Jer med pco hvilke type prævention bruger i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.772 visninger
24 svar
1 synes godt om
10. maj 2013

Pinkrose

Hej kære kvinder

Skal igang med at bruge prævention igen, efter en meget lang periode uden. Og har nu fået af vide at jeg har pco. Er samtidigt også over normal vægt.

Hvilke form for prævention bruger i?
Min læge så helst at jeg ikke brugte andet end kondom men syntes jeg ikke virker så fedt da jeg kun er 23 og det vil sige rigtig mange år med kondom og er hverken jeg eller min partner interesseret i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2013

Dorthe1986

Denisep skriver:

Hej kære kvinder

Skal igang med at bruge prævention igen, efter en meget lang periode uden. Og har nu fået af vide at jeg har pco. Er samtidigt også over normal vægt.

Min læge så helst at jeg ikke brugte andet end kondom men syntes jeg ikke virker så fedt da jeg kun er 23 og det vil sige rigtig mange år med kondom og er hverken jeg eller min partner interesseret i.

Jeg bruger p-piller, det synes jeg er det nemmeste. Men det er så også fordi jeg slet ikke får min mens, hvis jeg ikke tager dem. Det kræver at jeg kommer ned på en vis vægt, førend min krop selv laver menstruationer.

Anmeld

10. maj 2013

Pinkrose

Dorthe1986 skriver:

Jeg bruger p-piller, det synes jeg er det nemmeste. Men det er så også fordi jeg slet ikke får min mens, hvis jeg ikke tager dem. Det kræver at jeg kommer ned på en vis vægt, førend min krop selv laver menstruationer.

Min læge vil ikke give mig p piller pga jeg er over normal vægt pga blodpropper

Anmeld

10. maj 2013

pcoramt

Denisep skriver:

Hej kære kvinder

Nu er jeg godt nok gravid, men bagefter regner jeg stærkt med p-piller eller spiral..

Anmeld

10. maj 2013

Miin'Baby'Mus

Denisep skriver:

Hej kære kvinder

Jeg får miniP, der er ikke østrogen i og de er bedre end almindelig p-piller siger min læge. 

Jeg har også PCO  Men husk nu lige på at hver læge har sin egen mening, så måske du skulle få en anden mening 

Anmeld

10. maj 2013

Lykke:)

Denisep skriver:

Hej kære kvinder

Vi brugte ikke noget, da vi fik at vide, at vi ikke kunne få børn - det kunne vi så
Men vi brugte intet, da jeg ikke kunne tåle hormonerne.

Anmeld

10. maj 2013

Kløver

Jeg har med god erfaring brugt p-piller, fraråder minipiller, lavede totalt rod i min cyklus, og har pt kun haft 1 æl på 3 mdr så 2 økobørn og nu skal jeg så i behandling med hormoner pga manglende æl.
Hvis jeg ikke skulle være igang med pb havde jeg valgt pessar

Dette her bliver højest sandsynligt min sidste graviditet pg pga min pco vælger jeg derfor nok p-piller efter fødslen/amning skulle jeg have flere børn havde mit valg nok faldet mere på pessar. Dog ikke sikker på hvilken løsning jeg vælger endnu, men er jo også tid endnu til jeg skal beslutte mig. Men måske det kan give dig lidt ideer

Har også overvejet kobber spiral og hormon spiral, fravalgte en spiral da den var for dyr at sætte op, når den efter så kort tid skulle tages ud (var under 1 år den skulle sidde, har været på minipiller 8 mdr i stedet )

Anmeld

10. maj 2013

Dorthe1986

Denisep skriver:

Min læge vil ikke give mig p piller pga jeg er over normal vægt pga blodpropper

Lidt sjovt for jeg er også over min normalvægt. Faktisk langt over og det var intet problem for mig at få. Min læge gjorde det at han målte mit blodtryk inden jeg startede, gav mig så en recept til et år. Har lige været oppe for at forny den, hvor de så skulle se hvad mit blodtryk var. Fik lov at fortsætte, da det var perfekt.

Har din læge målt blodtryk?

Anmeld

10. maj 2013

Pinkrose

Dorthe1986 skriver:

Lidt sjovt for jeg er også over min normalvægt. Faktisk langt over og det var intet problem for mig at få. Min læge gjorde det at han målte mit blodtryk inden jeg startede, gav mig så en recept til et år. Har lige været oppe for at forny den, hvor de så skulle se hvad mit blodtryk var. Fik lov at fortsætte, da det var perfekt.

Har din læge målt blodtryk?

Ja hun målte det og det var helt normalt ikke for højt eller noget, men er bare møg bange for at
Få blodpropper, lød på hende som om at hun nærmest kunne garantere mig at eg ville få blodpropper

Anmeld

10. maj 2013

Pinkrose

Miin'Baby'Mus skriver:

Jeg får miniP, der er ikke østrogen i og de er bedre end almindelig p-piller siger min læge. 

Jeg har også PCO  Men husk nu lige på at hver læge har sin egen mening, så måske du skulle få en anden mening 

Det har du helt ret i, men det ville vel kræve at jeg så sku skifte læge eller ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.