Til overs - afsteming...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2009

Hunhesten

MariaE skriver:

Hm..Vi får vist 25.000 udbetalt i alt til sammen.og med hus og 2 biler er der da ikke så meget til overs.....
Slet ikke 13.000
Og med den store procentdel der har svaret at de har over 10.000-15.000 til overs..JA, kan kun sige de er meget højt lønnede i forhold til os i hvert fald...og må enten sidde højt på pinden eller på på Sjælland

godt nok bor vi på sjælland men vi sidder ikke i træerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2009

Tina2

Hej Zafir....

Tror det er ret forskelligt hvad bankerne mener man bør have til sig selv. Vores mener i hvert fald ikke 2 voksne mennesker skal ha 12.000 kr........

Vi har lige omkring 14.000 kr til os selv og det er fint.....

Anmeld

2. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tina2 skriver:

Hej Zafir....

Tror det er ret forskelligt hvad bankerne mener man bør have til sig selv. Vores mener i hvert fald ikke 2 voksne mennesker skal ha 12.000 kr........

Vi har lige omkring 14.000 kr til os selv og det er fint.....

Det er som følge af bank-krisen og alt det. VI kunne kun f å lov til at komme med til en eventuel ny bank, hvis vi ikke var RØDE bank-kunder, så det er sådan nogen termer de bruger, når de skal overtage hinandens kunder.

Jeg tror og har oplevet at det er anderledes, da vi selv gik ud efter en ny bank, men bankdamen sagde at det var sådan at det skulle se ud, for at man fx kunne få lov til at købe hus
Så kan man jo godt forstå at det er så få der kan få lov til at få hus... mmm Altså at boligmarkedet er 'gået i stå'...

Anmeld

5. juli 2009

Bom

ivfmarie skriver:

Er ryge så det eneste I gør? Der er sgu da ikke råd til både mad og smøger til to mennesker i 1500 kr? Det er vel knap nok en pakke til jer hver dagligt.. Hvad tørrer I så måsen med efter toiletbesøg? Og hvad nu når tante rød er på besøg - det koster da også?

Marie - MÅ eje opskriften hvis man kan leve for 1500 om måneden . TO mennesker!

Nej nej overhovedet ikke...  Vi ryger ikke så meget, max 5 på en alm dag hver, så det er ikke det der er det dyreste..
Én gang i mdr kører vi til tyskland og handler stort ind (til at tørre måsen med og når rusland kommer på besøg) Ej vi køber pasta, ris, dåsemad osv. Alt så som kød og grønsager avler vi selv, køkkenhaven er fyldt fra marts til oktober og kødet "avler" vi selv, mælk henter vi gratis ved naboen, brød bager jeg selv... Så ja, vi bruger ikke så mange penge, men det gør så os at vi har kunne bruge 200 euro bare sådan, her i weekenden på en ny bil (gammel morris mascot)...
Men om vinteren bruger vi jo så lidt mere, da jeg ikke kan få noget fra køkkenhaven..

Så opskriften er enkelt.. Bo på landet i jylland med masser af plads og lyst til at avle selv...

Anmeld

31. august 2009

Hjaltesmor

Det lyder da helt ekstremt med 14000!

Her har vi 3500 (2 voksne), og vi føler, at vi lever godt nu. For få år siden var det noget mindre. Vi lever ikke skrabet, men køber nogenlunde, hvad vi har lyst til inden for fornuftige rammer. Vi har da også plads til at spise lidt ude i ny og næ, gå i teateret, operaen mv.

Jeg er godt klar over, at de fleste nok vil føle, de har brug for lidt mere. Jeg er studerende og min mand lærling, så jeg mener, det er naturligt, vi har lidt mindre. Men jeg føler absolut ikke, at vi mangler noget, eller at vi skal vende og dreje hver en øre.

Som færdiguddannede vil jeg forvente, at vi har 5000 kr + 1500 pr barn. 14.000 tror jeg slet ikke, jeg kunne komme til at bruge. Der ville nok blive MANGE penge til overs til at tage på ferie for så. Det er nemlig en post, der ikke er så stor i dag, men den er der da hvert år.

Anmeld

31. august 2009

Sweet1978

Nå jeg har stemt forkert så mulighederne før jeg læste tråden og tolkede forkert herhjemme er mad mm. også faste udgifter - smil så jeg stemte under 5000 men altså det banken vurderer rent efter budgettræk og det vi så skal leve for der har vi mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.