er spiral nu så godt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: er i glade for jeres spiral?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.869 visninger
23 svar
4 synes godt om
6. maj 2013

Muffinmus

Min læge siger spiral er det bedste til kvinder over 30. At piller er skidt for "ældre" kvinder. Er smartere fordi det er et stort beløb man betaler en gang for flere års beskyttelse.
Kan ikke rigtigt bruge gummi synes jeg. Noget dernede er anderledes efter sidste fødsel og det niver af h til ofte uanset om vi har brugt vi ton creme.
Men jeg kender kun de negative ting hvad spiral angår.
Kender kun tre der er blevet gravide, men det er jo også tre for meget:-S
Kender for mange der har blødt flere mdr. Mange der siger den har generet så den skulle rettes eller de har opgivet den helt. Dyr løsning med mange penge:-S
En hvor den gik løs og skulle opereres ud af livmoderen
Seriøst, kan ikke se det gode i en spiral efter de historier jeg har hørt
Synes i forvejen det er pænt træls at skulle derind mens man har det røde...ret personligt jo.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2013

Hvem?

Min læge siger spiral er det bedste til kvinder over 30. At piller er skidt for "ældre" kvinder. Er smartere fordi det er et stort beløb man betaler en gang for flere års beskyttelse.
Kan ikke rigtigt bruge gummi synes jeg. Noget dernede er anderledes efter sidste fødsel og det niver af h til ofte uanset om vi har brugt vi ton creme.
Kender for mange der har blødt flere mdr. Mange der siger den har generet så den skulle rettes eller de har opgivet den helt. Dyr løsning med mange penge:-S
Synes i forvejen det er pænt træls at skulle derind mens man har det røde...ret personligt jo.

Altså, jeg har "kun" prøvet hormonspiralen og den skal jeg aldrig ha igen - jeg lavede ikke andet end at bløde og det er sgu træls - blødte gennemsnitlig 3 uger ud af 4 - så den kom ud igen efter 7 mdr, hvor jeg ligesom følte jeg havde givet den en chance

Jeg venter nr. 3 og aner vitterligt ikke hvad jeg skal springe på efter, manden vil ikke have flere, så han har fået at vide, at så må han jo blive steriliseret

Anmeld

6. maj 2013

Mor Til Oktober Børn

Mariaelmbaek@hotmail.com skriver:

Har også kun dårligt om spiral, og havde virkelig overvejet det efter sidste fødsel, men tror bare jeg bliver på mine p-piller.

Kender også en der skal have fjernet sin ved indgreb da den har sat sig forkert  det vil jeg ikke risikere, og flere som også er blevet gravide med dem .. Næh ellers tak ..

Anmeld

6. maj 2013

LilleChelle

Jeg er glad for min.

- Jeg har overhovedet ikke blødt. 

- Mærker intet til den. 

- Kæresten mærker ikke noget. 

- Det er en befrielse ikke at skulle tage en pille hver dag, hvilket man jo så heller ikke må når man ammer. 

Anmeld

6. maj 2013

Muffinmus

Mor Til Oktober Børn skriver:

Har også kun dårligt om spiral, og havde virkelig overvejet det efter sidste fødsel, men tror bare jeg bliver på mine p-piller.

Kender også en der skal have fjernet sin ved indgreb da den har sat sig forkert  det vil jeg ikke risikere, og flere som også er blevet gravide med dem .. Næh ellers tak ..

Men du er jo heller ikke ret gammel så du kan nemt fortsætte på piller de næste ti år;-) det kan jeg ikke pga større risiko for bla blodpropper:-S

Anmeld

6. maj 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Havde alverdens problemer med min spiral og blev endda gravid på den

Anmeld

6. maj 2013

Muffinmus

PT skriver:

Havde alverdens problemer med min spiral og blev endda gravid på den

Suk, ja det tyder jo ikke ret positivt lige nu. Kan bare ikke have tanken om at manden skal under kniven....edu virker så definitivt i vores alder. Måske hvis han var 40:-D

Anmeld

6. maj 2013

Bshizzle

Følger lige med på side linien her.. 

Havde ellers en tid hos lægen til en Kobber-spiral, men missede min tid. 

Og må ærlig indrømme at jeg ikke har hørt noget om dem, men kun har min læges råd om at få sådan en trods de SMÅ bivirkninger der kan forkomme i form af blødninger eller ej.

jeg er bare en papand til at huske en pille hver dag, så skal bare prøve noget mere nemt. 

Anmeld

7. maj 2013

Kloster

Skal aldrig i mit lav have spiral igen. ALT for mange problemer. Har fået p-stav i stedet og er SUPER glad. Ingen bivirkninger og nærmest igen mens. Holder 3 år, koster omkring 1300,- og tager 30 sek at sætte ind.

Anmeld

7. maj 2013

Muffinmus

Kloster skriver:

Skal aldrig i mit lav have spiral igen. ALT for mange problemer. Har fået p-stav i stedet og er SUPER glad. Ingen bivirkninger og nærmest igen mens. Holder 3 år, koster omkring 1300,- og tager 30 sek at sætte ind.

Tror ikke min læge går ind for p staven, hun nævner den aldrig spm en mulighed, kun spiral, piller, kniven eller kondom
Aner ikke lige hvad jeg gør, så måske tager jeg lige nogle mdr mere på mine piller, men hører om jeg evt kan skifte mærke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.