Anonym skriver:
jeg skriver anonym da jeg har et eller flere familiemedlemmer på siden, og har derfor brug for at have hemmelig identitet.
Men så til historien.. Jeg har været sammen med min kæreste i små 4 år og vi venter sammen vores første barn. der er en alders forskel på os på 5 år.
Da jeg begyndte at være sammen med min kæreste, var jeg meget interesseret i kokke branchen, og elsker at lave mad som jeg har gjort hele mit liv, men efter at have arbejdet i branchen fandt jeg ud af at det ikke passer med den måde jeg ønsker at leve mit liv på, og skulle derfor så finde ud af hvad jeg ville. Jeg kunne ikke finde lige præcis det der passede mig bedst og kom derfor på handelsskolens grunduddannelse, som jeg færdig gjorde, på trods af at jeg ikke rigtig kunne bruge det til noget. Da passede ikke min svigermor ret godt, for det var jo en lav uddannelse, og hendes kære sønner var jo henholdsvis håndværker (min kæreste) og tandlæge studerende. jeg færdig gjorde så uddannelsen med gode karakterer og besluttede mig for en helt ny uddannelse inden for Finans. altså en høj, men lang uddannelse. men heller ikke det er godt nok for svigermor, for nej, så bruger jeg jo hendes søns penge, imens jeg studerer. men sandheden er altså at jeg ALDRIG har rørt hans penge, vi er fælles om alle de faste udgifter og så har jeg ikke rigtig noget at leve for og min kæreste har noget mere til sig selv.
Jeg har gjort alt hvad jeg kan for at "please" min svigermor, været høflig og hjælpsom, vist interesse i hendes hobbies som keder mig mere end noget andet, men alligevel skal jeg behandles dårligt. det er alt fra "du er godt nok blevet tyk, var" på trods af vægttab under gravidteten. eller "du har fået ny frisure, det er godt nok grimt" osv. osv.
jeg er bare at led og ked af at hun taler ned til mig og behandler mig dårligt.
nu nærmer mors dag sig, og min kæreste vil derfor gerne besøge hende, og det er helt fint, jeg kan bare ikke holde en hel dag. og har derfor forslået at komme til middags tid og så tage hjem om aftenen igen, men han synes vi skal være der mindst en dag, og det kan jeg bare ikke. jeg er simpelthen så træt og nærmest syg når jeg kommer hjem derfra.
havde lige brug for et pusterum. jeg er et nervevrag bare ved tanken om alt den kritik der venter mig.
Det skal lige siges at min svigermor er førtidspensionist, uden uddannelse som lever på min svigerfars penge.
du skal vælge en uddannelse du selv kan li... det er jo dit liv -ikke din svigermors!!
og håndværker er sgu ligeså" lav" en uddannelse som HG, hvis hun ikke er klar over det - så må jeg forslå hun uddanner sig lidt i virkeligheden.
forstår ikke alt den snopperi.... vi kan sgu da ikke alle blive akademikere og advokater.. samfundet skal jo hænge sammen.
du skal til at træde i karakter..ikke please - for så bekræfter du hende blot i at du ikke er selvstændig.
Anmeld