare suger til sig

men som man kan se af denne tråd, så er der faktisk flere børn i den alder som har de evner synes simpelthen det er SÅ imponerende.

Anmeld

11. maj 2013

Lone Jakobsen

Malene84 skriver:

Mine egne drenge kan "kun" tælle til 25 (forstår ikke helt hvorfor logikken stopper for dem ved 25 - ha ha ha)! De kan hele alfabetet, men kan kun synge/sige det. Hvis de ser alfabetet skrevet, kan de kun finde T & V (Tristan og Villads)! Ligeledes med tallene - kan de kun 1, 2 og 3! Nu heller ikke noget vi øver, så er da glad for de er okay med.

De er blevet 3år i søndags - og vælter nogle af børnehavebørnene af pinden rent verbalt - så jeg er da stolt 

jamen jeg tænker da også at det er hvad man umiddelbart forventer af børn i den alder.

mine 3 ældste har aldrig haft nogen interesse for bogstaver før de begyndte i skole... så det her er helt vildt for mig

Anmeld

11. maj 2013

Lusi

Lone Jakobsen skriver:

ja jeg må blankt indrømme at min søn tager pusten fra mig.

han er 3 år, bliver 4 til juli. han har gået i børnehave siden august 2012, og hvor har han dog lært meget.

han har altid været glad for tal, men det er virkelig blevet noget han går helt vildt op i, og han tæller pt. til 37. han gendkender tallene, og kan uden problemer skrive tallene op til 20.

i sidste uge opdagede vi pludselig at han kunne stave til sit eget navn, med kun en enkelt fejl (han hedder Rasmus)

her til middag stod jeg så og skrev lidt på en tavle, da han kom ind og ville være med. han genkendte mange bogstaver, og gik bagefter op til tavlen og skrev sit eget navn

altså for mig er det helt vildt. de 3 ældste af mine er nærmest begyndt i skole før de kan skrive deres eget navn, og de har aldrig haft sønderlig interesse for tal. så det her imponere mig meget.

men hvad siger i andre med børn i den alder. kan jeres også det? for flere siger nu til mig at det er helt normalt.

Vores datter bliver snart 5 og hun kan ikke engang skrive hendes eget navn. Selvom jeg skriver det og siger hun kan skrive de samme bogstaver nedenunder, bliver det det altså ikke de samme bogstaver hun laver.. Men noget ligende..

Såå jeg vil da sige du har en fremmelig dreng eller også er vores bare yderst bagud!

Anmeld

11. maj 2013

Lone Jakobsen

Lusi skriver:

Vores datter bliver snart 5 og hun kan ikke engang skrive hendes eget navn. Selvom jeg skriver det og siger hun kan skrive de samme bogstaver nedenunder, bliver det det altså ikke de samme bogstaver hun laver.. Men noget ligende..

Såå jeg vil da sige du har en fremmelig dreng eller også er vores bare yderst bagud!

jeg tror bestemt ikke at din datter er bagud.

som jeg har skrevet flere gange, så er han faktisk meget tæt på min 8 årige. min 8 årige har nemlig absolut ingen interesse for bogstaver og læsning (han får speciel undervisning)

mine 2 andre har heller aldrig kunne skrive deres eget navn før de kom i skole.

Anmeld

11. maj 2013

Lusi

Lone Jakobsen skriver:

jeg tror bestemt ikke at din datter er bagud.

som jeg har skrevet flere gange, så er han faktisk meget tæt på min 8 årige. min 8 årige har nemlig absolut ingen interesse for bogstaver og læsning (han får speciel undervisning)

mine 2 andre har heller aldrig kunne skrive deres eget navn før de kom i skole.

Nej det ved jeg
Hun er først lige begyndt at interessere sig for at skrive. Hun laver tilgengæld heller ikke ret meget andet lige i øjeblikket

Anmeld

11. maj 2013

Lone Jakobsen

Lusi skriver:

Nej det ved jeg
Hun er først lige begyndt at interessere sig for at skrive. Hun laver tilgengæld heller ikke ret meget andet lige i øjeblikket

min søn har ikke udvist interesse for det før. det er kommet meget pludseligt.

for ham er det super godt da hans finmotorik ikke er alt for god, og nu træner han den meget ved at skrive

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.