2 år, 1 time + 3 kvarter om at sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.389 visninger
28 svar
8 synes godt om
4. maj 2013

AnneBJ

Jeg har en skøn 2 årig (lige fyldt år i slutningen af marts) som over det sidste halve år har brugt længere og længere tid på at falde i søvn - nu er han oppe på 1 time og 3 kvarter, i dag faktisk 2 timer.

Synes jeg har prøvet alt - putte tidligt, putte sent, ubegrænset middagslur, afbrudt middagslur, nattøj/dyne/pude mm er tilpas, rutinerne de samme osv... 

Det er helt okay han ligger og gearer ned, bearbejder dagen osv., men 2 timer er altså for meget!!

Jeg har læst, at barnet efterhånden kan vænne sig til, at være lang tid om at falde i søvn.. At det ikke forbinder sengen med, at skulle sove "her og nu".. Tror I det kan passe?

Han seng har ikke ændret sig over perioden, han sover rigtig godt til lur i barnevogn (krybbe i vs) og falder i søvn med det samme han er lagt.

Hvad har jeg ikke prøvet og/eller hvad gør jeg forkert?? Hjælp!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2013

_-Kathrine-_

Sådan er det også her, præcis som du beskriver og han er også lige fyldt 2.
Han skriger ikke... Ligger bare og synger og snakker!
Der er kæmpe fest derinde lige nu, på trods af en dag hvor der er sket rigtig meget...!

Anmeld

4. maj 2013

2babygirls

AnneBJ skriver:

Jeg har en skøn 2 årig (lige fyldt år i slutningen af marts) som over det sidste halve år har brugt længere og længere tid på at falde i søvn - nu er han oppe på 1 time og 3 kvarter, i dag faktisk 2 timer.

Synes jeg har prøvet alt - putte tidligt, putte sent, ubegrænset middagslur, afbrudt middagslur, nattøj/dyne/pude mm er tilpas, rutinerne de samme osv... 

Det er helt okay han ligger og gearer ned, bearbejder dagen osv., men 2 timer er altså for meget!!

Jeg har læst, at barnet efterhånden kan vænne sig til, at være lang tid om at falde i søvn.. At det ikke forbinder sengen med, at skulle sove "her og nu".. Tror I det kan passe?

Han seng har ikke ændret sig over perioden, han sover rigtig godt til lur i barnevogn (krybbe i vs) og falder i søvn med det samme han er lagt.

Hvad har jeg ikke prøvet og/eller hvad gør jeg forkert?? Hjælp!!

Sådan er det stort set også hver aften her, og hun er 2,7 år

Anmeld

4. maj 2013

AnneBJ

_-Kathrine-_ skriver:

Sådan er det også her, præcis som du beskriver og han er også lige fyldt 2.
Han skriger ikke... Ligger bare og synger og snakker!
Der er kæmpe fest derinde lige nu, på trods af en dag hvor der er sket rigtig meget...!

Lige præcis - her er også sket meget, dog ikke overvældende, da det var kendte ting, masser af frisk luft og motion... 

Måske ER det bare helt normalt, jeg synes bare det virker så dumt at han skal ligge derinde så længe.. Men ja, han ligger bare, virker glad for at blvie puttet, er ikke ked af det i sengen eller noget, og kravler ikke ud, selvom han godt kan fordi vi har taget en tremmeside af..

Putter I så, så han kan bruge de der 1-2 timer på at falde i søvn? Altså, Felix er i dag blevet puttet kl. 18.30, for at nå at sove inden kl. 21.00... Han vågner omkring kl. 7 hvis ikke vi vækker ham.. 

Anmeld

4. maj 2013

AnneBJ

Baby2påvej skriver:

Sådan er det stort set også hver aften her, og hun er 2,7 år

Som til ovenstående; dejligt at det ikke kun er her, måske ER det virkelig bare alderen...

Putter I så, så hun kan bruge de der 1-2 timer på at falde i søvn? Altså, Felix er i dag blevet puttet kl. 18.30, for at nå at sove inden kl. 21.00... Han vågner omkring kl. 7 hvis ikke vi vækker ham..

Anmeld

4. maj 2013

2babygirls

AnneBJ skriver:

Som til ovenstående; dejligt at det ikke kun er her, måske ER det virkelig bare alderen...

Putter I så, så hun kan bruge de der 1-2 timer på at falde i søvn? Altså, Felix er i dag blevet puttet kl. 18.30, for at nå at sove inden kl. 21.00... Han vågner omkring kl. 7 hvis ikke vi vækker ham..

Tit blir den 19:30-20 inden hun kommer i seng, hvis det er badedag. Hun er mega far syg for tiden, så synes det er synd hvis hun ikke får nok tid med ham. Hun vågner så også kl 6:30 hver dag o_O 

Vi overvejer at droppe hendes daglige middagslur.

Anmeld

4. maj 2013

MorDk

Sådan har vi også haft det i en MEGET lang periode. Nu tager det MAX 40 minutter og på gode dage tager det 20 min. Vi ligger ved ham til han sover... (kan desværre ikke gøre det anderledes lige nu, men vi gør det der virker for os)

Anmeld

4. maj 2013

_-Kathrine-_

AnneBJ skriver:

Lige præcis - her er også sket meget, dog ikke overvældende, da det var kendte ting, masser af frisk luft og motion... 

Måske ER det bare helt normalt, jeg synes bare det virker så dumt at han skal ligge derinde så længe.. Men ja, han ligger bare, virker glad for at blvie puttet, er ikke ked af det i sengen eller noget, og kravler ikke ud, selvom han godt kan fordi vi har taget en tremmeside af..

Putter I så, så han kan bruge de der 1-2 timer på at falde i søvn? Altså, Felix er i dag blevet puttet kl. 18.30, for at nå at sove inden kl. 21.00... Han vågner omkring kl. 7 hvis ikke vi vækker ham.. 

Vi putter kl 7 og så falder han først i søvn ved en halv ni/ni tiden...!
Han sover så til 7-7.30 tiden og et par timer til middag, men det virker helt fjollet at lægge ham i seng og han så overhovedet ikke er træt, selvom han 5 minutter forinden har siddet og kløet sig i øjnene...
Tror han bearbejder meget af dagen, for han ligger tit og snakker om de ting han har oplevet og de personer han har været sammen med
Nu er han begyndt selv at kunne nå sin kop med vand og når der ikke er mere i, kalder han på os. Så står han op i sengen med koppen i hånden og siger "tom" det kan vi ikke lade være med at grine lidt af
Vi har valgt at sige, at så længe han ikke græder, så må han holde al det fest han vil

Anmeld

4. maj 2013

MetteT

Det er præcis det samme med Christian, han blir puttet kl 19 og ligger som regel en time til to og snakker og hygger.. Han blev 2 i marts.. Ku godt lyde som om det har noget med alderen at gøre..

Anmeld

4. maj 2013

LR85

Hvis de bare ligger og snakker og synger lidt, gør det så så meget. 

så længe de falder i søvn a sig selv. 

Jeg ville først synes det var et problem hvis de skreg og pyldrede og kaldte. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.