At sidde max 20 min i autostolen - hvor mange går op i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2009

Lærke90

Nu spørger jeg nok dumt, men er kommet lidt i tvivl, da jeg ikke selv har undersøgt dette emne så meget endnu.

Hvad er forskellen på at de sidder i en autostol og en klapvogn? er klapvognen mere skånsom for ryggen, hvis det handler om længere tid?

Vores barn kommer dog ikke til at sidde så meget i autostol da vi ingen bil har. Men kun når forældre ogsviger forældre skal passe, fordi de bor i Bjerring og Kolding, så lidt langt fra aalborg og dertil. (det kommer dog ikke til at ske tit)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2009

Pige2009

Lærke90 skriver:

Nu spørger jeg nok dumt, men er kommet lidt i tvivl, da jeg ikke selv har undersøgt dette emne så meget endnu.

Hvad er forskellen på at de sidder i en autostol og en klapvogn? er klapvognen mere skånsom for ryggen, hvis det handler om længere tid?

Vores barn kommer dog ikke til at sidde så meget i autostol da vi ingen bil har. Men kun når forældre ogsviger forældre skal passe, fordi de bor i Bjerring og Kolding, så lidt langt fra aalborg og dertil. (det kommer dog ikke til at ske tit)

Når de er helt nyfødte kan de ikke så godt sidde i klapvogn medmindre der er mulighed for at lægge dem ned i klapvognen

Anmeld

6. juli 2009

..

linda2009 skriver:

Tjek også dette link. Der står 30-45 min om dagen. Jeg tror det er meget forskelligt fra SP til SP, hvad der anbefales.
http://www.sikkertrafik.dk/a1be3e80/base/a1a03e80

Knus Linda 26+2, som regner med at bruge autostol i stedet for liftnet.

Der står netop også i linket at autostolen kun skal bruges til transport og ikke til at placere barnet i derhjemme og ikke til at sidde i når man handler..

Og mht til klapvogn er det nok nogenlunde det sammen med man bruger da slet ikke klapvogn før de kan sidde selv..

Anmeld

6. juli 2009

Pige2009

Macrolf skriver:

Der står netop også i linket at autostolen kun skal bruges til transport og ikke til at placere barnet i derhjemme og ikke til at sidde i når man handler..

Og mht til klapvogn er det nok nogenlunde det sammen med man bruger da slet ikke klapvogn før de kan sidde selv..

Nej, det er netop min pointe

Anmeld

6. juli 2009

Lærke90

Nej det er jo rigtig nok, tak for svarene

Anmeld

6. juli 2009

Mum33

Jamen - det er så mig der går rundt i Bilka med min søn i autostol.  Det tager nok en lille time fra dør til dør, og han sover somregel hele vejen.

Kunne ikke finde på at sætte ham der længere, men er på den anden side helle ikke fanstisk. Han har det rigtigt fint på trods af hans ukorrekte mor

Anmeld

6. juli 2009

Plysbjørnen

Lisbeth Aalborg2 skriver:

Jamen - det er så mig der går rundt i Bilka med min søn i autostol.  Det tager nok en lille time fra dør til dør, og han sover somregel hele vejen.

Kunne ikke finde på at sætte ham der længere, men er på den anden side helle ikke fanstisk. Han har det rigtigt fint på trods af hans ukorrekte mor

Enig Enig...

Anmeld

6. juli 2009

..

Lisbeth Aalborg2 skriver:

Er det fordi det bare er nemmest at lade barnet sidde i autostolen frem for at bruge barnevognen eller liften i en indkøbsvogn? spørger ikke for at provokere men fordi jeg ikke forstår det :-)

Selvfølgelig har din søn det fint, men det er jo ikke til at vide om hans ryg har taget skade på længere sigt - det er den risiko jeg ikke tør løbe..

Anmeld

6. juli 2009

Mum33

Vi har en toyota Aygo, så det der med at få divers ting med frem og tilbage er ikke så nemt.

Det drejer sig måske om 1 time hver 3 uge. Jeg tror simpelthen ikke på at det kan give rygskader. Det er jo heller ikke sundt at ligge på rygge hele tiden fx. Jeg mener at det er endnu en af de "anbefalinger" der er gået til kanten af hysteri, ligesom fx amning og økologi. Kærlighed og sund fornuft tror jeg på er opskriften

Hvordan kommer i andre rundt med jeres små? Det er vel ikke alle der har hele familien indefor 20 min?

Anmeld

6. juli 2009

..

Vores familier bor heldigvis alle sammen i samme by som os så ofte cykler vi i vores christiania cykel hvor ham på 4 uger ligger spændt fast i liften og hende på 2 år sidder på bænken :-)

Vi kører da nogen gange ture på op til 30 min til nærmeste store by, men så kommer han med det samme over i liften og ligge bagefter. Har altid liften med i bilen hvis jeg ikke har barnevognen med, den fylder ikke så meget ( med mindre man har en aygo ;-))

"Det drejer sig måske om 1 time hver 3 uge. Jeg tror simpelthen ikke på at det kan give rygskader. Det er jo heller ikke sundt at ligge på rygge hele tiden fx. Jeg mener at det er endnu en af de "anbefalinger" der er gået til kanten af hysteri, ligesom fx amning og økologi. Kærlighed og sund fornuft tror jeg på er opskriften"

Hvad mener du med kanten af hysteri med de anbefalinger? De har jo bare fundet ud af hvad der er bedst for børnene og derfor anbefaler de det - det er jo anbefalinger, ikke regler. - Jeg aner ikke om det giver rygskader, men der er vel en grund til at de fraråder det.. Tror da heller ikke det er sundt at ligge på ryggen hele tiden, mon ikke alle bærer rundt på deres barn og lægger det på maven til afveksling? Syntes du det er hysterisk at amme?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.