2 år, 1 time + 3 kvarter om at sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2013

MetteT

LR85 skriver:

Hvis de bare ligger og snakker og synger lidt, gør det så så meget. 

så længe de falder i søvn a sig selv. 

Jeg ville først synes det var et problem hvis de skreg og pyldrede og kaldte. 

Det er også sådan jeg tænker, så her får han bare lov at ligge til han sover.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2013

LR85

MetteT skriver:

Det er også sådan jeg tænker, så her får han bare lov at ligge til han sover.. 

Ja altså jeg går ind hvis han reelt har brug for mig, men ellers kommer jeg ikke når han bare snakker/småkalder/synger til mig. 

Nogengange sover han på 2 min, andre gange går der timer. Men det gør intet

Anmeld

5. maj 2013

AnneBJ

Baby2påvej skriver:

Tit blir den 19:30-20 inden hun kommer i seng, hvis det er badedag. Hun er mega far syg for tiden, så synes det er synd hvis hun ikke får nok tid med ham. Hun vågner så også kl 6:30 hver dag o_O 

Vi overvejer at droppe hendes daglige middagslur.

Jeg synes også det er svært at nå bad, hvis han skal puttes SÅ tidligt.... 

Din datter har også mere alderen til at forsøge at skippe luren.. Her er han jo kun 25 mdr.. 

Anmeld

5. maj 2013

AnneBJ

MorDk skriver:

Sådan har vi også haft det i en MEGET lang periode. Nu tager det MAX 40 minutter og på gode dage tager det 20 min. Vi ligger ved ham til han sover... (kan desværre ikke gøre det anderledes lige nu, men vi gør det der virker for os)

Godt at I gør hvad der virker! 

Jeg har ikke forsøgt det, men jeg er ret sikker på det ikke vil virke her.. Han ligger med det samme og snakker, piller os i øjnene osv., og forstår slet ikke han skal sove hvis der sker noget. Vi har fx heller aldrig kunnet få ham til at sove, ved at køre med barnevognen.. så holdt han sig vågen for at følge med... 

Anmeld

5. maj 2013

AnneBJ

_-Kathrine-_ skriver:

Vi putter kl 7 og så falder han først i søvn ved en halv ni/ni tiden...!
Han sover så til 7-7.30 tiden og et par timer til middag, men det virker helt fjollet at lægge ham i seng og han så overhovedet ikke er træt, selvom han 5 minutter forinden har siddet og kløet sig i øjnene...
Tror han bearbejder meget af dagen, for han ligger tit og snakker om de ting han har oplevet og de personer han har været sammen med
Nu er han begyndt selv at kunne nå sin kop med vand og når der ikke er mere i, kalder han på os. Så står han op i sengen med koppen i hånden og siger "tom" det kan vi ikke lade være med at grine lidt af
Vi har valgt at sige, at så længe han ikke græder, så må han holde al det fest han vil

Det lyder jo fuldstændig som her!!  Bortset fra koppen..

Jeg tror da også bare jeg vil holde fast i, at det er okay han ligger og hygger sig, jeg bliver bare i tvivl nogle gange, netop fordi som du skriver, at han slet ikke virker træt så snart han er puttet.. 

Anmeld

5. maj 2013

AnneBJ

MetteT skriver:

Det er præcis det samme med Christian, han blir puttet kl 19 og ligger som regel en time til to og snakker og hygger.. Han blev 2 i marts.. Ku godt lyde som om det har noget med alderen at gøre..

Jeg er ved at være overbevist om det er alderen i hvert fald, tak for dit svar!

Anmeld

5. maj 2013

AnneBJ

LR85 skriver:

Hvis de bare ligger og snakker og synger lidt, gør det så så meget. 

så længe de falder i søvn a sig selv. 

Jeg ville først synes det var et problem hvis de skreg og pyldrede og kaldte. 

Jeg kan godt følge dig, men det har bare stået på meget, meget længe herhjemme, og derfor ville jeg gerne sikre mig, at jeg ikke mistolker hans signaler og frarøver ham "legetid" ved at putte ham alt for tidligt.. 

Anmeld

5. maj 2013

gonefishing

AnneBJ skriver:

Jeg har en skøn 2 årig (lige fyldt år i slutningen af marts) som over det sidste halve år har brugt længere og længere tid på at falde i søvn - nu er han oppe på 1 time og 3 kvarter, i dag faktisk 2 timer.

Synes jeg har prøvet alt - putte tidligt, putte sent, ubegrænset middagslur, afbrudt middagslur, nattøj/dyne/pude mm er tilpas, rutinerne de samme osv... 

Det er helt okay han ligger og gearer ned, bearbejder dagen osv., men 2 timer er altså for meget!!

Jeg har læst, at barnet efterhånden kan vænne sig til, at være lang tid om at falde i søvn.. At det ikke forbinder sengen med, at skulle sove "her og nu".. Tror I det kan passe?

Han seng har ikke ændret sig over perioden, han sover rigtig godt til lur i barnevogn (krybbe i vs) og falder i søvn med det samme han er lagt.

Hvad har jeg ikke prøvet og/eller hvad gør jeg forkert?? Hjælp!!

Tror altså også min datter på 2.5 år er omkring det samme, om at falde i søvn.
Hun er så træt og kommer ind i seng kl.19. Der elsker hun at ligge med en Pixi bog og læse for dyrene, ligesom mor og far læser for hende. Og det kan da godt tage sin tid. Men når hun nu kommer ind kl 19. er jeg ikke så urolig.
Hvad tid kommer han ind?

Anmeld

5. maj 2013

AnneBJ

Flodkilling skriver:

Tror altså også min datter på 2.5 år er omkring det samme, om at falde i søvn.
Hun er så træt og kommer ind i seng kl.19. Der elsker hun at ligge med en Pixi bog og læse for dyrene, ligesom mor og far læser for hende. Og det kan da godt tage sin tid. Men når hun nu kommer ind kl 19. er jeg ikke så urolig.
Hvad tid kommer han ind?

18.30/19.00 afhængig af om vi skal nå bad, om aftensmaden trak ud osv.  
Det lyder godt at vi ikke er de eneste med "problemet" - han får bare lov at ligge som han har gjort indtil nu; jeg ville bare gerne sikre mig, at det var ok fortsat at putte ham til den tid.. Mange sagde det var fordi jeg puttede ham aaaalt for tidligt, så jeg forsøgte at skubbe sengetiden uden resultat, og vidste så ikke helt hvad jeg skulle stille op!

Anmeld

5. maj 2013

2babygirls

AnneBJ skriver:

Jeg synes også det er svært at nå bad, hvis han skal puttes SÅ tidligt.... 

Din datter har også mere alderen til at forsøge at skippe luren.. Her er han jo kun 25 mdr.. 

Ja det er lige tidligt nok 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.