Til overs - afsteming...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor meget har vi til overs, efter de faste?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.880 visninger
25 svar
0 synes godt om
1. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Som følge af tråden, hvor meget har vi til overs, som jeg følger med YDERST interesse, da vi jo blev sat i kategorien RØDE bank-kunder fordi vi 'kun havde' 13000 kr til overs, efter alle faste.

Vi ændrede så kategori, da vi begge fik en lønstigning... MEN, som følge af finanskrisen er man kun sunde bank-kunder når følgende er opfyldt:

EFTER der er betalt afdrag på lån (altså ikke når man har afdragsfrit lån) og efter alle andre faste udgifter, skal der være:

grundtakts: 2 voksne mennesker: 12000 kr
+ 1500 kr pr. barn.

Dvs at 2 voksne og 2 børn skal have 15000 kr til mad og div EFTER alle udgifter OG afdrag på eventuelt huslån.

Da jeg fik det atvide, blev jeg dybt rystet, for jeg har aldrig i mit liv følt mig så rig, som jeg gør nu. Jeg kan gøre de ting jeg ønsker mig at gøre og jeg har ikke ondt i maven når jeg skal betale regninger. Vi har så efter bankens mening levet af  ingenting fordi vi har været lavt lønnet i mange år og haft 3-4000 kr til alt, når de faste var betalt... Sååee...

MEN - som følge af tråden, : hvor meget har I til overs? har jeg fået bekræftet hvad jeg har på fornemmelsen, at det er de færreste der opfylder bankens krav til 'sunde' bank-kunder og langt størstedelen af Baby.dk's brugere vil ende som røde bank-kunder, trods det at de fleste giver udtryk for at de har det godt og kan gøre stort set som de har lyst til, hvis de tænker lidt over, hvordan de bruger pengene.

Er det ikke fantastisk? - Så er det jo ikke noget at sige til at der er finanskrise, når bankerne pludselig ser helt anderledes på verden end almindelige mennesker...

Derfor blev jeg bare statistisk nysgerrig og fik lyst til at se det på grafik...

Så hvor meget har du til jer som familie efter de faste udgifter, nu som afstemning!

Jeg vil i hvertfald sige: Jeg var glad da jeg var rød bankkunde. Følte mig priviligeret og rig. Det har fuldstændig slet ikke ændret sig, nu hvor jeg er rykket en kategori op.... Banker og deres systemer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2009

xx

Synes ærlig talt det er vanvittigt.....jeg ville ikke ane, hvad jeg skulle bruge alle de penge til.  Men det ville jeg nok komme på hvis jeg først stod med dem

Jeg synes vi har det godt og vi kommer da på ferie hvert år og laver masser af sjove ting med ungerne i ferier osv......men det kræver selvfølgelig at vi lægger til side når vi har lidt overskud. Jeg har lige sparet sammen til en tivolitur for hele familien bare ved at tømme mønterne over i sparegrisen hver gang jeg har handlet. Sidst jeg talte var der 1300 og det er ved at være noget tid siden...

Vi har ikke brug for 15000 om måneden for vi har det fantastisk for ca en 3. del  

Anmeld

1. juli 2009

Lullaby

Jamen 2x su= 10000. Så er der sulån= 6000. Boligsikring 2900. Børnepasning 360. Faste udgifter er bare 13200 på budgetten hver måned. Så er der tlfregninger som vi betaler fra vores lønkonto. Div bøger osv. Så vi har ca 3500 bagefter. Vi har nada penge..

Anmeld

1. juli 2009

Mca<3

Er noget forbavset over alle jer der har under 5000 kr   Flot i kan klare jer , Gid det var mig ,,,

Anmeld

1. juli 2009

Rillo

Vi har under 5000 lidt over 4000.
vi er 5 2 voksne og 3 børn og hver anden weekende ca 2 extra børn..men alligevel føler jeg mig ikke fattig

Anmeld

1. juli 2009

Dansker i England

Det lyder da helt vildt, at man skal have 15000 efter udgifter for en familie på 3. Vi har et stort rådighedsbeløb - synes jeg, med ca 10.000 efter alt er betalt, men til gengæld sparer vi ca halvdelen af dette op hver måned - vi kunne aldrig finde på at bruge så mange penge på en måned. Jeg ved slet ikke, hvad jeg dog skulle bruge de penge til. Vi sparer i stedet op og tager på ferie 3 gange om året.

Anmeld

1. juli 2009

pernille_p87

Vi har under 5000 og vi klarer det fint. Det er jo bar et spørgsmål om priotering.
Selvfølgelig glæder vi os til at få flere penge, men der er ingen problemer som det er nu.

Men det er altså meget forskelligt fra bank til bank. Nogle siger 8000 for 2 voksne og så 1500 ekstra pr. barn og andre har jo så højere krav. Men det er altså meget forskelligt.

Anmeld

1. juli 2009

Moderator

Dansker i England skriver:

Det lyder da helt vildt, at man skal have 15000 efter udgifter for en familie på 3. Vi har et stort rådighedsbeløb - synes jeg, med ca 10.000 efter alt er betalt, men til gengæld sparer vi ca halvdelen af dette op hver måned - vi kunne aldrig finde på at bruge så mange penge på en måned. Jeg ved slet ikke, hvad jeg dog skulle bruge de penge til. Vi sparer i stedet op og tager på ferie 3 gange om året.

Da vi havde møde med vores bank-dame (i den bank vi er ved at flytte fra pga bank-krak), så sagde hun nemlig det med at vi var kommet i kategorien røde bank-kunder (sammen med mange andre) og ikke ville få gode vilkår i en eventuel ny bank, med mindre vi selv tog afære og flyttede bank... Mmm...

ALLER først blev jeg ekstremt rystet og vred, for damen sad og kaldte mig FATTIG, når jeg aldrig nogensinde har overtræk, jeg har ingen gæld andet end i mit hus og jeg betaler alt til tiden... Samtidig har jeg endda lommepenge til mig selv hver måned osv... Også sidder bank-dullen og kalder mig fattig... Sådan følte jeg det.

Men jeg ved hvad vi KAN leve for, hvis det skal være og det er meget meget mindre end det vi har nu. Jeg syntes det er rigtig rart at have muligheden for at gøre præcis som jeg lyster, men det er slet slet ikke nødvændigt og jeg tror ikke det er halvdelen af alle børnefamilier i dk hører til de satser de siger man skal have for at klare sig og få hus-lån mv... mmm...

Anmeld

1. juli 2009

Dansker i England

Zafir skriver:

Da vi havde møde med vores bank-dame (i den bank vi er ved at flytte fra pga bank-krak), så sagde hun nemlig det med at vi var kommet i kategorien røde bank-kunder (sammen med mange andre) og ikke ville få gode vilkår i en eventuel ny bank, med mindre vi selv tog afære og flyttede bank... Mmm...

ALLER først blev jeg ekstremt rystet og vred, for damen sad og kaldte mig FATTIG, når jeg aldrig nogensinde har overtræk, jeg har ingen gæld andet end i mit hus og jeg betaler alt til tiden... Samtidig har jeg endda lommepenge til mig selv hver måned osv... Også sidder bank-dullen og kalder mig fattig... Sådan følte jeg det.

Men jeg ved hvad vi KAN leve for, hvis det skal være og det er meget meget mindre end det vi har nu. Jeg syntes det er rigtig rart at have muligheden for at gøre præcis som jeg lyster, men det er slet slet ikke nødvændigt og jeg tror ikke det er halvdelen af alle børnefamilier i dk hører til de satser de siger man skal have for at klare sig og få hus-lån mv... mmm...

Jeg vil da mene at de fleste familier på 3 kan klare sig for 5000 kr om måneden, når alt andet er betalt. Et andet spørgsmål er om man vil. Jeg kan absolut godt forstå din reaktion - ingen vil kaldes fattig - og da slet ikke, når man ikke er det. Så banken ville faktisk også kalde os fattige - hvilket vi ikke er i mine øjne - vi kan købe det, hvad vi gerne vil, og vi rejser på ferie 3 gange om året. Jeg tvivler på, at der er mange familier i Danmark - eller her for den sags skyld, der kan leve op til de krav, da det jo betyder at man skal have - hvad 30.000 - 40.000 kroner udbetalt hver måned pr familie?

Anmeld

1. juli 2009

Moderator

Dansker i England skriver:

Jeg vil da mene at de fleste familier på 3 kan klare sig for 5000 kr om måneden, når alt andet er betalt. Et andet spørgsmål er om man vil. Jeg kan absolut godt forstå din reaktion - ingen vil kaldes fattig - og da slet ikke, når man ikke er det. Så banken ville faktisk også kalde os fattige - hvilket vi ikke er i mine øjne - vi kan købe det, hvad vi gerne vil, og vi rejser på ferie 3 gange om året. Jeg tvivler på, at der er mange familier i Danmark - eller her for den sags skyld, der kan leve op til de krav, da det jo betyder at man skal have - hvad 30.000 - 40.000 kroner udbetalt hver måned pr familie?

Vi har lige over 40.000 kr om måneden udbetalt... Men det er jo laaaaaaaangt fra alle der har det. Det betyder at man ikke kan vælge job efter hjertet, hvis man skal gå efter de satser... mmm...

Men derfor finder jeg også denne afstemning super interessant. For det viser jo det sande billede og ikke et eller andet billede af, hvad bankerne stiller op i en krise tid.

Ved godt at det er yderst begrænset repræsentation af danskerne, men jeg syntes det er super interessant, fordi der er så mange forskellige typer af mødre herinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.