Din mands reaktion bunder nok meget i at et nært familie medlem er død, og det er i bund gtund forståeligt.
Jeg tror din mand pt er i meget sorg og har svært ved at kapere at jeres datter ikk kan overskue disse ting. Efter min mening syntes jeg du har været i mødekommende. Du tænker jo også på jeres datter og hendes efterfølgende reaktion, og i og med hun er sensitiv er det ikk kun den dag hun vil have det dårligt, det vil være flere dage efter. Jeg snakker af erfaring, vi har selv en trold herhjemme på snart fem, som også er enormt sensitiv, og ikke kan kapere dage som du skriver, og mange mennesker, han er tilknyttet special børnehave.
Du har mødt ham halvvejs, for at tilgode se ham og hans familie, men du er samtidig nødt til at tilgode se jeres lille myr. 
Prøv og vent et par timer, lad ham koge lidt ned, og så forsøg at kontakte ham. Dog syntes jeg ikke at han kan være bekendt at smække døren i hovedet på jeres datter, selvom han er i sorg. Og den skal måske vendes med ham stille og roligt, for jeg er sikker på når han er faldet ned og kommer til sig selv, kan han godt se at lige prøcis den handling er forkert.
Hvad siger hans familie, har de forståelse for jeres datters situation ?
Og så lige kæmpe kram til dig og jeres datter.
Anmeld