Anonym skriver:
Hej..
Jeg er havnet i en rigtig trist situation.. En af de nærmeste i min mands famlien er sovet stille ind for et par dage siden. Ikke noget tragisk dødsfald, men grundet meget høj alder. Begravelsen er i weekenden og jeg har altid sagt at jeg vil gøre mit for det bliver en god dag for alle.
Min mand har en datter fra tidligere og vi har sammen en på 21 måneder. Vores fælles datter er for tidlig født og desværre meget sensitiv, hun går i special dagpleje og er tilknyttet pædagog. problemet opstår i at dagen hvor begravelsen finder sted bliver det hele meget hektisk. Min mands familie har tilrettelagt flere forskellige ting på dagen, som jeg i og for sig synes er helt fint. Men vores datter kan simpelthen ikke klare det hele på samme dag. Der er for uden den kirkelige cermoni et efterfølgende arrangement og efter dette kommer der endnu et, for så tilsidst spisning på restaurant for den nærmeste familie hvor bordet er bestilt til kl. 18.30. Alt sammen noget hvor min datter forventes at være tilstede. Min mand ved godt at hun under ingen omstændigheder kan klare det, men udtaler selv at hun så må have det dårligt den ene dag, for resten af famliens skyld. Jeg har forslået at tage hende med hjem inde spisningen om aftenen, men dette er han ikke enig i..
Jeg vil så gerne gøre det bedste, men jeg ved jo også hvordan min datter bliver, og det er ikke rart for noget af os.
Nu er min mand blevet så vred at han har taget sin egen datter og er kørt.. Vores fælles løb efter ham hen til døren og råbte efter ham, men han smækkede døren lige i hovedet på hende og nu sidder vi så tilbage i huset, mens vi har pakket taske og er taget væk..
Jeg er rigtig ked af det da jeg har gjort mit bedste synes jeg..
øv øv.. Havde også bare lige brug for at komme ud med det 
Min mands far, gik bort for lidt over en måned siden (65år).
Vores datter er 2.5 år men jeg besluttede at hun ikke skulle med overhovedet. Hun er ikke for tidligt født, men i mine øjne forstår hun jo ikke hvad der sker, hun kan bare se at alle er kede af det og det tror jeg ikke på ville være det bedste for hende.
Har i pasnings muligheder i din familie måske? Jeres lille pige behøver jo ikke komme med, og så (undskyld mit sprog) fuck om alle andre regner med hun er der! Det er dig/Jer der skal tage valg der gavner Jeres pige, og ikke af egoistiske grunde som din kæreste taler om.
Jeg ville holde hende hjemme. Om jeg så skulle lade være med at tage med selv. -Og jeg er altså normalt typen der mener at børn skal opleve verden som den er!