Lys i vinduet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2013

_-Kathrine-_

At vi har 3 befrielsesdage hvis vi tæller Bornholm med - undskyld spørgsmålstegnene 

Ok! Forstod heller ikke spørgsmålstegnene!
Men jeg melder mig ud af samtalen nu, for fandt lige ud af hvorfor jeg aldrig deltager i debatter herinde, da man ikke skal træde for meget ved siden af uden at blive til grin og høvlet ned!

ikke din skyld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2013

LinLin

_-Kathrine-_ skriver:

Ja undskyld da!
Beklager da meget at jeg ikke forstod spørgsmålet!!
Jøsses!!

Jøsses - den var svær....

Anmeld

5. maj 2013

LinLin

_-Kathrine-_ skriver:

Men jeg melder mig ud af samtalen nu, for fandt lige ud af hvorfor jeg aldrig deltager i debatter herinde, da man ikke skal træde for meget ved siden af uden at blive til grin og høvlet ned!

ikke din skyld

Og rolig... Du overlever nok!

Anmeld

5. maj 2013

raca

RGN skriver:

Det er uden tvivl rigtigt, at både værnemagten og civile tyskere blev behandlet virkelig dårligt i årerne efter, (Selv for 10 år siden hørte jeg en jødisk pige tale dårligt om nutidens tyskere) men der skete desværre mange forfærdelige ting under 2. verdenskrig. Også i Danmark. Terrormord og tortur.

De danskere som passede sig selv har nok bare ikke mærket så meget til det.

Det jeg vil frem til er nok, at jeg mere end vil fejre befrielsen mere synes vi skal tænde et lys for alle de mennesker der måtte lade livet i en meningsløs krig. Både tyskere og de allierede. Datoen kan jo så på den baggrund diskuteres.

ja.. self skete der mange grimme ting på begge sider, og der døde mange, men det at mindes de døde under 2 verdenskrig det er ikke det lysene betyder for mig.

det er at vi fejre at vi blev befriede, befriede fra hvad, fra at vi hvde ladet os besætte.. og regeringen bare gik af..

ej det er nok bare for længe siden og til min smag, jeg syntes det var fint at mindes for dem der var der, men det er snart 70 år siden så jeg mener nogle ting bliver forældet og går i glemmebogen og det mener jeg godt lystændigen kan for min skyld. jeg gør intet for at gøre opmærksom på den.

Anmeld

5. maj 2013

RGN

Profilbillede for RGN
raca skriver:

ja.. self skete der mange grimme ting på begge sider, og der døde mange, men det at mindes de døde under 2 verdenskrig det er ikke det lysene betyder for mig.

det er at vi fejre at vi blev befriede, befriede fra hvad, fra at vi hvde ladet os besætte.. og regeringen bare gik af..

ej det er nok bare for længe siden og til min smag, jeg syntes det var fint at mindes for dem der var der, men det er snart 70 år siden så jeg mener nogle ting bliver forældet og går i glemmebogen og det mener jeg godt lystændigen kan for min skyld. jeg gør intet for at gøre opmærksom på den.

Jeg skal da ærligt indrømme, at jeg aldrig i mit liv har tændt et lys for noget eller nogen som helst.

Men i glemmebogen synes jeg ikke det må komme. Især fordi det kan ske igen og derfor må vi aldrig glemme.

At den danske socialdemokratiske regering gjorde mange ting under samarbejdspolitikken de skulle skamme sig over kan vi kun være enige om. Mht at gå af ved jeg dog ikke om de kunne have gjort fra eller til på det tidspunkt. I det hele taget er Danmark et sårbart land rent militært. Alene pga størrelsen.

Anmeld

5. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
_-Kathrine-_ skriver:

ikke din skyld

Det er ikke dig, der er galt på den - jeg spærrede også lige øjnene op under læsning af tråden, da tonen ud af den blå luft blev grov og sarkastisk. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.