Gravid og bor i 3 v. lejlighed på 84 kvm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.235 visninger
30 svar
23 synes godt om
8. maj 2013

Anonym trådstarter

Hej Baby.dk.

Jeg skriver fordi jeg vil høre hvad i andre mener , jeg bor sammen med min mand og min søn i en 3-værelses lejlighed på 84 kvm. som er med stue etage og  sal.

rummene er meget meget små og jeg er nu gravid med termin til sommer. her er overhoved ikke plads til nogen babyting. det eneste vi har er et pudslebord som står i soveværelset og pladsen er allrede meget trang.

jeg vil gerne flytte i en større lejlighed, men min mand bliver ved med at sige at det kan vi ikke, og vi kan sagtens bo her i 1-2 år med den lille ny også. Men her er jo ikke plads

og jeg kan ikke bygge rede nogen steder på nogen måder.

det irritere mig grænseløst at han tager så let på det...

han har fast arbejde med OK løn , og jeg er desværre på kontanthjælp efter jeg har taget 4 års uddannelse, og ikke har været heldig med elevplads eller job. og nu er jeg jo gravid og skal føde SNART! og der er ingen ting til baby. for det kan ikke være her

har i nogle gode råd ? vi har et forbrugslån i banken og vi betaler godt af på det, men manden mener de ikke vil hjælpe med indskud i og med jeg er på kontanthjælp!

hvad vil i andre gøre ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hej Baby.dk.

Jeg skriver fordi jeg vil høre hvad i andre mener , jeg bor sammen med min mand og min søn i en 3-værelses lejlighed på 84 kvm. som er med stue etage og  sal.

rummene er meget meget små og jeg er nu gravid med termin til sommer. her er overhoved ikke plads til nogen babyting. det eneste vi har er et pudslebord som står i soveværelset og pladsen er allrede meget trang.

jeg vil gerne flytte i en større lejlighed, men min mand bliver ved med at sige at det kan vi ikke, og vi kan sagtens bo her i 1-2 år med den lille ny også. Men her er jo ikke plads

han har fast arbejde med OK løn , og jeg er desværre på kontanthjælp efter jeg har taget 4 års uddannelse, og ikke har været heldig med elevplads eller job. og nu er jeg jo gravid og skal føde SNART! og der er ingen ting til baby. for det kan ikke være her

har i nogle gode råd ? vi har et forbrugslån i banken og vi betaler godt af på det, men manden mener de ikke vil hjælpe med indskud i og med jeg er på kontanthjælp!

hvad vil i andre gøre ?

Wow pas nu på at du ikke går i fødselspanik.

Vi bor på 74m2, 3vær og venter nr to. Vi klare det helt fint indtil om et års tid måske.

Vi ville være lykkelige for 10m2 ekstra!! Synes ikke der er grund til panik

Anmeld

8. maj 2013

Albertsen92

Synes din mand lyder fornuftig
I må bo der indtil i har sparet op til indskud

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Wow pas nu på at du ikke går i fødselspanik.

Vi bor på 74m2, 3vær og venter nr to. Vi klare det helt fint indtil om et års tid måske.

Vi ville være lykkelige for 10m2 ekstra!! Synes ikke der er grund til panik

jeg panikker sådan set heller ikke, jeg er bare frustreret og ked af at jeg ikke kan bygge rede på nogen som helst måder...

Anmeld

8. maj 2013

Swerg

Anonym skriver:

Hej Baby.dk.

hvad vil i andre gøre ?

Jeg ville blive boende. Giver altså din mand ret her. 

Vi boede i en lille 2-værelset det første år af vores søns liv. I må prioritere jeres ting hvis i har for mange, måske sælge på loppemarkedet eller gemme hos familie eller venner og så få plads til babytingene  

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Albertsen92 skriver:

Synes din mand lyder fornuftig
I må bo der indtil i har sparet op til indskud

det kan jeg også godt se, men der er da mange mennesker som får lov at låne til indskud, vi vil jo kunne betale det tilbage med det samme når vi får indskudspenge tilbage her fra hvor vi bor.

Anmeld

8. maj 2013

lycly

Altså vi bor i en 2-værelses på 60 kvm med to små børn Vi har bare investeret i en sovesofa, så vi sover i stuen. Så i soveværelset er børnenes senge, puslebord og vores klædeskabe. Og der står endda også en bruser (det er en gammel københavner lejlighed) men vi kan sagtens være her Vi har heller ikke mulighed for at flytte, så vi har bare må gå på kompromis og måtte opgive vores soveværelse, men det fungerer helt fint

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Elias2010<3 skriver:

Jeg ville blive boende. Giver altså din mand ret her. 

Vi boede i en lille 2-værelset det første år af vores søns liv. I må prioritere jeres ting hvis i har for mange, måske sælge på loppemarkedet eller gemme hos familie eller venner og så få plads til babytingene  

jamen det kan vi godt, jeg har sagt til min mand at så synes jeg vi skal smide vores seng ud, som alligevel er helt i stykker og så må vi sove i stuen så jeg kan lave værelse til baby...

men så siger han at vi i stedet skal smide vores store tøjskab ud , for så kan der stå en babyseng, men hvor skal alt vores tøj og sengetøj osvosv så være tænker jeg bare...

jeg har tænkt på alle mulige måder hvordan vi kan få plads, men det kan vi kun hvis vi ikke skal have et soveværelse, hvilket manden åbenbart SKAL have!

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Altså vi bor i en 2-værelses på 60 kvm med to små børn Vi har bare investeret i en sovesofa, så vi sover i stuen. Så i soveværelset er børnenes senge, puslebord og vores klædeskabe. Og der står endda også en bruser (det er en gammel københavner lejlighed) men vi kan sagtens være her Vi har heller ikke mulighed for at flytte, så vi har bare må gå på kompromis og måtte opgive vores soveværelse, men det fungerer helt fint

det vil jeg også, men min mand vil gerne have sit soveværelse, og synes ikke han både kan forlange vi skal blive boende og plus han vil have sit soveværelse...

Anmeld

8. maj 2013

Clisolka

Altså, vi bor på samme plads som jer - vi bor blot i en 2 vær. på 82 kvm og venter nr. 2 og vi må også blive nødt til at vente til vi har sparet op til et indskud... Jeg kan ikke låne penge så længe min kæreste er i RKI og er på kontanthjælp...

Jo, selvfølgelig kunne vi godt bruge det ekstra plads, men jeg er begyndt at tænke når folk spørger, hvad pokker man gjorde i gamle dage  Jeg har rigeligt med plads - man indordner sig jo bare på en anden måde 

Når lillebror kommer til september får Isabella soveværelset, og så må vi rykke sengen ud i stuen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.