svigermonster!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2013

AnthonsMor

l.kjoeller skriver:

tror ikke hun mener det er negativt mht : førtidspensionist, uden uddannelse som lever på min svigerfars penge.

bare at det hun nedgør ved hende er din ting hun selv lever efter

2 sjæle - samme tanke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

Fenja09

Anonym skriver:

jeg skriver anonym da jeg har et eller flere familiemedlemmer på siden, og har derfor brug for at have hemmelig identitet.

Men så til historien.. Jeg har været sammen med min kæreste i små 4 år og vi venter sammen vores første barn. der er en alders forskel på os på 5 år.

Da jeg begyndte at være sammen med min kæreste, var jeg meget interesseret i kokke branchen, og elsker at lave mad som jeg har gjort hele mit liv, men efter at have arbejdet i branchen fandt jeg ud af at det ikke passer med den måde jeg ønsker at leve mit liv på, og skulle derfor så finde ud af hvad jeg ville. Jeg kunne ikke finde lige præcis det der passede mig bedst og kom derfor på handelsskolens grunduddannelse, som jeg færdig gjorde, på trods af at jeg ikke rigtig kunne bruge det til noget. Da passede ikke min svigermor ret godt, for det var jo en lav uddannelse, og hendes kære sønner var jo henholdsvis håndværker (min kæreste) og tandlæge studerende. jeg færdig gjorde så uddannelsen med gode karakterer og besluttede mig for en helt ny uddannelse inden for Finans. altså en høj, men lang uddannelse. men heller ikke det er godt nok for svigermor, for nej, så bruger jeg jo hendes søns penge, imens jeg studerer. men sandheden er altså at jeg ALDRIG har rørt hans penge, vi er fælles om alle de faste udgifter og så har jeg ikke rigtig noget at leve for og min kæreste har noget mere til sig selv.

Jeg har gjort alt hvad jeg kan for at "please" min svigermor, været høflig og hjælpsom, vist interesse i hendes hobbies som keder mig mere end noget andet, men alligevel skal jeg behandles dårligt. det er alt fra "du er godt nok blevet tyk, var" på trods af vægttab under gravidteten. eller "du har fået ny frisure, det er godt nok grimt" osv. osv.

jeg er bare at led og ked af at hun taler ned til mig og behandler mig dårligt.

nu nærmer mors dag sig, og min kæreste vil derfor gerne besøge hende, og det er helt fint, jeg kan bare ikke holde en hel dag. og har derfor forslået at komme til middags tid og så tage hjem om aftenen igen, men han synes vi skal være der mindst en dag, og det kan jeg bare ikke. jeg er simpelthen så træt og nærmest syg når jeg kommer hjem derfra.

havde lige brug for et pusterum. jeg er et nervevrag bare ved tanken om alt den kritik der venter mig.

Det skal lige siges at min svigermor er førtidspensionist, uden uddannelse som lever på min svigerfars penge.

Ved din kæreste hvor dårligt hans mor taler til dig og om dig? Hvis han ikke gør, så bør du fortælle ham det med det samme - og ved han det, så burde han virkelig snakke med sin mor og bede hende stoppe med at blande sig i jeres liv og økonomi.

Jeg synes det er hans opgave som det første at tale med sin egen mor om det og hjælper det ikke, så må du tage en snak med hende. Det kan da ikke være rigtigt at hun skal blande sig eller tale dårligt til dig - og uanset om du levede af din kærestes penge, så er det jo et valg i har taget sammen og igen ikke noget der kommer hende ved.

Mht. uddannelse, så skal du udelukkende tage en uddannelse der gør dig glad og tilpas - og ikke vælge efter hvad andre synes er smart, fint eller andet. Det er dit liv og dig der skal arbejde med det til du engang går på pension, så håber det du har valgt at læse er noget du er tilfreds med.

Næste gang hun siger noget dårligt f.eks hvis hun nævner dit "grimme" hår eller tøj, så sig da noget i stil med " så er det godt det ikke er dig der er klippet sådan" eller " jeg har det super godt med det". Hvis du vælger at sige noget positivt tilbage om dig selv eller dit valg, så kan det være at det på et tidspunkt preller af på hende.

/Fenja

Anmeld

7. maj 2013

Kløver

l.kjoeller skriver:

tror ikke hun mener det er negativt mht : førtidspensionist, uden uddannelse som lever på min svigerfars penge.

bare at det hun nedgør ved hende er din ting hun selv lever efter

Jo men må man ikke have en holdning om udd. Selv om man ikke selv har. Er jo en grund til feks pension. Siger langtfra svigermors kommentarer er fair, og synes også de skal sige fra, men den sætning er ikke bedre end svigermors. Man er jo fælles om tingene og at bidrage til hverdagen

Anmeld

7. maj 2013

Kløver

Martsbaby skriver:

2 sjæle - samme tanke

Se mit svar til kjoller

Anmeld

7. maj 2013

@BRUGER

Anonym skriver:

jeg skriver anonym da jeg har et eller flere familiemedlemmer på siden, og har derfor brug for at have hemmelig identitet.

Men så til historien.. Jeg har været sammen med min kæreste i små 4 år og vi venter sammen vores første barn. der er en alders forskel på os på 5 år.

Da jeg begyndte at være sammen med min kæreste, var jeg meget interesseret i kokke branchen, og elsker at lave mad som jeg har gjort hele mit liv, men efter at have arbejdet i branchen fandt jeg ud af at det ikke passer med den måde jeg ønsker at leve mit liv på, og skulle derfor så finde ud af hvad jeg ville. Jeg kunne ikke finde lige præcis det der passede mig bedst og kom derfor på handelsskolens grunduddannelse, som jeg færdig gjorde, på trods af at jeg ikke rigtig kunne bruge det til noget. Da passede ikke min svigermor ret godt, for det var jo en lav uddannelse, og hendes kære sønner var jo henholdsvis håndværker (min kæreste) og tandlæge studerende. jeg færdig gjorde så uddannelsen med gode karakterer og besluttede mig for en helt ny uddannelse inden for Finans. altså en høj, men lang uddannelse. men heller ikke det er godt nok for svigermor, for nej, så bruger jeg jo hendes søns penge, imens jeg studerer. men sandheden er altså at jeg ALDRIG har rørt hans penge, vi er fælles om alle de faste udgifter og så har jeg ikke rigtig noget at leve for og min kæreste har noget mere til sig selv.

Jeg har gjort alt hvad jeg kan for at "please" min svigermor, været høflig og hjælpsom, vist interesse i hendes hobbies som keder mig mere end noget andet, men alligevel skal jeg behandles dårligt. det er alt fra "du er godt nok blevet tyk, var" på trods af vægttab under gravidteten. eller "du har fået ny frisure, det er godt nok grimt" osv. osv.

jeg er bare at led og ked af at hun taler ned til mig og behandler mig dårligt.

nu nærmer mors dag sig, og min kæreste vil derfor gerne besøge hende, og det er helt fint, jeg kan bare ikke holde en hel dag. og har derfor forslået at komme til middags tid og så tage hjem om aftenen igen, men han synes vi skal være der mindst en dag, og det kan jeg bare ikke. jeg er simpelthen så træt og nærmest syg når jeg kommer hjem derfra.

havde lige brug for et pusterum. jeg er et nervevrag bare ved tanken om alt den kritik der venter mig.

Det skal lige siges at min svigermor er førtidspensionist, uden uddannelse som lever på min svigerfars penge.

Jeg syntes du skal stoppe med at "please" hende, og så syntes jeg du skal tage derop en dag uden din kæreste, og så må I sætte jer ned over en kop kaffe, og så må du "tage hul på striden" og forklare hende, at nogen af de kommentare og måder, at opfører sig på sårer dig. Sig det som det er, at du føler du bliver snappet efter og at det uanset hvad du gør, eller for den sags skyld ikke gør, så gør du det forkert, og det ikke rigtigt! 

Du må forklarer hende, at der skal være plads til jer begge, måske bliver i aldrig perlevenner, men der er altså trods alt et barn/barnebarn på vej, og så er det altså på tide at ligge sine "fjendtligheder" med hinanden..

Bliver hun ved med at være sådan, må du forklare hende at du ikke har lyst til at I skal ses, fordi det heller ikke sjovt at være sammen med nogen, hvis man hele tiden skal høre på, hvor tyk man er eller hvor tynd man er, eller hvor grimt ens hår er osv osv.. 

Anmeld

7. maj 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg ville slet ikke tage op og besøge hende.

Folk som ikke vil mig det godt, fortjener ikke mit selskab.
Hun lyder virkelig strid og det er mit liv simpelthen for kort til.

Anmeld

7. maj 2013

Kløver

Martsbaby skriver:

Jeg blander mig lige

Men jeg tror de sidste linjer, som ganske vidst ikke lyder pæne, er i referance til det faktum, at svigermor har sagt at TS kommer til at leve af kærestens penge fordi hun skal tage en uddannelse.. MÅSKE..

Og til TS.. Du skal få snakket med din kæreste om det her, for det er fandme hårdt at du skal "hænge" på hende og hendes tone i så mange år fremover.. Så håber jeg I kan få en god snak om at sådan der taler man bare ikke, og det hele så ender godt!

Ja kan godt tænkes. På det punkt skak svigermor jo blande dig uden om, om endt er kommentaren k min verden lige så nedladende, da man ikke selv vælger at være syg og få en FP og man får jo også løn via ens FP så derfor bidrager man jo, og lever jo ikke udelukkende af modpartens penge på lige den del er de begge unfair

Anmeld

7. maj 2013

l.kjoeller

Maja84 skriver:

Jo men må man ikke have en holdning om udd. Selv om man ikke selv har. Er jo en grund til feks pension. Siger langtfra svigermors kommentarer er fair, og synes også de skal sige fra, men den sætning er ikke bedre end svigermors. Man er jo fælles om tingene og at bidrage til hverdagen

siger bare at jeg ikke tror HUN ser negativt på det men kun at svigermor gør- men never mind

Anmeld

7. maj 2013

Kløver

l.kjoeller skriver:

siger bare at jeg ikke tror HUN ser negativt på det men kun at svigermor gør- men never mind

Måske, men kan også være med til at skabe gnidninger den anden vej om udd. Svigermors indblandet er ikke ok, men det gør det jo hverken mere eller mindre ok om hun var FP eller havde lang udd og gjorde karriere

Anmeld

7. maj 2013

AnthonsMor

Maja84 skriver:

Ja kan godt tænkes. På det punkt skak svigermor jo blande dig uden om, om endt er kommentaren k min verden lige så nedladende, da man ikke selv vælger at være syg og få en FP og man får jo også løn via ens FP så derfor bidrager man jo, og lever jo ikke udelukkende af modpartens penge på lige den del er de begge unfair

Det er nok rigtigt - min far er selv FP, og det har han absolut IKKE selv bedt om!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.