halvandet år - hvorfor går hun ikke endnu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2013

Kay

KLN skriver:

Okay... Hvor vildt! Inden hun begyndte at få mellemørebetændelse, gik vi til kontrol med hende pga væske på ørene. Det har vi gjort siden december! Hvorfor, er der ingen der har fortalt mig, at der kan være en sammenhæng?!?! Iiihh.. altså.. Har en stærk fornemmelse af, at det er det, der er problemet. Os fordi, der slet ikke er andet med hende - kun balancen..

ved ikke hvorfor der ikke er nogle der fortæller om sådan noget...  men ved at de to ting tit hænger sammen... så måske i skulle tage en smak med lægen?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

StineL

KLN skriver:

Frida er nu blevet halvandet år, og går endnu ikke. Dvs. herhjemme går hun egentlig en del, men kun hvis man gør det til en leg, hvor hun går fra person til person. Hun går meget usikkert - lidt lige som en pingvin. Hun vil slet ikke gå oppe i dagplejen. I dag fortalte dagplejemoderen, at de var lidt bekymrede over, at de ikke så nogen udvikling hos hende. Endvidere sagde hun, at hun ikke engang svarede til en 1årig rent motorisk, at det var som om, hun slæbte på højre ben og, at højre fod pegede ind ad, når hun skulle have sko på.

Min bror er hypermobil, kan det ha noget med det at gøre? Efter at have talt med dagplejemor, er Jeg så bekymret for hende. Indtil nu har jeg bare tænkt, at det nok skal komme - det er, hvad alle andre siger...

Håber, der er nogle der kan hjælpe, eller dele lignende erfaringer.

Min datter fik konstateret hypermobilitet i hofteledene. Hun gik først da hun var 21 måneder.

Anmeld

7. maj 2013

Fenja09

KLN skriver:

Frida er nu blevet halvandet år, og går endnu ikke. Dvs. herhjemme går hun egentlig en del, men kun hvis man gør det til en leg, hvor hun går fra person til person. Hun går meget usikkert - lidt lige som en pingvin. Hun vil slet ikke gå oppe i dagplejen. I dag fortalte dagplejemoderen, at de var lidt bekymrede over, at de ikke så nogen udvikling hos hende. Endvidere sagde hun, at hun ikke engang svarede til en 1årig rent motorisk, at det var som om, hun slæbte på højre ben og, at højre fod pegede ind ad, når hun skulle have sko på.

Min bror er hypermobil, kan det ha noget med det at gøre? Efter at have talt med dagplejemor, er Jeg så bekymret for hende. Indtil nu har jeg bare tænkt, at det nok skal komme - det er, hvad alle andre siger...

Hvis du er bekymret synes jeg du skal kontakte lægen, h*n har mulighed for at sende jer videre til en fys eller ergoterapeut. Som jeg kan læse har hun haft væske i ørerne og som andre skriver så kan det sagtens gå udover balancen ligeså vel som talen. Du kan også kontakte jeres sp og få hende ud, hun kan også videresende jer, hvis hun synes det er nødvendigt.

Vores dp mor har haft et ørebarn, som først gik da vedkommende var 2 år, netop pga balancen.

/Fenja

Anmeld

7. maj 2013

kriknu

Jeg synes at du skal prøve at kontakte lægen, det er ikke sikkert at der er noget galt - men det kan ikke skade 

Det kan være at hun bare ikke er klar til at give slip endnu, føler sig usikker eller andet  Synes ærligt at DP pisker lidt af en stemning op, jeg kunne forstå hvis hun endnu ikke støttede på føderne eller andet, men hvis hun går med støtte så synes jeg da bestemt ikke der er noget at være bekymret for endnu. Hun tager nok tingene i eget tempo 

Min ældste nevø gik ikke uden støtte før dagen før han fyldte 3, han fejlede intet men var ikke klar til at give slip, tilgengæld er han super god fagligt og er en af de bedste i hans klasse (han er 9 og går i 3. klasse) 

Anmeld

7. maj 2013

L&V

KLN skriver:

Jeg synes faktisk, at hun næsten altid griber med tæerne, det er sjældent hun slapper helt af i tæerne..

Det ville jeg undersøge.. Den ska være væk nu den refleks så hvis den ik er det ska der arbejdes på at få den væk for det vanskelig gøre det for hende at gå godt og stabilt

Anmeld

7. maj 2013

Tigger

Jeg er selv mor til et ørebarn og vil også anbefale dig at få tjekket ørerne.

Jeg ville dog droppe egen læge, han/hun kan alligevel ikke hjælpe dig af ned problemet, hvis det er her løsningen skal findes, men sende dig til en ørelæge. - ørelægen kræver ikke henvisning, man ringer selv og får en tid. Du sparer tid ved at gøre det på den måde. Først skal ørelægen jo lige se barnet og så skal der evt bookes en tid til dræn, så derfor. ;-)

Pøj pøj med det, uden at kende dit barn, lyder det med stor sandssynlighed til at ørerne er årsagen.

Anmeld

7. maj 2013

Janni.

Silas fik lagt dræn da han var 17 mdr, han gik 1½ uge efter. Så det kan godt være ørerne..

Anmeld

7. maj 2013

KLN

Tusinde tak for svar alle sammen. Har egentlig heller ikke selv været bekymret før DP sagde det der til mig i morges. Jeg er glad for at høre om det med ørene. Det vil jeg lige få undersøgt, for som sagt, så har hun haft væske på dem siden nov/dec.

God kristi flyvfart alle sammen

Anmeld

7. maj 2013

Kløver

Ring og få snak med sp, om hun skal sendes videre. Det kan jo være der snart sker noget, hun skal motiveres eller det skal komme roligt af sig selv måske der er en enkel eller simpel forklaring og hypermobile led kan sagtens have noget at sige hvis hun har det

Anmeld

9. maj 2013

Mumto3

KLN skriver:

Jeg har tre børn og der var ingen af dem der gik da de var 1½år. I dag er de 'store', de går til sport og er HELT med motorisk! -men de gik meget meget sent. Nu ved jegikke hvor stor din datter er (altså højde/kilo) men der en tendens til at store børn går senere end små. Men der er selvfølgelig masser af undtagelser!!!

Din datter skla nok komme tll at gå! med hensyn til at slæbe på højrefod, er det så noget du kan se eller er det kun DP der observere det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.