halvandet år - hvorfor går hun ikke endnu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.371 visninger
30 svar
8 synes godt om
7. maj 2013

KLN

Frida er nu blevet halvandet år, og går endnu ikke. Dvs. herhjemme går hun egentlig en del, men kun hvis man gør det til en leg, hvor hun går fra person til person. Hun går meget usikkert - lidt lige som en pingvin. Hun vil slet ikke gå oppe i dagplejen. I dag fortalte dagplejemoderen, at de var lidt bekymrede over, at de ikke så nogen udvikling hos hende. Endvidere sagde hun, at hun ikke engang svarede til en 1årig rent motorisk, at det var som om, hun slæbte på højre ben og, at højre fod pegede ind ad, når hun skulle have sko på.

Min bror er hypermobil, kan det ha noget med det at gøre? Efter at have talt med dagplejemor, er Jeg så bekymret for hende. Indtil nu har jeg bare tænkt, at det nok skal komme - det er, hvad alle andre siger...

Håber, der er nogle der kan hjælpe, eller dele lignende erfaringer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

Kay

nu kan det godt være mit spørgsmål kan voirke fjollet for nogle... men er hun ørebarn?? 

Anmeld

7. maj 2013

KLN

Kay skriver:

nu kan det godt være mit spørgsmål kan voirke fjollet for nogle... men er hun ørebarn?? 

Altså hun har ikke fået "diagnosen", men hun har haft mellemørebetændelse to gange siden februar.

Anmeld

7. maj 2013

Kief31

Skal hun ikke have 18 mdrs besøg af sundhedsplejersken snart nu? Så kan hun sikkert hjælpe dig.. Kender nogen med en dreng på 26 mdr., som ikke går uden støtte endnu.. De har først lige fundet ud af at han har skæve fødder..

Anmeld

7. maj 2013

L&V

KLN skriver:

Frida er nu blevet halvandet år, og går endnu ikke. Dvs. herhjemme går hun egentlig en del, men kun hvis man gør det til en leg, hvor hun går fra person til person. Hun går meget usikkert - lidt lige som en pingvin. Hun vil slet ikke gå oppe i dagplejen. I dag fortalte dagplejemoderen, at de var lidt bekymrede over, at de ikke så nogen udvikling hos hende. Endvidere sagde hun, at hun ikke engang svarede til en 1årig rent motorisk, at det var som om, hun slæbte på højre ben og, at højre fod pegede ind ad, når hun skulle have sko på.

Min bror er hypermobil, kan det ha noget med det at gøre? Efter at have talt med dagplejemor, er Jeg så bekymret for hende. Indtil nu har jeg bare tænkt, at det nok skal komme - det er, hvad alle andre siger...

Håber, der er nogle der kan hjælpe, eller dele lignende erfaringer.

Jeg tænker at din dp må ku sætte noget ergo eller noget i værk ellers ville jeg prøve og høre lægen om der evt er noget med hendes fod, ben, led..

Har hun kravlet og er hun ellers glad for fysiske udfoldelser?

Anmeld

7. maj 2013

Christina :-)

Min dreng var 19 mdr før han gik

Anmeld

7. maj 2013

Laulund87

Der behøver nu ikke være noget galt som sådan.. Min datter gik først da hun var 1,5 år ca og stadig der var hun noget usikker og skulle gerne holde ved noget. Det er da en god idé at få undersøgt om der er noget, men det behøver der ikke være

Anmeld

7. maj 2013

KLN

Kief31 skriver:

Skal hun ikke have 18 mdrs besøg af sundhedsplejersken snart nu? Så kan hun sikkert hjælpe dig.. Kender nogen med en dreng på 26 mdr., som ikke går uden støtte endnu.. De har først lige fundet ud af at han har skæve fødder..

Her i kommunen afsluttes man ved sundhedsplejersken, når de er 10 måneder, så hende får vi ikke besøg af mere. Uha.. Så må vi hellere få kigget på hende snarest..

Anmeld

7. maj 2013

K&S

KLN skriver:

Her i kommunen afsluttes man ved sundhedsplejersken, når de er 10 måneder, så hende får vi ikke besøg af mere. Uha.. Så må vi hellere få kigget på hende snarest..

Jeg tror helt bestemt, at du til enhver tid kan ringe til din SP og bede om et besøg

Anmeld

7. maj 2013

KLN

Hun kravler med lynets hast op og ned i møbler, trapper, rutschebane osv. rent finmotorisk er hun også rigtig fint med.. Det er bare det der med at gå, der kniber..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.