Som følge af tråden, hvor meget har vi til overs, som jeg følger med YDERST interesse, da vi jo blev sat i kategorien RØDE bank-kunder fordi vi 'kun havde' 13000 kr til overs, efter alle faste.
Vi ændrede så kategori, da vi begge fik en lønstigning... MEN, som følge af finanskrisen er man kun sunde bank-kunder når følgende er opfyldt:
EFTER der er betalt afdrag på lån (altså ikke når man har afdragsfrit lån) og efter alle andre faste udgifter, skal der være:
grundtakts: 2 voksne mennesker: 12000 kr
+ 1500 kr pr. barn.
Dvs at 2 voksne og 2 børn skal have 15000 kr til mad og div EFTER alle udgifter OG afdrag på eventuelt huslån.
Da jeg fik det atvide, blev jeg dybt rystet, for jeg har aldrig i mit liv følt mig så rig, som jeg gør nu. Jeg kan gøre de ting jeg ønsker mig at gøre og jeg har ikke ondt i maven når jeg skal betale regninger. Vi har så efter bankens mening levet af ingenting fordi vi har været lavt lønnet i mange år og haft 3-4000 kr til alt, når de faste var betalt... Sååee...
MEN - som følge af tråden, : hvor meget har I til overs? har jeg fået bekræftet hvad jeg har på fornemmelsen, at det er de færreste der opfylder bankens krav til 'sunde' bank-kunder og langt størstedelen af Baby.dk's brugere vil ende som røde bank-kunder, trods det at de fleste giver udtryk for at de har det godt og kan gøre stort set som de har lyst til, hvis de tænker lidt over, hvordan de bruger pengene.
Er det ikke fantastisk? - Så er det jo ikke noget at sige til at der er finanskrise, når bankerne pludselig ser helt anderledes på verden end almindelige mennesker...
Derfor blev jeg bare statistisk nysgerrig og fik lyst til at se det på grafik...
Så hvor meget har du til jer som familie efter de faste udgifter, nu som afstemning!

Jeg vil i hvertfald sige: Jeg var glad da jeg var rød bankkunde. Følte mig priviligeret og rig. Det har fuldstændig slet ikke ændret sig, nu hvor jeg er rykket en kategori op.... Banker og deres systemer