Frk. Himmelblå skriver:
Flot 
Får lyst til at blære mig med min datter, som også er 3. Hun kan skrive, mor, far, eget navn, søsters, forældres navne, veninders navne. Og så kan hun alfabetet. Tælle til 100. Skrive tallene også. Og hun genkender simple ord som til, fra og sol. Og så kan hun oplyse, hvilket bogstav ordene begynder med ved at lytte sig frem.
Vi synes, hun er vildt sej, men også at det er lidt synd, at hun bare må se på, når storegruppen i børnehaven laver "skoleopgaver".. Nåe ja, hun kan også lave regnestykker så længe summen ikke overstiger 10 - hun tæller på fingrene :-)
Hun er "foran" alle vi ellers kender. Og især drengene.. Tror ikke jeg har mødt en treårig dreng, som har kunnet det, som fin dreng kan
.. Pigerne er altså som regel noget hurtigere.
Blæremås hilsener herfra 
nej hvor er det vildt at hun er så dygtig 

er godt nok stolt over min dygtige dreng, så kan godt forstå at i har det på samme måde.
nu har jeg en 8 årig som har haft meget svært ved skolen pga. uro i kroppen (som senere viste sig at være adhd) derfor er han et pænt stykke bagud i sær i dansk. jeg går da lidt og tænker over om en lillebror der er så dygtig, kan risikere at "overhale" ham 
vi har aldrig preset ham frem, men vi synes da det er sjovt, og giver ham lov til at lege med bogstaver og tal alt hvad han orker 
Anmeld