2 år, 1 time + 3 kvarter om at sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2013

gonefishing

AnneBJ skriver:

18.30/19.00 afhængig af om vi skal nå bad, om aftensmaden trak ud osv.  
Det lyder godt at vi ikke er de eneste med "problemet" - han får bare lov at ligge som han har gjort indtil nu; jeg ville bare gerne sikre mig, at det var ok fortsat at putte ham til den tid.. Mange sagde det var fordi jeg puttede ham aaaalt for tidligt, så jeg forsøgte at skubbe sengetiden uden resultat, og vidste så ikke helt hvad jeg skulle stille op!

Altså kan sige at din indlæg også har hjulpet mig, synes selv det er rart at se andre gør det samme.
Må da indrømme at jeg nogle gange har haft dårlig samvittighed og tænk "er det for min egen skyld hun kommer ind nu".
Men så prøver jeg at huske på at de kloge siger at de skal ha mindst 12 timers søvn (med lur)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2013

Pinkrose

AnneBJ skriver:

Lige præcis - her er også sket meget, dog ikke overvældende, da det var kendte ting, masser af frisk luft og motion... 

Måske ER det bare helt normalt, jeg synes bare det virker så dumt at han skal ligge derinde så længe.. Men ja, han ligger bare, virker glad for at blvie puttet, er ikke ked af det i sengen eller noget, og kravler ikke ud, selvom han godt kan fordi vi har taget en tremmeside af..

Putter I så, så han kan bruge de der 1-2 timer på at falde i søvn? Altså, Felix er i dag blevet puttet kl. 18.30, for at nå at sove inden kl. 21.00... Han vågner omkring kl. 7 hvis ikke vi vækker ham.. 

Hej Anne
Sophia hun er lige en lille måned ældre end Felix.
Men jeg har også haft den tur med hende i mange måneder, snakkede til sidst med sundhedsplejersken om det da hun kom på besøg, og hun sagde at hun nok bare var klar til at være oppe til lidt senere, så hun bliver puttet 19.30-20.00 og falder i søvn inde for 15 min sover hele natten og vågner alt mellem 06-08 mest afhængig af mit vække ur. Men hun er glad og frisk om morgenen, og klare det fint til det er tid til at sove til lur.

Så måske er det bare det ?

Anmeld

5. maj 2013

AnneBJ

Flodkilling skriver:

Altså kan sige at din indlæg også har hjulpet mig, synes selv det er rart at se andre gør det samme.
Må da indrømme at jeg nogle gange har haft dårlig samvittighed og tænk "er det for min egen skyld hun kommer ind nu".
Men så prøver jeg at huske på at de kloge siger at de skal ha mindst 12 timers søvn (med lur)

Lige præcis!! Jeg skriver bachelor pt., og synes det er fedt der er "ro" fra kl. 19, ifht. skrivningen.. Men er det bare for min egen skyld? Det er det jo ikke, kan jeg heldigvis læse, er glad for det også kunne give dig lidt ro

Anmeld

5. maj 2013

AnneBJ

Denisep skriver:

Hej Anne
Sophia hun er lige en lille måned ældre end Felix.
Men jeg har også haft den tur med hende i mange måneder, snakkede til sidst med sundhedsplejersken om det da hun kom på besøg, og hun sagde at hun nok bare var klar til at være oppe til lidt senere, så hun bliver puttet 19.30-20.00 og falder i søvn inde for 15 min sover hele natten og vågner alt mellem 06-08 mest afhængig af mit vække ur. Men hun er glad og frisk om morgenen, og klare det fint til det er tid til at sove til lur.

Så måske er det bare det ?

Vi har prøvet at putte kl. 20 ca., i en hel måned, uden ændring... der sov han til gengæld først kl.. 21.30/22... havde ellers håbet det ville hjælpe... 

Anmeld

5. maj 2013

LR85

AnneBJ skriver:

Jeg kan godt følge dig, men det har bare stået på meget, meget længe herhjemme, og derfor ville jeg gerne sikre mig, at jeg ikke mistolker hans signaler og frarøver ham "legetid" ved at putte ham alt for tidligt.. 

Men hvis han er glad når i putter ham i seng. Så stræk den en halv time. Vent med a put ham til han viser træthedstegn

Anmeld

6. maj 2013

AnneBJ

LR85 skriver:

Men hvis han er glad når i putter ham i seng. Så stræk den en halv time. Vent med a put ham til han viser træthedstegn

Vi putter ham når han viser træthed.. Han beder selv om at komme i seng... Men diverse SP'er mente at vi skulle ignorere at han bad om det, og strække ham, fordi det var alt for tidligt.. Men selvom vi strækker ham - uanset om det er 30 minutter eller 1½ time - bruger han ligeså lang tid.. 

Anmeld

6. maj 2013

Musen5

Neeeeeeeej hvor er jeg glad for at høre det ikk kun er os der har det sådan... Leah bliver lagt kl 19 og sover mell 20 og 20.30 ( til fars store frustration) han ligger derinde og putter ved siden af. Hun er i soveværelset grundet pladsmangel. Flytter dog d 15 hvor hun får sit eget værelse. Vi er efterhånden temmelig trætte af at en af os skal sidde der inde, men putter hun alene skriger hun i vilden sky. 

Vi håber det hjælper på at få en ny rutine når vi flytter. Men der virker oxo på mig som om hun gennemarbejder hele dagen... Hun er 22 mdr så det passer meget godt mht alderen.

nogen ideer til hvordan vi kan få hende til at putte uden selskab?

hun bliver puttet med et natkys fra os hver og et glas vand... Hun har en musik bamse som hun selv tænder for hvis hun har lyst.

Anmeld

6. maj 2013

AnneBJ

Musen5 skriver:

Neeeeeeeej hvor er jeg glad for at høre det ikk kun er os der har det sådan... Leah bliver lagt kl 19 og sover mell 20 og 20.30 ( til fars store frustration) han ligger derinde og putter ved siden af. Hun er i soveværelset grundet pladsmangel. Flytter dog d 15 hvor hun får sit eget værelse. Vi er efterhånden temmelig trætte af at en af os skal sidde der inde, men putter hun alene skriger hun i vilden sky. 

Vi håber det hjælper på at få en ny rutine når vi flytter. Men der virker oxo på mig som om hun gennemarbejder hele dagen... Hun er 22 mdr så det passer meget godt mht alderen.

nogen ideer til hvordan vi kan få hende til at putte uden selskab?

hun bliver puttet med et natkys fra os hver og et glas vand... Hun har en musik bamse som hun selv tænder for hvis hun har lyst.

Det er rart at være fælles om ja  

Hm med hensyn til at få hende til at sove selv, så er der jo flere måder... Fx at skære igennem og insistere på hun skal, eller gradvist vænne hende til det. Fra at ligge hos hende, kunne man jo sidde i den anden ende af lokalet og læse, så uden for døren, så gå rundt i nærheden så hun kan høre man er der, men er fysisk alene i rummet...

Anmeld

6. maj 2013

LR85

AnneBJ skriver:

Vi putter ham når han viser træthed.. Han beder selv om at komme i seng... Men diverse SP'er mente at vi skulle ignorere at han bad om det, og strække ham, fordi det var alt for tidligt.. Men selvom vi strækker ham - uanset om det er 30 minutter eller 1½ time - bruger han ligeså lang tid.. 

Okay, men ja. Så er mir bedste bud nok at det er en periode. Og vær dog alligevel glad for at han ikke skriger/græder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.