Gravid og bor i 3 v. lejlighed på 84 kvm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2013

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Hej Baby.dk.

Jeg skriver fordi jeg vil høre hvad i andre mener , jeg bor sammen med min mand og min søn i en 3-værelses lejlighed på 84 kvm. som er med stue etage og  sal.

rummene er meget meget små og jeg er nu gravid med termin til sommer. her er overhoved ikke plads til nogen babyting. det eneste vi har er et pudslebord som står i soveværelset og pladsen er allrede meget trang.

jeg vil gerne flytte i en større lejlighed, men min mand bliver ved med at sige at det kan vi ikke, og vi kan sagtens bo her i 1-2 år med den lille ny også. Men her er jo ikke plads

og jeg kan ikke bygge rede nogen steder på nogen måder.

det irritere mig grænseløst at han tager så let på det...

han har fast arbejde med OK løn , og jeg er desværre på kontanthjælp efter jeg har taget 4 års uddannelse, og ikke har været heldig med elevplads eller job. og nu er jeg jo gravid og skal føde SNART! og der er ingen ting til baby. for det kan ikke være her

har i nogle gode råd ? vi har et forbrugslån i banken og vi betaler godt af på det, men manden mener de ikke vil hjælpe med indskud i og med jeg er på kontanthjælp!

hvad vil i andre gøre ?

Bare tag det roligt...
Prøv og kigge på jeres ting/møbler og se hvad i har brug for og hvad i ikke bruger. Og hvis man helst ikke vil smide det væk man ikke bruger kan man jo lege en af de der rum som eks. boxet har.

Ved godt det kan være svært når man gerne vil bygge hule...

Og en flytning kan blive dyr. (Vi brugte 45 tusinde udover ekstra husleje og indskud, pga. Græslåmaskine, hækklipper, og alle mulige andre ting)

Mvh hende der har boet 4 mennesker på en 2 værelses 62 kvadratmeter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Altså, vi bor på samme plads som jer - vi bor i en 2 vær. på 82 kvm og venter nr. 2 og vi må også blive nødt til at vente til vi har sparet op til et indskud... Jeg kan ikke låne penge så længe min kæreste er i RKI og er på kontanthjælp...

Jo, selvfølgelig kunne vi godt bruge det ekstra plads, men jeg er begyndt at tænke når folk spørger, hvad pokker man gjorde i gamle dage  Jeg har rigeligt med plads - man indordner sig jo bare på en anden måde 

Når lillebror kommer til september får Isabella soveværelset, og så må vi rykke sengen ud i stuen 

det har du ret i , at man inordner sig på den måde, men det vil jeg også enormt gerne kunne, og jeg har nemlig spurgt manden om vi så ikke bare skal sove i stuen og så har børnene et værelse hver. men han vil ikke det , han mener der er plads, men der er virkelig ikke plads til andet end det puslebord vi har nu , fordi den store seng og det store klædeskab fylder sådan, men jeg må jo tage snakken med ham igen.

nu har jeg snart fødselsdag og fylder 29, så kan jeg sige til ham at det eneste jeg ønsker mig i gave er at kunne bygge rede

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Bare tag det roligt...
Prøv og kigge på jeres ting/møbler og se hvad i har brug for og hvad i ikke bruger. Og hvis man helst ikke vil smide det væk man ikke bruger kan man jo lege en af de der rum som eks. boxet har.

Ved godt det kan være svært når man gerne vil bygge hule...

Og en flytning kan blive dyr. (Vi brugte 45 tusinde udover ekstra husleje og indskud, pga. Græslåmaskine, hækklipper, og alle mulige andre ting)

Mvh hende der har boet 4 mennesker på en 2 værelses 62 kvadratmeter

vi har ikke rigtig så meget, vi har smidt en sofa ud, en stol ud, og vi skal også ud med vores sofabord og have et lille bitte et i IKEA, for her virkelig ikke meget plads til noget.

Anmeld

8. maj 2013

Benjamins'mor

Vi bor i en 3 vær på 85,5 kvm med stue etage og 1 sal. Vi har et barn i forvejen og venter et mere til oktober. Og vi kan godt lige være her.

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Vi bor i en 3 vær på 85,5 kvm med stue etage og 1 sal. Vi har et barn i forvejen og venter et mere til oktober. Og vi kan godt lige være her.

så er det jo næsten det samme som os, vi kan også godt lige være her OS 3 , ja og baby kan også,men vi har intet plads til babys ting osv.

Anmeld

8. maj 2013

modesty

Hej Baby.dk.

Jeg skriver fordi jeg vil høre hvad i andre mener , jeg bor sammen med min mand og min søn i en 3-værelses lejlighed på 84 kvm. som er med stue etage og  sal.

rummene er meget meget små og jeg er nu gravid med termin til sommer. her er overhoved ikke plads til nogen babyting. det eneste vi har er et pudslebord som står i soveværelset og pladsen er allrede meget trang.

jeg vil gerne flytte i en større lejlighed, men min mand bliver ved med at sige at det kan vi ikke, og vi kan sagtens bo her i 1-2 år med den lille ny også. Men her er jo ikke plads

han har fast arbejde med OK løn , og jeg er desværre på kontanthjælp efter jeg har taget 4 års uddannelse, og ikke har været heldig med elevplads eller job. og nu er jeg jo gravid og skal føde SNART! og der er ingen ting til baby. for det kan ikke være her

har i nogle gode råd ? vi har et forbrugslån i banken og vi betaler godt af på det, men manden mener de ikke vil hjælpe med indskud i og med jeg er på kontanthjælp!

hvad vil i andre gøre ?

Det er rigtig ærgerligt at din mand ikke vil opgive jeres soveværelse da det ganske rigtigt vil give en del ekstra plads. Men prøv at tænke i pladsbesparende løsninger. Et almindeligt puslebord fylder f.eks helt vildt meget. Køb et væghængt eller sådan et der nærmeste bare er en plade man kan lægge hen over tremmesengen når det er i brug og ellers stille op ad væggen. Køb et flexi badekar der kan slås sammen.

En baby har ikke rigtigt brug for andre ting. 

Anmeld

8. maj 2013

Benjamins'mor

Anonym skriver:

så er det jo næsten det samme som os, vi kan også godt lige være her OS 3 , ja og baby kan også,men vi har intet plads til babys ting osv.

Jeg mente at vi kan lige være her med baby ting osv. Sengen kan stå inde ved os.
Og vores søn bruger stadig ble så de kommer til at dele puslebord, og badekar kan de jo også deles om.

Anmeld

8. maj 2013

EnSødMor

Anonym skriver:

Hej Baby.dk.

hvad vil i andre gøre ?

Vi bor allerede i en 4 værelses dog på 2 sal, vi skal flytte i en mindre lejlighed, axa 10 kvadratmeter mindre, men vi klare det, det er i sturplan med terrasse osv.... Men jeg ville ikke bo i en 3 værelses med 2 børn, men det kommer jo an på hvad man har penge til.  

Anmeld

8. maj 2013

dukke

Anonym skriver:

Hej Baby.dk.

hvad vil i andre gøre ?

Nu må du ikke gå i panik

Her har vi 71 m2, 2 børn og 2 voksne den og manden og jeg sover i stuen så ungerne hae vær sit værelse

Vi venter med at flytte til vi har råd til det

Anmeld

8. maj 2013

tarkoflen

Vi bor i en to værelses på 58 kvm med baby... Vi pusler på køkkenbordet og har tingene stående bag døren, og så tager vi dem frem hver gang vi skal bruge dem, der er ikke plads til en seng, så p.t. sover baby i liften og så må vi se, hvad vi gør, når hun ikke kan ligge i den mere... Ja det ville være dejligt med mere plads, men vi skal have solgt lejligheden først og det er jo ikke til at sige hvor lang tid det tager... Så må vi leve med det, som det er

Jeg vil give din mand ret i, at l ikke skal flytte før, l har sparet op til indskud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.