er spiral nu så godt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2013

christina92

MariaE skriver:

Min læge siger spiral er det bedste til kvinder over 30. At piller er skidt for "ældre" kvinder. Er smartere fordi det er et stort beløb man betaler en gang for flere års beskyttelse.
Kan ikke rigtigt bruge gummi synes jeg. Noget dernede er anderledes efter sidste fødsel og det niver af h til ofte uanset om vi har brugt vi ton creme.
Men jeg kender kun de negative ting hvad spiral angår.
Kender kun tre der er blevet gravide, men det er jo også tre for meget:-S
Kender for mange der har blødt flere mdr. Mange der siger den har generet så den skulle rettes eller de har opgivet den helt. Dyr løsning med mange penge:-S
En hvor den gik løs og skulle opereres ud af livmoderen
Seriøst, kan ikke se det gode i en spiral efter de historier jeg har hørt
Synes i forvejen det er pænt træls at skulle derind mens man har det røde...ret personligt jo.

Jeg var ikke derinde imens jeg havde det røde.

Jeg havde desværre også hørt så mange der bare havde oplevet virkelig trælse ting med den, og må da også sige jeg da stadig er pænt nervøs for om den pludselig laver rav i den.

Jeg blødte non stop de første 3 måneder! Bum.. Men har så ikke set skyggen af mens siden. ikke engang pletblødning. Jeg har engang imellem lidt niv i underlivet men det er ikke noget jeg direkte vil give spiralen skyld for.

Jeg ved ikke endnu om jeg er glad for løsningen, men det tror jeg nu jeg er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

ano14316

MariaE skriver:

Min læge siger spiral er det bedste til kvinder over 30. At piller er skidt for "ældre" kvinder. Er smartere fordi det er et stort beløb man betaler en gang for flere års beskyttelse.
Kan ikke rigtigt bruge gummi synes jeg. Noget dernede er anderledes efter sidste fødsel og det niver af h til ofte uanset om vi har brugt vi ton creme.
Kender for mange der har blødt flere mdr. Mange der siger den har generet så den skulle rettes eller de har opgivet den helt. Dyr løsning med mange penge:-S
Synes i forvejen det er pænt træls at skulle derind mens man har det røde...ret personligt jo.

Der er 2 slags spiral.. jeg har prvet begge og har stadig min hormon spiral, kan lige ridse fordele og ulemper op for mig.. 

kobberspiral:

ingen hormoner
billig
bløder meget
er kun 98% sikker (jeg takker for Magnus)
holder 2 år

Hormon spiral

nærmest ingen mens i forhold til før (hos nogen forsvinder den helt)
dyr
holder længe (5 år)
Meget sikker (99,8%)
pletblødning de første 3 mdr. 

Anmeld

8. maj 2013

Muffinmus

Det er bare mærkeligt at lægen siger hun ikke kender til den dårlige omtale da jeg nævnte det sidste gang. At hun ikke havde hørt at pigerne blev gravide på dem, at de havde mange problemer. Hun sagde at alle hendes klienter var rigtigt glade for den...men det kan jo ikke passe at alle jagendes klienter hører til den lykkelige del af statistikken ?? Årh, det er en svær beslutning. Hader at have mens, især nu hvor vi ikke skal have børn og derfor er den absolut kun i vejen fra nu og til jeg år i overgangsalderen

Anmeld

8. maj 2013

helle85

MariaE skriver:

jeg har kobbespiral og jeg har været til freds med min.

jeg har haft min i 3 år og har aldrig haft nogen problemer, så nå min falder ud så skal jeg have sådan en igen, da jeg har alt for mange humørsvingringer ved p piller osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.