Tag stilling nu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2013

M (:

Undskyld men hvor er det tarveligt....

At sætte det op på den måde, enten går dine organer til et barn eller til skraldespanden....

Sorry, men blev sgu helt harm, jeg har valgt, jeg vil have mine organer med mig i graven, men nu kan jeg jo så tage dem med mig med rigtig dårlig samvittighed...

Og ja, der er nogle ting som gør at jeg vil have dem med mig, det er ikke bare fordi jeg er egotripper og ikke vil dele....

Nogen gange er man desværre nødt til at provokere for at få folk til at træffe en beslutning/overveje, hvad de egentlig mener om sagen. Og som tidligere nævnt i tråden handler dette indlæg ikke om for/imod orgabdonation men om at tage stilling (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

Muhmi

M (: skriver:

Nogen gange er man desværre nødt til at provokere for at få folk til at træffe en beslutning/Overveje, hvad de egentlig mener om sagen. Og som tidligere nævnt i tråden handler dette indlæg ikke om for/imod orgabdonation men om at tage stilling (:

Nogle gange skulle man måske også bare lade folk selv styre om de vil eller ej.... Eller om de har lyst til at tage stilling... I sidste ende så kommer det jo så an på de pårørende til afdøde, hvis han/hun ikke har taget stilling.. Så de skal nok komme rundt eller ikke de organer der er at høste af... 

Den reklame der prøver mere at få folk til at få så meget skyldfølelse at de skider på den beslutning de har taget med sig selv og alligevel melder sig som organdoner..

All I'm saying, er bare at jeg overhovedet ikke synes den reklame er ok..

Anmeld

8. maj 2013

LilleChelle

Jeg tog stilling da jeg blev 18  

Anmeld

8. maj 2013

M (:

Muhmi skriver:

Nogle gange skulle man måske også bare lade folk selv styre om de vil eller ej.... Eller om de har lyst til at tage stilling... I sidste ende så kommer det jo så an på de pårørende til afdøde, hvis han/hun ikke har taget stilling.. Så de skal nok komme rundt eller ikke de organer der er at høste af... 

Den reklame der prøver mere at få folk til at få så meget skyldfølelse at de skider på den beslutning de har taget med sig selv og alligevel melder sig som organdoner..

All I'm saying, er bare at jeg overhovedet ikke synes den reklame er ok..

Der er vi så slet ikke enige. Jeg synes det er fejt ikke at tage stilling og at det skylder man sine pårørende; hvis man ikke selv kan/vil tage stilling, så synes jeg sgu det er tarveligt at forlange at ens kære skal træffe så svær en beslutning midt i sorgen.

Anmeld

8. maj 2013

Muhmi

Der er vi så slet ikke enige. Jeg synes det er fejt ikke at tage stilling og at det skylder man sine pårørende; hvis man ikke selv kan/vil tage stilling, så synes jeg sgu det er tarveligt at forlange at ens kære skal træffe så svær en beslutning midt i sorgen.

Hvorfor er det fejt?

Nogle mennesker KAN ganske enkelt ikke se døden i øjnene på den måde at de skal tage et valg omkring det der skal ske når de ikke er her mere...

Der findes mennesker der er SÅ bange for at dø, at de ikke TØR sætte det kryds i den boks, for hvad nu hvis?...

Trust me, det er ikke altid så nemt at skulle tænke på sine pårørende når man selv er dødsensræd for at forene sig med tanken om at skulle dø...

Anmeld

8. maj 2013

M (:

Muhmi skriver:

Hvorfor er det fejt?

Nogle mennesker KAN ganske enkelt ikke se døden i øjnene på den måde at de skal tage et valg omkring det der skal ske når de ikke er her mere...

Der findes mennesker der er SÅ bange for at dø, at de ikke TØR sætte det kryds i den boks, for hvad nu hvis?...

Trust me, det er ikke altid så nemt at skulle tænke på sine pårørende når man selv er dødsensræd for at forene sig med tanken om at skulle dø...

Jeg kender udemærket den følelse, er selv en, der helst fortrænger tanken om at jeg skal dø, og får det helt skidt ved tanken - og ALLIGEVEL mener jeg at man BØR tage stilling.. 

Anmeld

8. maj 2013

Muhmi

Jeg kender udemærket den følelse, er selv en, der helst fortrænger tanken om at jeg skal dø, og får det helt skidt ved tanken - og ALLIGEVEL mener jeg at man BØR tage stilling.. 

Selvfølgelig, der er jo ingen af os der tænker "Juhuu jeg skal dø en dag", tværdigmod, vi er alle bange også dem der siger de ikke er bange...

Men nogle er så bange at de simpelthen ikke kan ytre ordet "død" eller ikke vil give sig selv lov til at tænke ordet...

Min veninde er meget dødsangst, hun har dog taget stilling, for hendes børns skyld, men hun nægter at snakke om døden... Det er simpelthen et no go emne for hende...

Anmeld

8. maj 2013

M (:

Muhmi skriver:

Selvfølgelig, der er jo ingen af os der tænker "Juhuu jeg skal dø en dag", tværdigmod, vi er alle bange også dem der siger de ikke er bange...

Men nogle er så bange at de simpelthen ikke kan ytre ordet "død" eller ikke vil give sig selv lov til at tænke ordet...

Min veninde er meget dødsangst, hun har dog taget stilling, for hendes børns skyld, men hun nægter at snakke om døden... Det er simpelthen et no go emne for hende...

Men hvis hun kan, "burde" vi så ikke alle kunne?

Anmeld

8. maj 2013

Muhmi

Men hvis hun kan, "burde" vi så ikke alle kunne?

Det burde vi... Men der findes også mange der er mere bange for døden end hun er.... Og det er nok flertallet af dem der ikke tør tage valget

Anmeld

8. maj 2013

lassemor07

Kan kun opfordre til at man tager stlling; og helst igår! (:

https://www.sundhed.dk/borger/bliv-donor/organdonation/

Jeg har taget stilling og de kan tage alt hvad de kan bruge vis det skulle sket en dag for så har jeg jo ikke noget af bruge dem til alligevel
Jeg ville ikke sætte mine pårørende i det sted af de skulle tage det valg når man i forvejen er i sorg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.