halvandet år - hvorfor går hun ikke endnu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2013

Kay

KLN skriver:

Altså hun har ikke fået "diagnosen", men hun har haft mellemørebetændelse to gange siden februar.

så vil jeg få tjekket hos lægen om der er noget væske i ørene eller lignende... da det godt kan drille balancen... har i forbindelse med mit job (pæd. i vuggestue) mødt flere børn der lærte sent at gå på grund af øre problemer... en af børnene kunne ikke gå eller stå op af ting da han var 18 måneder... han fik lagt dræn i begge øre og 3 dage efter gik han som sine jævnaldrende.... 

siger ikke det er det der er galt eller at der er noget galt... men jeg ville nu få det tjekket hvis jeg var jer  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

khaleesi

Jeg er sikker på at der er intet galt med at hun først er begyndt at gå så småt nu. Jeg kender flere hvor deres børn først er begyndt at gå efter de blev halvandet år. 

Folk går så meget om i at alle børn er ens og skal følge hinandens udvikling, måske er din datter ikke hurtig på benene, men så er hun nok hurtig til at lære at tale eller andet.

Jeg forstår ikke hvorfor man skal sammenligne børn, der er ingen der er ens. Og hun går nok når hun føler sig klar 

Anmeld

7. maj 2013

Bshizzle

Min dreng på 18 mdr går heller ikke endnu 

Vi har haft en fysioterapeut nede i dagplejen så vi fælles kunne se hvad vi kunne gøre. 

Som f.eks gode sutsko med støtte bag til, lave en slags "bane" til ham, som han kan gå og støtte op af, hvordan vi skal og ikke skal støtte ham mm. 

Skal lige siges at han går FINT op af alt og vil helst stå op eller holde i den ene hånd og gå. 

Men det er såååååå tæt på at han selv går.. Han har gjort det et par gange 

Men som dagplejemoren siger... Så kommer det nok en dag 

Anmeld

7. maj 2013

L&V

KLN skriver:

åHun kravler med lynets hast op og ned i møbler, trapper, rutschebane osv. rent finmotorisk er hun også rigtig fint med.. Det er bare det der med at gå, der kniber..

Så ville det ik bekymre mig synderligt.. Hun har nok fundet tryghed i at kravle og ser ik behovet når hun kommer hurtigt frem ved kravlen.. Men det er fint at være obs og i ska ku se en forbedring så øv, stimuler fødder og ben osv..

Er hendes gribe refleks væk i fødderne?

Anmeld

7. maj 2013

KLN

Kay skriver:

så vil jeg få tjekket hos lægen om der er noget væske i ørene eller lignende... da det godt kan drille balancen... har i forbindelse med mit job (pæd. i vuggestue) mødt flere børn der lærte sent at gå på grund af øre problemer... en af børnene kunne ikke gå eller stå op af ting da han var 18 måneder... han fik lagt dræn i begge øre og 3 dage efter gik han som sine jævnaldrende.... 

siger ikke det er det der er galt eller at der er noget galt... men jeg ville nu få det tjekket hvis jeg var jer  

Okay... Hvor vildt! Inden hun begyndte at få mellemørebetændelse, gik vi til kontrol med hende pga væske på ørene. Det har vi gjort siden december! Hvorfor, er der ingen der har fortalt mig, at der kan være en sammenhæng?!?! Iiihh.. altså.. Har en stærk fornemmelse af, at det er det, der er problemet. Os fordi, der slet ikke er andet med hende - kun balancen..

Anmeld

7. maj 2013

KLN

Bshizzle skriver:

Min dreng på 18 mdr går heller ikke endnu 

Vi har haft en fysioterapeut nede i dagplejen så vi fælles kunne se hvad vi kunne gøre. 

Som f.eks gode sutsko med støtte bag til, lave en slags "bane" til ham, som han kan gå og støtte op af, hvordan vi skal og ikke skal støtte ham mm. 

Skal lige siges at han går FINT op af alt og vil helst stå op eller holde i den ene hånd og gå. 

Men det er såååååå tæt på at han selv går.. Han har gjort det et par gange 

Men som dagplejemoren siger... Så kommer det nok en dag 

Det er nøjagtigt som Frida... Hun vil hele tiden gå - men med os i hånden... Hun har os gået rundt af alting siden hun var 10-11 måneder...

Anmeld

7. maj 2013

KLN

Månsson skriver:

Så ville det ik bekymre mig synderligt.. Hun har nok fundet tryghed i at kravle og ser ik behovet når hun kommer hurtigt frem ved kravlen.. Men det er fint at være obs og i ska ku se en forbedring så øv, stimuler fødder og ben osv..

Er hendes gribe refleks væk i fødderne?

Jeg synes faktisk, at hun næsten altid griber med tæerne, det er sjældent hun slapper helt af i tæerne..

Anmeld

7. maj 2013

Bshizzle

KLN skriver:

Det er nøjagtigt som Frida... Hun vil hele tiden gå - men med os i hånden... Hun har os gået rundt af alting siden hun var 10-11 måneder...

Har hun sutsko med støtte bag til på generelt? 

syntes ikke du skulle være urolig.. Pigebarnet skal nok gå selv en dag  

Anmeld

7. maj 2013

l.kjoeller

kan godt forstå du bliver urolig. vores sundhedsplejerske sagde de bare skulle kunne gå inden de bliver 17 måneder , så det er jo lige på vippen, og hvis hun går rundt ved ting osv så syns jeg måske det virker som om hun lidt pisker en stemning op din dp. men syns da bestemt du skal få det tjekket så du ved det med sikkerhed

Anmeld

7. maj 2013

Babydreams

Min søn, ville ikke kravle ikke rejse sig, da han var 10 mdr, men så kom vi til ørelæge, og han fik lagt dræn! 4 dage efter kravelde han, 6 dage efter stod han op af alt, og 9 dage efter der gik han

Min ørelæge sagde til mig, at han var sikker på at ligeså snart han fik lagt dræn, så lærte han alle de ting, og han havde ret..

Som Kay også skrev, der er en sammenhæng imellem ørebørn og balance. .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.