Tag stilling nu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Har donorkort blandt mine vigtige kort som jeg ALTID har med mig

det blev ændret fra de må tage alt til at de må tage alt hvis familien siger ja ved at min kæreste vil tage seriøs overvejelse hvis det kom dertil at de kunne bruge noget da hans mormor kunne have brugt en lunge og muligvis have levet idag....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

Moma

Wampires skriver:

Har donorkort blandt mine vigtige kort som jeg ALTID har med mig

det blev ændret fra de må tage alt til at de må tage alt hvis familien siger ja ved at min kæreste vil tage seriøs overvejelse hvis det kom dertil at de kunne bruge noget da hans mormor kunne have brugt en lunge og muligvis have levet idag....

I stedet for donorkort kan du tilmelde dig online, så skal du ikke tænke på, om kortet bliver væk.

Anmeld

8. maj 2013

Maja88

Jeg har taget stilling på det punkt at jeg ikke vil give mine organer væk.. det vwd min mand også og han vil ikke gå imod det

Anmeld

8. maj 2013

Clisolka

Det første jeg gjorde da jeg fyldte 18 for maaaaaange år siden var at melde mig som donor. Jeg fik et par år forinden det frygtelige valg, fordi min far ikke havde taget stilling 

Anmeld

8. maj 2013

gonefishing

M (: skriver:

Kan kun opfordre til at man tager stlling; og helst igår! (:

https://www.sundhed.dk/borger/bliv-donor/organdonation/

Altså jeg er så en af dem der har været bloddonor i mange år, og indtil for 1 år siden var jeg fuld organdonor (især grundet død i familien, grundet manglende organ).
MEN.... nu har jeg efterhånden og set flere eksempler på "Carina sagen", hvor man ikke giver donor en chance for overlevelse, fordi organerne skal bruges.
Så jeg har valgt at være organ donor hvis min familie giver lov

Anmeld

8. maj 2013

M (:

Maja88 skriver:

Jeg har taget stilling på det punkt at jeg ikke vil give mine organer væk.. det vwd min mand også og han vil ikke gå imod det

Det vigtige er heller ikke om man siger ja eller nej, men at man HAR truffet sin beslutning

Anmeld

8. maj 2013

FamilenStorm

enig..

Tog stilling for mange år siden og da jeg endelig blev 18 i sin tid meldte jeg mig offentligt også..

Du burde ikke være et tilvalg men et fravalg.. Der er så mange der bare ikke lige får taget sig sammen til at registrere dig..

Anmeld

8. maj 2013

Muhmi

Undskyld men hvor er det tarveligt....

At sætte det op på den måde, enten går dine organer til et barn eller til skraldespanden....

Sorry, men blev sgu helt harm, jeg har valgt, jeg vil have mine organer med mig i graven, men nu kan jeg jo så tage dem med mig med rigtig dårlig samvittighed...

Og ja, der er nogle ting som gør at jeg vil have dem med mig, det er ikke bare fordi jeg er egotripper og ikke vil dele....

Anmeld

8. maj 2013

Minforevigt

Har sagt nej for længe siden

Anmeld

8. maj 2013

Minforevigt

Muhmi skriver:

Undskyld men hvor er det tarveligt....

At sætte det op på den måde, enten går dine organer til et barn eller til skraldespanden....

Sorry, men blev sgu helt harm, jeg har valgt, jeg vil have mine organer med mig i graven, men nu kan jeg jo så tage dem med mig med rigtig dårlig samvittighed...

Og ja, der er nogle ting som gør at jeg vil have dem med mig, det er ikke bare fordi jeg er egotripper og ikke vil dele....

Kan ikke være mere enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.