Arg!! Lorte morgen :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2013

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Tror jeg ved hvem du er 

Men søde.. Det eneste du kan gøre for ham er at støtte og hjælpe ham igang med træning og en god kostplan. 

- en operation er ikke den bedste vej frem 

Smid alle de usunde ting væk eller lig det et sted hvor i kun 1 gang om ugen må tillade jer at tá det frem. 

Smør en fast madpakke. 

Hvis han ikke har tid til træning hver dag, så evt nogle redskaber han kan bruge hjemme i form af en trænings-cykel eller andet? (jeg aner ikke hva udstyr der lige skræves). 

Ellers kan han tá min kære mand i hånden et par gange om ugen og træne sammen 

Du er snu nok dig var 

Det ved jeg godt søde, men det var VIRKELIG et stort chok for mig at han er blevet SÅ tung.

Og du ved at jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at støtte ham.

Ja vi har jo en gym bold, en gym måtte, nogle håndvægte og en motionscykel (den skal bare lige hentes hjem) 

Så det var også planen at han skulle iglisted det.

Haha ja det kunne være kønt, så kan både du og ham melde sig ind så kan vi også tage afsted sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2013

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

jeg har prøvet i forms og jeg syntes den er rigtig godt jeg vejede alt min mad af undtaget aftensmad da jeg ikke syntes at det var til at skrive opskriften ind hver aften og jeg tabte mig 4-5 kg på den første mdr

jeg gik desværrer i stå efter den månede da der var så meget andet at tænke på

regner stærkt med at jeg snart skal i gang igen

Ja det virker også godt. 

Nej jeg kan godt forstå at aftenmåltidet kan være et stort projekt at få skrevet ind hver dag.. Det var da også et flot tabden første måned.

Sådan kan det jo gå, det samme skete her. Men ja, op på hesten igen  Held og lykke

Anmeld

9. maj 2013

Anonym trådstarter

Moma skriver:

Så mange kg ksn virke uoverskueligt. Men del det op i mindre delmål i stedet for, så kan ham bedre klare det psykisk. Han vil opleve, at de første mange kg går lynende stærkt - han er en mand, der skal smide mange kg. Den kombination gør, at det går stærkt i starten, og det er motiverende. 

Det bedste for ham vil helt klart være en kombination af fokus kost og motion. Det holdet i længden også bagefter. Men det er benhårdt. 

Pøj pøj med det hele - og hold os opdaterede! 

Ja det synes jeg så bestemt at det kan. Del mål emene fin ide, han har jo tbt sig før, men det gik galt pga andre ting i vores tilværelse desværre. But the past is the past on we go!

Men jeg tror også en god kombi af kost og motion vil være det bedste for ham, da det jo gerne skulle være noget han kan klare mange år ud i fremtiden.. 

Mange tak, ja det skal jeg nok..

Anmeld

9. maj 2013

Anonym trådstarter

sus82 skriver:

hvor er det træls at blive overrasket på den måde over vægten!

men det lyder som om at I er gode til at støtte hinanden og det er rigtig vigtigt når man skal igang med et vægttab.

jeg er ikke tilhænger af diverse kurer, da det ofte er set at man vender tilbage igen til det man kom fra. Men vil alligevel lige komme med et råd.

Nu ved jeg ikke hvordan I spiser, men måske kunne det være en ide at kigge på om I kan udskifte produkter til et mere kalorielet alternativ. Hjerteforeningen har lavet en indkøbsguide  http://shop.hjerteforeningen.dk/produkt/?productid=3676

som er nem at have i pungen når I er ude at handle, og så er det med at kigge på varedeklarationerne og finde de produkter der lever op til anbefalingerne, der er mange kalorier at hente, som man måske ikke lige tænker over.

håber at I kommer godt igang med vægttabet!

Ja, det var ikke lige den bedste start på dagen.

Nej det skal være en livsstils ændring så det kan holde i det lange løb.

Tak for linket der vil jeg da lige prøve at gå ind og kigge, i denne situation er al Info og alle råd velkomne

Mange tak..

Anmeld

9. maj 2013

kriknu

Anonym skriver:

Jeg skriver som ano. da jeg kender folk herinde, og jeg vil ikke udstille nogen.

Min mand har været overvægtig i al den tid vi har været sammen, og jeg kan lide ham som han er, men jeg vil dog rigtig gerne have at han kommer ned på en vægt der er sundheds mæssigt forsvarlig.

Vi har i en længere periode ikke været på vægten pga. mange andre ting i vores liv. Men nu blev vi enige om at det skulle være, også fordi min mand efterhånden er så stor at han har mange gener af det.

Og BUM et chok det var at se hvad han vejer, vi begge regnede med omkring 155 kg eller noget i den stil, men næh nej 171,4 kg vejer han. Jeg blev så ked af det, irriteret og frustreret  

Det er jo ALT for meget (det ville 155 kg også være). Jeg er så bange for følgesygdomme og alt andet han kan få af gener og men.

Hvad skal jeg/vi gøre? Vi snakker om gastric bypass, personlig træner eller om han bare skal prøve og klare det selv. Jeg tænker bare at hvis det var mig ville jeg ikke kunne hive mig selv igang, for tanken om at det er 60-70 kg han skal smide virker så uoverskuelig. 

Jeg er så ked af det!

Tak for du læste med, jeg ville bare lige ud med det.. Pyh.

Puha, ville ikke gå uden en krammer! 

Men jeg ved at min venindes mor gik til noget hypnose for at tabe sig og har nu tabt sig så meget at hun kan have begge ben i det ene bukseben på de første par bukser hun købte efter hun begyndte at tabe sig...

så det er værd at undersøge 

Anmeld

10. maj 2013

Joan ( Smallie )

Anonym skriver:

Hold da op det er et flot vægttab. Dejligt.

Puha ja 14 dage tror jeg helt bestemt ville være en øjenåbner for ham (også for mig ved jeg) det var slet ikke nogen skidt ide 

Men madlog og iformkostdagbog er det ikke nogen lunde det samme?

Se der må jeg være dig svar skyldig for det ved jeg ikke jeg har kun brugt madlog.

Jeg er blevet noget overresket over hvor mange kcal der er i nogen ting som vi jo er opdraget med er sunde og så laver man jo en livsstils ændring med det samme og det skal i så ikke først til når den ønsket vægt er nået og det ser jeg som en kæmpe fordel.

Anmeld

10. maj 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Uhh det har jeg aldrig hørt om, det må da lige undersøges.

Det lyder da spændene, min mand er selv inde på om en eller anden form for hypnose vilskinne hjælpe ham, så det er da super interessant det du skriver der.

Og mange tak 

selv tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.