Gravid og bor i 3 v. lejlighed på 84 kvm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2013

gonefishing

Anonym skriver:

jeg panikker sådan set heller ikke, jeg er bare frustreret og ked af at jeg ikke kan bygge rede på nogen som helst måder...

Ahhh lidt panikken lyder det som og kender det skam godt selv. Men hvorfor kan du ikke "bygge rede" der?

Vi boede på 105m2 og kunne men nød og næppe få det til at gå. På trods af to gode lønninger. Så hellere bo på 74m2 og ikke tænke på om vi har råd til det ene og det andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

Wik

Hvis, man er på kontanthjælp kan man søge hjælp til indskud gennem kommunen. Vi boede på 49 km med et barn og skal nu have en mere, og er flyttet i et kæmpe hus, og det er lækkert, men økonomien er af H til. 

Hvis jeg var dig, vil jeg sige at 84 km er nok det første stykke tid, det er fedt med mere. ;em man kunne lave en aftale med manden om, at når du er ved at være færdig med barsel og har fået en elevplads, eller arbejde til efter barsel, så kan i flytte til noget større. Det første år, er de jo ved en hele tiden, fx stuen med legetøj/legetæppe, og tit i soveværelset om natten.

Anmeld

8. maj 2013

Lykke:)

Vi bor i en et værelses på 30 kvm, og vi har plads
Vi ved godt at det ikke er holdbart i længden, men vi stresser bestemt ikke over, at skulle finde noget nyt endnu.

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Ahhh lidt panikken lyder det som og kender det skam godt selv. Men hvorfor kan du ikke "bygge rede" der?

Vi boede på 105m2 og kunne men nød og næppe få det til at gå. På trods af to gode lønninger. Så hellere bo på 74m2 og ikke tænke på om vi har råd til det ene og det andet

jamen fordi vi ikke ar plads til at bygge rede... vi har ikke engang plads til trammesengen...

det eneste vi har er puslebord, fordi vi ikke har plads til noget andet...

tjaaah, er vel lidt i panik, synes også bare det er enormt svært ikke at kan have noget klar.

Anmeld

8. maj 2013

gonefishing

Anonym skriver:

jamen fordi vi ikke ar plads til at bygge rede... vi har ikke engang plads til trammesengen...

det eneste vi har er puslebord, fordi vi ikke har plads til noget andet...

tjaaah, er vel lidt i panik, synes også bare det er enormt svært ikke at kan have noget klar.

Jeg bliver mere og mere nysgerrig af at se en plantegning
Hvis I har 3 vær. og er to voksne, så har I vel et ekstra vær til tremmeseng osv?

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Hvis, man er på kontanthjælp kan man søge hjælp til indskud gennem kommunen. Vi boede på 49 km med et barn og skal nu have en mere, og er flyttet i et kæmpe hus, og det er lækkert, men økonomien er af H til. 

Hvis jeg var dig, vil jeg sige at 84 km er nok det første stykke tid, det er fedt med mere. ;em man kunne lave en aftale med manden om, at når du er ved at være færdig med barsel og har fået en elevplads, eller arbejde til efter barsel, så kan i flytte til noget større. Det første år, er de jo ved en hele tiden, fx stuen med legetøj/legetæppe, og tit i soveværelset om natten.

ja det har du ret i ...

jeg vil ikke flytte til noget kæmpe eller noget, ønsker virkelig bare et lille bette værelse mere.

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Jeg bliver mere og mere nysgerrig af at se en plantegning
Hvis I har 3 vær. og er to voksne, så har I vel et ekstra vær til tremmeseng osv?

så har du bare ikke læst mit indlæg ordenligt

Vi er to voksne og vores søn på 5 år og en lille på vej...

Anmeld

8. maj 2013

gonefishing

Anonym skriver:

så har du bare ikke læst mit indlæg ordenligt

Vi er to voksne og vores søn på 5 år og en lille på vej...

Nårrrrrrrrrhhhhhhhh (der åbnede sig lige en dør for mig der, godmorgen!)

Ahhhhh ja ok så.. mindre detajle lol

fair nok... jamen jeg forstår dig bedre så, men jeg er sikker på det nok skal gå.
Her er vi også klemt sammen med to voksne og et barn på 3 år når lillesøster kommer. Vi håber på at de kommer til at dele værelse. Og ellers har vi valgt ikke at have pusleplade, men sætte to Expedit (tror jeg de hedder) fra Ikea med 4 rum sammen. (det er faktisk blevet meget populært blandt vores venner) for man har en masse plads/rum til legetøj nedenunder og masser af plads til puslepude, servietter osv. på pladen.

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Nårrrrrrrrrhhhhhhhh (der åbnede sig lige en dør for mig der, godmorgen!)

Ahhhhh ja ok så.. mindre detajle lol

fair nok... jamen jeg forstår dig bedre så, men jeg er sikker på det nok skal gå.
Her er vi også klemt sammen med to voksne og et barn på 3 år når lillesøster kommer. Vi håber på at de kommer til at dele værelse. Og ellers har vi valgt ikke at have pusleplade, men sætte to Expedit (tror jeg de hedder) fra Ikea med 4 rum sammen. (det er faktisk blevet meget populært blandt vores venner) for man har en masse plads/rum til legetøj nedenunder og masser af plads til puslepude, servietter osv. på pladen.

det er bare iorden

jeg tænkte også lige at det var da underligt du vil se plantegning

ja det skal nok gå , men synes det er mega svært at jeg ikke kan gøre noget klart...

men selvfølgelig har baby ikke brug for et værelse endnu, men det har JEG

Anmeld

8. maj 2013

gonefishing

Anonym skriver:

det er bare iorden

jeg tænkte også lige at det var da underligt du vil se plantegning

ja det skal nok gå , men synes det er mega svært at jeg ikke kan gøre noget klart...

men selvfølgelig har baby ikke brug for et værelse endnu, men det har JEG

hahaha ja altså jeg kan sige at jeg gik i total fødselspanik.
Vi skyndte os ud til Ørestaden (med grønne områder og børnevenlige steder) 105m2, vi skiftede den lille bil ud med en Kia 5 dørs, osv osv.

Det endte med at koste os meget dyrt i længden, fordi det ikke var gennemtænkt. Og hvis jeg kunne gøre det om, ville jeg havde slået mere koldt vand i blodet og ventet indtil fødselsen var overstået og man så der kunne se hvordan det gik.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.