Tag stilling nu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2013

M (:

Muhmi skriver:

Det burde vi... Men der findes også mange der er mere bange for døden end hun er.... Og det er nok flertallet af dem der ikke tør tage valget

Og det er også fair nok, men kan mit oplæg få bare én mere til at tage stilling så er det ikke forgæves. Der er også rigtig, rigtig mange, der HAR taget stilling, men som endnu ikke har fået noteret i registret, hvilken beslutning de har truffet: lad dette være en opfordring (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

esioul

M (: skriver:

Kan kun opfordre til at man tager stlling; og helst igår! (:

https://www.sundhed.dk/borger/bliv-donor/organdonation/

Jeg er selvfølgelig donor.

Et tæt familiemedlem (min bedstemor) er blevet reddet med en ny nyre. Uden den ville hun ikke være her idag.

Jeg synes jeg skylder at hjælpe hvor jeg kan. Den glæde det giver når det længe ventede opkald kommer " pak dine ting, der er en nyre til dig her" - den glæde vil jeg uden tvivl bringe videre til en familie der har brug for den. Jeg skal alligevel ikke bruge mine organer.

Hellere sikre en person flere år med familien, frem for at de rådner op i graven. Sorry det lyder lidt hårdt.

Anmeld

8. maj 2013

M (:

esioul skriver:

Jeg er selvfølgelig donor.

Et tæt familiemedlem (min bedstemor) er blevet reddet med en ny nyre. Uden den ville hun ikke være her idag.

Jeg synes jeg skylder at hjælpe hvor jeg kan. Den glæde det giver når det længe ventede opkald kommer " pak dine ting, der er en nyre til dig her" - den glæde vil jeg uden tvivl bringe videre til en familie der har brug for den. Jeg skal alligevel ikke bruge mine organer.

Hellere sikre en person flere år med familien, frem for at de rådner op i graven. Sorry det lyder lidt hårdt.

Synes det er smukt at du er donor, fordi du gerne vil give tilbage! 

Anmeld

8. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Moma skriver:

I stedet for donorkort kan du tilmelde dig online, så skal du ikke tænke på, om kortet bliver væk.

til gengæld så har jeg det altid med mig ved at have et kort og er sikker på de ser det med det samme fremfor efter de har skåret i mig hvis de først skal til at slå det op

Anmeld

8. maj 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har taget stilling for mange år siden og de må tage alt.

Jeg er desuden bloddonor og knoglemarvsdonor.

Man skal tænke over, at hvis det var en selv, familiemedlem eller en ven som havde brug for et organ - så ville man ønske, at alle havde taget stiling.

Anmeld

8. maj 2013

Miss-86

Jeg tog stilling, da jeg var 18 år - Er organ-donor og der må tages ALT!

Anmeld

9. maj 2013

M (:

Fedt at se, at der er så mange der allerede har taget stilling!

Mon vi kan få flere med på vognen? 

Anmeld

9. maj 2013

Ka+Ma=Be

M (: skriver:

Enig!

Enten lovpligtigt som 18-årig, eller at man er født ind i registeret - så skal dem, der er imod nok få meldt fra! (Lidt som folkekirken )

Man er ikke automatisk indmeldt i folkekirken. Det bliver man ved dåben men forstår pointen og kan kun værre enig.  Så kan man selv aktivt sige nej hvis man ikke har lyst. 

Jeg er også donor og ville ønske at mange flere var det 

Anmeld

9. maj 2013

M (:

Ka+Ma=Be skriver:

Man er ikke automatisk indmeldt i folkekirken. Det bliver man ved dåben men forstår pointen og kan kun værre enig.  Så kan man selv aktivt sige nej hvis man ikke har lyst. 

Jeg er også donor og ville ønske at mange flere var det 

Nej, det er man selvfølgelig ikke (ups ).. Der var vist en tanketorsk på baggrund af at 90% af min omgangskreds er medlem..

Anmeld

10. maj 2013

KittyCatta

Jeg har taget stilling og har sagt nej til at man må tage mine organer. Jeg giver gerne en nyre til et familiemedlem, mens jeg er i live, men når jeg er død, er jeg død og så skal ingen tage mine organer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.