svigermonster!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2013

Kløver

Martsbaby skriver:

Det er nok rigtigt - min far er selv FP, og det har han absolut IKKE selv bedt om!

Ja kunne måske bedre forstå det, hvis hun ikke havde gadet, og ikke var interesseret i at søge job eller lignende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Puha hvor lyder hun dog forfærdelig. Hvor er din kæreste i alt det her? Hvad synes han om hendes nedsættende udtalelser? 

Hvis jeg var dig ville jeg fortælle hende hvordan jeg har det og så ville jeg tilføje at jeg ikke ville komme på flere besøg før hun respekterer mig og handler derefter. 

Anmeld

7. maj 2013

AnthonsMor

Maja84 skriver:

Ja kunne måske bedre forstå det, hvis hun ikke havde gadet, og ikke var interesseret i at søge job eller lignende

Det er helt rigtigt!
Men uanset hvad synes jeg det er forkert af svigermor, at brokke sig over hvad TS nu end laver.. Det kan man ikke tillade sig!

Anmeld

7. maj 2013

Kløver

Martsbaby skriver:

Det er helt rigtigt!
Men uanset hvad synes jeg det er forkert af svigermor, at brokke sig over hvad TS nu end laver.. Det kan man ikke tillade sig!

Det jeg enig med dig i

Anmeld

7. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Maja84 skriver:

Jo men må man ikke have en holdning om udd. Selv om man ikke selv har. Er jo en grund til feks pension. Siger langtfra svigermors kommentarer er fair, og synes også de skal sige fra, men den sætning er ikke bedre end svigermors. Man er jo fælles om tingene og at bidrage til hverdagen

Jeg synes bestemt ikke, TS' kommentar er nedladende. hun påpeger jo blot svigermors dobbeltmoral - på linje med, hvis svigermor selv vejede 120 kg og alligevel var efter TS med bemærkninger om hendes vægt. Og uanset, om svigermor er førtidspensionist pga. alvorlig sygdom helt fra sine unge år og har en masse knuste drømme om uddannelse og karriere i bagagen, eller om hun har fået pensionen sent efter hårdt, ufaglært arbejde - blot for at nævne to yderpoler - så ER det sgu da ucharmerende at skyde med skarpt omkring andres uddannelsesvalg og forsørgelse af samfund/partner, når man selv er på overførselsindkomst og formentlig ikke bidrager til husholdningen på samme niveau som sin ægtefælle. 

Det er utidig indblanding uanset, om svigermor havde været professor eller førtidspensionist - men dobbeltmoralen gør da ikke sagen bedre. 

Anmeld

7. maj 2013

Kløver

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes bestemt ikke, TS' kommentar er nedladende. hun påpeger jo blot svigermors dobbeltmoral - på linje med, hvis svigermor selv vejede 120 kg og alligevel var efter TS med bemærkninger om hendes vægt. Og uanset, om svigermor er førtidspensionist pga. alvorlig sygdom helt fra sine unge år og har en masse knuste drømme om uddannelse og karriere i bagagen, eller om hun har fået pensionen sent efter hårdt, ufaglært arbejde - blot for at nævne to yderpoler - så ER det sgu da ucharmerende at skyde med skarpt omkring andres uddannelsesvalg og forsørgelse af samfund/partner, når man selv er på overførselsindkomst og formentlig ikke bidrager til husholdningen på samme niveau som sin ægtefælle. 

Det er utidig indblanding uanset, om svigermor havde været professor eller førtidspensionist - men dobbeltmoralen gør da ikke sagen bedre. 

Jeg er enig i hun ikke burde blande sig og det ikke er ok, hvilket jeg også har skrevet. Derfor synes jeg stadig ikke påpegelser om FP er ok

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Må nok lige fast slå at grunden til jeg skriver at min svigermor er på førtidspension og lever på svigerfars penge er for at klar gøre at hun selv ikke har en ordentlig indtægt, taget i betragtning af eget hus og 2 biler.. Og ingen uddannelse, men stadigvæk er min uddannelse ikke god nok for hende. Så Intet debat indlæg om man selv kan gøre for om man er på førtidspension eller ej.

Jeg har fået fortalt det til min kæreste, han vidste det godt, men bare ikke hvor slemt det var. Hun bliver først rigtig led når min kæreste er væk et øjeblik.

Jeg har aftalt med ham at vi tager hjem til dem til eftermiddag og bliver til efter aftensmad, og den mindste kommentar så må jeg svare igen, og forklare at det skal stoppe.

Tak for alle jeres opmuntredende kommentarer og løsninger, det er nu rart med et pusterum engang imellem

Anmeld

8. maj 2013

Kløver

Anonym skriver:

Må nok lige fast slå at grunden til jeg skriver at min svigermor er på førtidspension og lever på svigerfars penge er for at klar gøre at hun selv ikke har en ordentlig indtægt, taget i betragtning af eget hus og 2 biler.. Og ingen uddannelse, men stadigvæk er min uddannelse ikke god nok for hende. Så Intet debat indlæg om man selv kan gøre for om man er på førtidspension eller ej.

Jeg har fået fortalt det til min kæreste, han vidste det godt, men bare ikke hvor slemt det var. Hun bliver først rigtig led når min kæreste er væk et øjeblik.

Jeg har aftalt med ham at vi tager hjem til dem til eftermiddag og bliver til efter aftensmad, og den mindste kommentar så må jeg svare igen, og forklare at det skal stoppe.

Tak for alle jeres opmuntredende kommentarer og løsninger, det er nu rart med et pusterum engang imellem

Håber på alt løser sig, og selvfølgelig er kommentarerne ikke ok uanset om det er ang vægt, udd eller hvad det måtte være.

Er dog også ked af du ser FP som e. "Ikke ordentlig" indtægt, og synes absolut ikke den er fair fra din side, i tilfælde af det kommer til udtryk overfor svigermor.

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Håber på alt løser sig, og selvfølgelig er kommentarerne ikke ok uanset om det er ang vægt, udd eller hvad det måtte være.

Er dog også ked af du ser FP som e. "Ikke ordentlig" indtægt, og synes absolut ikke den er fair fra din side, i tilfælde af det kommer til udtryk overfor svigermor.

Det er kun taget i betragtning sf deres udgifter.. Hus og to biler kunne aldrig finde på at nedgøre det punkt, men for at sætte det op imod fx min su som er den samme indtægt (inkl. Su lån)

Anmeld

8. maj 2013

Kløver

Anonym skriver:

Det er kun taget i betragtning sf deres udgifter.. Hus og to biler kunne aldrig finde på at nedgøre det punkt, men for at sætte det op imod fx min su som er den samme indtægt (inkl. Su lån)

Som jeg ser det, gør man tingene forskelligt, her har vi også en husholdning, og selvom jeg ikke bidrager (godt nok ledig fleksioner pt i afklaring om pension) så bidrager jeg feks med andre ting. Tænker dine svigerforældre også gør noget lignende. Selvfølgelig skal svigermor ikke blande sig i din udd. Det er jo kun dejligt du tager udd. Omvendt er måden de gør tingene på jo irrelevant for hendes kommentarer, da det jo ikke retfærdiggjorde eller gjorde dem ok, om hun så var Einstein eller Mærsk

Jeg har haft en periode væk fra min biologiske far og papmor pga netop gnidninger, især mellem min papmor og jeg, og jeg fik sagt gevaldigt fra, og vi fik en pause fra hinanden, det hjalp. Måske det virkelig hjælper at sætte stolen for døren og være meget klar i udmeldingen om hvad du vil finde dig i, og lade nogle ting prelle af. Vælge sine kampe.
Ang min egen svigermor har det hjulpet mig at finde ud af hvilket slags menneske hun er, og hver gang noget opstår snakker jeg med min mand om det med det samme, og det har gjort stor forskel her måske noget kan hjælpe dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.