Arg!! Lorte morgen :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2013

Joan ( Smallie )

Jeg er også tilhænger af madlog og startet den 14 jan i år og har lige rundet de 19 tabte kg og når man først er kommet igang ja så er det ikke så svært og det har også været med en måndlig dag med spis alt du kan og få det rigtig dårligt Så finder man nemlig ud af på en ok sund måde at man har bedst af at holde sig til det mere sunde.

Altså i kan jo state med at tage 14 dage hvor i taster ind hvad han spiser og det kan nemt være en rigtig øjn åbner hvor det er nemt at skære ned med kcal.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2013

Bshizzle

Tror jeg ved hvem du er 

Men søde.. Det eneste du kan gøre for ham er at støtte og hjælpe ham igang med træning og en god kostplan. 

- en operation er ikke den bedste vej frem 

Smid alle de usunde ting væk eller lig det et sted hvor i kun 1 gang om ugen må tillade jer at tá det frem. 

Smør en fast madpakke. 

Hvis han ikke har tid til træning hver dag, så evt nogle redskaber han kan bruge hjemme i form af en trænings-cykel eller andet? (jeg aner ikke hva udstyr der lige skræves). 

Ellers kan han tá min kære mand i hånden et par gange om ugen og træne sammen 

Anmeld

9. maj 2013

helle85

Anonym skriver:

Vi har også kigget på forskellige former for "kostdagbog" for ligesom at holde styr på hans kalorie indtag. Der synes vi at iforms kostdagbog ser meget brugervenlig ud. 

Hold da op det var også et flot vægttab. 

jeg har prøvet i forms og jeg syntes den er rigtig godt jeg vejede alt min mad af undtaget aftensmad da jeg ikke syntes at det var til at skrive opskriften ind hver aften og jeg tabte mig 4-5 kg på den første mdr

jeg gik desværrer i stå efter den månede da der var så meget andet at tænke på

regner stærkt med at jeg snart skal i gang igen

Anmeld

9. maj 2013

Moma

Så mange kg ksn virke uoverskueligt. Men del det op i mindre delmål i stedet for, så kan ham bedre klare det psykisk. Han vil opleve, at de første mange kg går lynende stærkt - han er en mand, der skal smide mange kg. Den kombination gør, at det går stærkt i starten, og det er motiverende. 

Det bedste for ham vil helt klart være en kombination af fokus kost og motion. Det holdet i længden også bagefter. Men det er benhårdt. 

Pøj pøj med det hele - og hold os opdaterede! 

Anmeld

9. maj 2013

sus82

hvor er det træls at blive overrasket på den måde over vægten!

men det lyder som om at I er gode til at støtte hinanden og det er rigtig vigtigt når man skal igang med et vægttab.

jeg er ikke tilhænger af diverse kurer, da det ofte er set at man vender tilbage igen til det man kom fra. Men vil alligevel lige komme med et råd.

Nu ved jeg ikke hvordan I spiser, men måske kunne det være en ide at kigge på om I kan udskifte produkter til et mere kalorielet alternativ. Hjerteforeningen har lavet en indkøbsguide  http://shop.hjerteforeningen.dk/produkt/?productid=3676

som er nem at have i pungen når I er ude at handle, og så er det med at kigge på varedeklarationerne og finde de produkter der lever op til anbefalingerne, der er mange kalorier at hente, som man måske ikke lige tænker over.

håber at I kommer godt igang med vægttabet!

Anmeld

9. maj 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Hvad har I forsøgt?

Hvis han har motivationen til det, så vil jeg anbefale jer at melde jer på et hold hos vægtkonsulenterne. Der er der vejning og vejledning en gang om ugen, og det er for nogen en rigtig god opbakning. Måske det skal være første skridt på vejen, og når han er godt i gang med vægttabet og fået hånd omkring kosten, kan det måske være en god idé med en personlig træner. 

Jeg tror det vil være en god idé, at I er sammen om det også selvom du måske ikke skal tabe dig. Der ligger en stor opgave foran din mand og der er opbakning alfa omega.

Vh. Louise

Vi har for 2 år siden (ca.) fået lavet kostplaner, og det gik også rigtig godt han tabte en del kilo, men så skete der en masse i vores liv, hvilket gjorde at det gik i stå, og nu er han så 25 kg tungere end da vi gik igang for 2 år siden.

Da han arbejder mange timer vil det ikke være muligt at være på noget hold, og tror enlig heller ikke han vil bryde sig om at være på sådan et hold. 

Vi er sammen om det, og støtter hinanden. Jeg skal tabe mig men ikke  i nærheden af det min mand skal.

Anmeld

9. maj 2013

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

ja puha.... det var sgu noget af en kampvægt...

Personligt ville jeg aldrig (tro jeg i hvert fald) vælge operation, men nærmere hjælp fra læge, træner, højskoleophold what-ever... men det er jo også alt efter hvad økonomien siger...

Men hovedet højt - hvis din mand ønsker at komme ned i vægt skal I nok klare den på den ene eller den anden måske - men det kræver en KAMP.

HEP HEP HEP og et stort 

Han vil også helst klare selv, uden en operation. Og læge har han bestilt tid til, så må vi se hvad han siger.

Ja det er jeg også sikker på han nok skal.

Og mange tak 

Anmeld

9. maj 2013

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

min kæreste er som din, meget  overvægtig, han vejer 184 kg. det skal siges at han ved egen hjælp har tabt sig fra 199 kg og til der hvor han er nu.

Han er lige startet på cambridge kuren (pulverkur) det er møg dyrt men det er det værd, det koster 20,50 pr måltid, dvs at lige nu hvor han er på 4 måltider om dagen kommer det til at koste os 2450 kr, allerede her på den første uge har han tabt 3 kg.

cambridge kuren er god fordi du kun indtager 1200 kcal. om dagen defro bruges den også på mange sygehuse og man taber sig faktisk selvom man ike er særligt fysisk aktiv.

pulverkure er måske ikke det sundeste, men det kan give en god kickstart så man kan se at der sker noget, og så smager det meget bedre som Nupo og alle de andre

det er en lang og sej kamp at tabe sig så meget men det kan lade sig gøre

Hold da op, det er da flot han er kommer sådan ned i vægt.. Sejt.

Puha ja det er godt nok dyrt da, men hvis det virker er det jo pengene værd. De vægt klasser er jo ikke sunde for nogen.

Man skal jo gøre som man lige selv har lyst til og mener vil hjælpe en, og hvis det er en pulver kur uanset hvilken, at man ønsker at starte med, synes jeg man skal gøre det, da det jo til (næsten) en vær tid er bedre end at være så stor.

Vi må gøre klar til kamp 

Anmeld

9. maj 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

har du hørt om hypnotisk gastrik bypass? det har haft rigtig god effect, faktisk større virknings grad end almindelig. man kan spise alt men hjerne tror man har fået en så man kan ikke spise særligt meget. indtil man når ned til den vægt man aftaler. så slår den fra og tager man på slår den til. min mor skal i gang snart. personligt har jeg aldrig været overvægtig men når jeg har villet tabe mig har jeg brugt vægtvogter principperne. er dog nok nemmere at overskue når det kun er 5 kg kunne jeg forestille mig . her er noget inspiration. de foretages mange steder

http://bt-hypnose.dk/hypnotisk-fedmeoperation-hypn otic-gastric-banding-2/

tjek youtube

så kan i jo evt kigge på det. så undgår han alle de risici ved operation. held og lykke

Uhh det har jeg aldrig hørt om, det må da lige undersøges.

Det lyder da spændene, min mand er selv inde på om en eller anden form for hypnose vilskinne hjælpe ham, så det er da super interessant det du skriver der.

Og mange tak 

Anmeld

9. maj 2013

Anonym trådstarter

Joan ( Smallie ) skriver:

Jeg er også tilhænger af madlog og startet den 14 jan i år og har lige rundet de 19 tabte kg og når man først er kommet igang ja så er det ikke så svært og det har også været med en måndlig dag med spis alt du kan og få det rigtig dårligt Så finder man nemlig ud af på en ok sund måde at man har bedst af at holde sig til det mere sunde.

Altså i kan jo state med at tage 14 dage hvor i taster ind hvad han spiser og det kan nemt være en rigtig øjn åbner hvor det er nemt at skære ned med kcal.

Hold da op det er et flot vægttab. Dejligt.

Puha ja 14 dage tror jeg helt bestemt ville være en øjenåbner for ham (også for mig ved jeg) det var slet ikke nogen skidt ide 

Men madlog og iformkostdagbog er det ikke nogen lunde det samme?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.