er spiral nu så godt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2013

Maja88

Jeg har haft spiral..

Blødte en lille måneds tid sådan on and off i starten..så,så ikke skyggen af mens siden

Første gng vi sexede kunne vi begge mærke den så gin til lægen og fik snorene klippet og bukket og voila-ingen gener.fik den dog fjernet efter 1,5år da jeg fik sindsygt ondt i lænden.. altså som i kunne ikke bukke mig.. men dagen begybdte jeg at bløde og alt var normalt.. tror min krop havde behov for at rense ud..

Men alt i alt har jeg været glad for min og får den gerne igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

Munder

Jeg har hormonspiral, og kan vist godt kategoriseres til at være over 30

Da jeg fik sat den første op for 5½ år siden, blødte jeg on/off det første halve år, men siden har jeg kun blødt ganske lidt hver måned, noget der kan klares med et trusseindlæg.

Nu har jeg så fået sat en ny op, og denne gang var der ingen problemer.

En stor bonus for mig er, at jeg ikke hver måned er lammet næsten en uge af kraftig blødning og smerter

Så jeg kan klart anbefale en, hvis man har tålmodigheden til at ens krop vænner sig til den

Anmeld

7. maj 2013

janne1986

Jeg har p-stav, det fungere fint for mig, bløder aldrig  

min søster fik spiral op, og den skal opereres ud da den er blevet 'væk'.... Kan godt lide ideen om den, da der ik er hormoner i, men lægen anbefalede også hun skulle føde børn først,,,,, så måske jeg vil prøve.... 

Anmeld

7. maj 2013

Kløver

MariaE skriver:

Min læge siger spiral er det bedste til kvinder over 30. At piller er skidt for "ældre" kvinder. Er smartere fordi det er et stort beløb man betaler en gang for flere års beskyttelse.
Kan ikke rigtigt bruge gummi synes jeg. Noget dernede er anderledes efter sidste fødsel og det niver af h til ofte uanset om vi har brugt vi ton creme.
Men jeg kender kun de negative ting hvad spiral angår.
Kender kun tre der er blevet gravide, men det er jo også tre for meget:-S
Kender for mange der har blødt flere mdr. Mange der siger den har generet så den skulle rettes eller de har opgivet den helt. Dyr løsning med mange penge:-S
En hvor den gik løs og skulle opereres ud af livmoderen
Seriøst, kan ikke se det gode i en spiral efter de historier jeg har hørt
Synes i forvejen det er pænt træls at skulle derind mens man har det røde...ret personligt jo.

Hvad med pessar, har jeg selv overvejet

Anmeld

7. maj 2013

Muffinmus

Maja84 skriver:

Hvad med pessar, har jeg selv overvejet

Mhm, men er det ikke noget der stort set er væk nu?.kender ingen der har haft pessar og det er ikke noget folk snakke om overhovedet, troede egentligt den var...øh, ja, udfaset

Anmeld

7. maj 2013

Muffinmus

Har også prøvet p-ring, men den vil min læge vist ikke udskrive længere fordi det er blevet kendt den har for mange ulemper for sundheden, bla som med pillerne, men blodpropper osv. Var ellers fint tilfreds med den.

Anmeld

7. maj 2013

Kløver

MariaE skriver:

Mhm, men er det ikke noget der stort set er væk nu?.kender ingen der har haft pessar og det er ikke noget folk snakke om overhovedet, troede egentligt den var...øh, ja, udfaset

Tror den er ved at komme godt igen pga mange ikke ønsker kemi, flere af mine veninder har snakket om den, jeg overvejer meget pessar efter jeg har fået den sidste, med mindre jeg bliver rådet til p-piller igen pga min pco så tror jeg, det bliver pessar

Anmeld

7. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Har du overvejet selv at blive steriliseret?

For kvinderne binder de jo "bare" en knude på så der kan åbnes igen hvis man ønsker børn igen, hvor imod med mænd det netop er at de skærer det over og det så ikke (burde) vokse sammen igen.. der er dog nogle mænd hvor de alligevel vokser sammen og man er tilbage til square one...

Jeg overvejer selv at når vi ikke skal have flere børn så vil jeg steriliseres fremfor manden, også fordi at kvinder oplever færre gener ved det da vores kroppe alligevel udfaser de hormoner der dannes jo ældre vi bliver hvor imod mænd danner dem hele livet og derfor kan få store hormonproblemer ved at få "snip snip"

Anmeld

7. maj 2013

Isabella_mor

jeg vil sige at det kommer an på hilken spiral man bruger...

jeg havde kobberspiral.. og det var et helvede.. jeg døjede med svampeinfektioner rimelig tit.. og så var den enormt irriterende... 

og på et tidspunkt begyndte min krop at afstøde den, efter ca et år, hvor jeg blødte MEGET store klumper størknet blod og friskt blod... så den skulle bare ud.!

nu bruger jeg ikke noget..

Anmeld

7. maj 2013

Muffinmus

Nix, jeg kunne ikke selv drømme om at lægge mig under kniven og ødelægge min livmoder og dens funktion i en alder af 32...lyder dumt, men den gør mig til en kvinde inde i mit hoved, den gør mig til mor..... selv om vi har aftalt tre børn er nok, så kan jeg ikke gøre sådan noget ved min krop, ødelægge min dejlige frugtbarhed på så ekstrem en måde...måske også fordi vi var flere år om at få nr 1. Det gør mig nok ret følsom overfor emnet frugtbarhed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.