At sidde max 20 min i autostolen - hvor mange går op i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2009

BinaMor

det er netop i de situationer at slynger er uundværlige!

http://images.google.dk/images?hl=da&q=slyngebilleder&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2009

Diana...

Vi er på sjælland ca 1 gang om måned og der er 2 1/2 time og det fik jeg at vide at min sp at det var i orden alt med måde som en anden skriver. Hvis vi skulle holde os til 20 min reglen ville vi ikke kunne komme ud at handle da der er over 20 min til. El jo vi har dagligbrugsen men det er sgu for dyrt at skulle handle der hver gang og så deres udvalg jo altså ikke lige så stort som det er andre steder. 

De steder hvor de har barnesæder spændt fast på vognene bla føtex el bilka der kommer Lucas i dem men ellers bære vi ham for han gider ikke autostolen når vi inde i supermarkeder for der sker for meget så der skal han følge med og det kan han ikke så godt i autostolen.

Anmeld

5. juli 2009

malou

Min søn sidder i autostol mere end 20 min... og det bliver jeg nødt til. Jeg har nemlig 35-40 min hjem til mine forældre som paser ham når jeg skal på arbejde og når Dennis henter ham om eftermiddagen er det 35-40 min hjem igen. Vi KAN IKKE løse det på andre måder. Heller ikke da han var helt lille.... i Sverige er et liftnet nemlg ulovligt og man kan miste sit kørekort. Jeg havde ellers lejet et i Jalsøe men måtte afleverere det igen da jeg læste de svenske regler. (der kørte vi dog langfra hver dag da han var ny)

Jeg er selvfølgelig ikke stolt af at Victor skal sidde der så længe men kan ikke løse det på andre måder. Har dog sørget for at han har ligget så meget ned som muligt så han ikke har siddet op og belastet sin ryg og det gør vi også nu hvor han er kommet ud af sin babystol og op i gruppe 1.

Knus malou

Anmeld

6. juli 2009

Mumto3

For mig at se, er der også stor forskel på at  være nød til at køre en lang tur, og gøre det en gang i mellem, og så køre ned i et indkøbscenter og så have sit barn siddende i indkøbskurven i autostolen i timevis, hvor det dybest set IKKE er nødvendigt at have et barn spændt fast i en autostol.

selv går jeg meget op i de 20 min, men jeg har gjort en undtagelse. Da Kasper var lille (4 mdr) var vi i Singapore og Malaysia i 4 uger. Der havde jeg en 'klapvogn´ med, som bestod af et stel der kunne foldes helt sammen, og en autostol der kunne sættes fast på stellet. Det var super smart, for når vi skulle med taxa, så have vi en autostol med, og når vi havde brug for en klapvogn, havde vi også det. Jeg havede også slynge med, og meget af tiden blev han båret i slynge, netop for at undgå at han hele tiden sad i autostolen. men den var godt nok smart at have!

Anmeld

6. juli 2009

Valle81

Mumto3 skriver:

For mig at se, er der også stor forskel på at  være nød til at køre en lang tur, og gøre det en gang i mellem, og så køre ned i et indkøbscenter og så have sit barn siddende i indkøbskurven i autostolen i timevis, hvor det dybest set IKKE er nødvendigt at have et barn spændt fast i en autostol.

Nemlig

Anmeld

6. juli 2009

Lullaby

Dengang Yazze var lille gik jeg meget op i det. Dog når vi tog til Nakskov så tog det knap en time og der sad hun altså non-stop men så når vi kom derned blev hun lagt på et tæppe for at blive strukket ud i ryggen bagefter. Ellers har mine børn aldrig blevet transporteret rundt i stolen

Anmeld

6. juli 2009

Pige2009

Tjek også dette link. Der står 30-45 min om dagen. Jeg tror det er meget forskelligt fra SP til SP, hvad der anbefales.
http://www.sikkertrafik.dk/a1be3e80/base/a1a03e80

Knus Linda 26+2, som regner med at bruge autostol i stedet for liftnet.

Anmeld

6. juli 2009

Lusi

Vi har aldrig brugt autostol, når vi har handlet.. Har faktisk aldrig haft den ude af bilen..
Vi har altid brugt bæreselen eller barne-/klapvognen..

Anmeld

6. juli 2009

Pige2009

Lykke86 skriver:

Vi har aldrig brugt autostol, når vi har handlet.. Har faktisk aldrig haft den ude af bilen..
Vi har altid brugt bæreselen eller barne-/klapvognen..

Så er Lykke på banen igen med indlæg-SÅDAN!

Knus Linda

Anmeld

6. juli 2009

Lusi

linda2009 skriver:

Så er Lykke på banen igen med indlæg-SÅDAN!

Knus Linda

Hahaaaa... Skrev altså faktisk også lidt igår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.