3 årig der kan skrive eget navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2013

Frk. Himmelblå

Robin Hood. skriver:

Præcis  

Vi har nu lige prøvet at få ham til at stave eget navn

Vi ville ønske vi havde døbt ham Ib

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2013

Balinus

Endnu en mor der vil prale... 

Vores datter har siden hun var 20 mdr. kunne sætte ord på alfabetet, uden vi på nogle måde har lært hende det. Hun har et træ puslespil med alfabetet, og hun begyndte at sprøge hvad er det og det når vi lejet med spillet, og efter et par dage sad hun selv med puslespillet, og satte ord på: S som slange, B som baby, L som Leo, M som mor osv. Hun bruger forskellige ord for samme bogstav, og gør det samme når hun ser bogstaver i bøger eller andre steder...

Hun tæller til 15 og har helt styr på højre og venstre, hun kan langt de fleste tekster i børnesangen, så hvis vi begynder på en sætning slutter hun den...

Det er vildt hvad børn kan, jeg bliver altid blæst baglæns når jeg oplever det, eller læser hvad fx. jeres børn kan! 

Anmeld

10. maj 2013

Lone Jakobsen

Frk. Himmelblå skriver:

Kan godt forstå tanken omkring de to yderligheder.. Her er søster handicappet, så vi er meget obs på, at deres roller ikke bliver bygget omkring "boglig formåen". Det er en lille del af et helt menneske... 

Ved i øvrigt slet ikke, om man kan regne med, at deres nuværende evner holder helt ind i skoleårene. Måske er det bare nu og her interesse, - meen de glemmer det nu nok ikke igen.. 

jeg tvivler også på at interesse holder så længe.... men den del han allerede har lært, skal nu nok blive siddende

ja man skal finde balancen mellem at lade de yngste udfolde sig, uden at de store føler sig tromlet.

Anmeld

10. maj 2013

Lone Jakobsen

Balinus skriver:

Endnu en mor der vil prale... 

Vores datter har siden hun var 20 mdr. kunne sætte ord på alfabetet, uden vi på nogle måde har lært hende det. Hun har et træ puslespil med alfabetet, og hun begyndte at sprøge hvad er det og det når vi lejet med spillet, og efter et par dage sad hun selv med puslespillet, og satte ord på: S som slange, B som baby, L som Leo, M som mor osv. Hun bruger forskellige ord for samme bogstav, og gør det samme når hun ser bogstaver i bøger eller andre steder...

Hun tæller til 15 og har helt styr på højre og venstre, hun kan langt de fleste tekster i børnesangen, så hvis vi begynder på en sætning slutter hun den...

Det er vildt hvad børn kan, jeg bliver altid blæst baglæns når jeg oplever det, eller læser hvad fx. jeres børn kan! 

ja man kan virkelig blive helt målløs når man oplever den slags jeg stod helt med tårer i øjnene da jeg så han skrev sit navn.

i går sang han karaoke i et indendørs legeland, og i dag skriver han sit eget navn..... hvem har stjålet min tumling 

Anmeld

10. maj 2013

bøllen

Robin Hood. skriver:

Præcis  

Vi har nu lige prøvet at få ham til at stave eget navn

Vi ville ønske vi havde døbt ham Ib

Ha ha vi har altid spøgt med vores tvillinger skulle have heddet Ib & bo  Det hedder de selvfølgelig ikke men lige ved navneskrivning 

Anmeld

10. maj 2013

gonefishing

Lone Jakobsen skriver:

ja jeg må blankt indrømme at min søn tager pusten fra mig.

han er 3 år, bliver 4 til juli. han har gået i børnehave siden august 2012, og hvor har han dog lært meget.

han har altid været glad for tal, men det er virkelig blevet noget han går helt vildt op i, og han tæller pt. til 37. han gendkender tallene, og kan uden problemer skrive tallene op til 20.

i sidste uge opdagede vi pludselig at han kunne stave til sit eget navn, med kun en enkelt fejl (han hedder Rasmus)

her til middag stod jeg så og skrev lidt på en tavle, da han kom ind og ville være med. han genkendte mange bogstaver, og gik bagefter op til tavlen og skrev sit eget navn

altså for mig er det helt vildt. de 3 ældste af mine er nærmest begyndt i skole før de kan skrive deres eget navn, og de har aldrig haft sønderlig interesse for tal. så det her imponere mig meget.

men hvad siger i andre med børn i den alder. kan jeres også det? for flere siger nu til mig at det er helt normalt.

Kan jeg ikke lige få den opskrift?

Anmeld

10. maj 2013

Lone Jakobsen

Flodkilling skriver:

Kan jeg ikke lige få den opskrift?

Anmeld

10. maj 2013

C-Dog

Vores datter kunne kort før hun blev 5. Og damn jeg var stolt og lettet, hun hader at sidde stille og vil hellere klatre i træer osv og 'skole' øvelser har aldrig sagt hende en fis jeg var bange for det aldrig kom :-P så din søn er jo en lille Einstein :-D hihi.

Anmeld

10. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu er min dreng kun 1 1/2år. Men jeg har været i praktik i en børnehave og de fleste kunne først skrive deres navn omkring 5-6 års alderen. Så jeg synes virkelig det er flot

det med tallene kunne nogle få børn, men ikke op til 20 og de var næsten 6 år. 

Et lille geni du har dig der

Anmeld

10. maj 2013

Krussedulle

Lone Jakobsen skriver:

ja jeg må blankt indrømme at min søn tager pusten fra mig.

han er 3 år, bliver 4 til juli. han har gået i børnehave siden august 2012, og hvor har han dog lært meget.

han har altid været glad for tal, men det er virkelig blevet noget han går helt vildt op i, og han tæller pt. til 37. han gendkender tallene, og kan uden problemer skrive tallene op til 20.

i sidste uge opdagede vi pludselig at han kunne stave til sit eget navn, med kun en enkelt fejl (han hedder Rasmus)

her til middag stod jeg så og skrev lidt på en tavle, da han kom ind og ville være med. han genkendte mange bogstaver, og gik bagefter op til tavlen og skrev sit eget navn

altså for mig er det helt vildt. de 3 ældste af mine er nærmest begyndt i skole før de kan skrive deres eget navn, og de har aldrig haft sønderlig interesse for tal. så det her imponere mig meget.

men hvad siger i andre med børn i den alder. kan jeres også det? for flere siger nu til mig at det er helt normalt.

Hvor er han dygtig!

Min dreng var også 3, da han kunne skrive sit eget navn! da han blev 4, hjalp han nogle af førskolebørnene med alfabetet!

Er også bare afsindig stolt af min store dreng nu er han 5, og kan både læse og skrive, altså som i "her er en ko, den står på en grøn mark" agtig læsning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.