At sidde max 20 min i autostolen - hvor mange går op i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.581 visninger
33 svar
0 synes godt om
30. juni 2009

..

Hej.

Når jeg er ude at handle, især i storcentre og Bilka - steder hvor det oftest tager lang tid at handle, så undres jeg voldsomt når jeg ser folk der har deres små børn med inde og shoppe mens de sidder i autostolen..

De anbefaler jo at børnene max sidder der 20 min af gangen, og det er noget jeg selv går ret meget op i for at undgå de får dårlig ryg med tiden..

Hvad gør I? De af jer som lader dem sidde i stolen mens I handler, hvorfor gør I det? Er det fordi I ikke tror det gør noget, fordi I ikke har liften med, eller??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Indtil mine selv kunne sidde, har jeg brugt en slynge, når vi har på indkøb (brugte den i øvrigt rigtig meget).

Anmeld

30. juni 2009

Ni-ko-li-ne

Macrolf skriver:

Hej.

Når jeg er ude at handle, især i storcentre og Bilka - steder hvor det oftest tager lang tid at handle, så undres jeg voldsomt når jeg ser folk der har deres små børn med inde og shoppe mens de sidder i autostolen..

De anbefaler jo at børnene max sidder der 20 min af gangen, og det er noget jeg selv går ret meget op i for at undgå de får dårlig ryg med tiden..

Hvad gør I? De af jer som lader dem sidde i stolen mens I handler, hvorfor gør I det? Er det fordi I ikke tror det gør noget, fordi I ikke har liften med, eller??

det er jo kun mens de er helt helt små at man bliver anbefalet at gå vildt op i det...

vi har ofte barne eller klapvogn med og så ligger Nikoline i den, da hun kunne være i liften lå hun i den i indkøbsvognen... mest fordi jeg ikke brød mig om at hun sad i auto stolen... det er lidt mere besværligt men det er jo ikke resten af livet :0)

jeg spurgte SP da Nikoline var 3 mdr og der sagde hun at skulle man køre mere end 2 timer så skete der ikke noget ved det hvis ikke det foregik hver dag :0)

Anmeld

30. juni 2009

SaNiNa

Her bruger vi barnvognen når vi handler, men når vi skal i sommerhus i weekenderne skal vi kører i 1 time og vores sp har sagt go for det, men skal så ligge meget efter og ikke kører mere den dag... så vi kører slet ikke i weekenden når v først er ankommet.

Anmeld

30. juni 2009

Balderson

Jeg har faktisk også undret mig over det samme...

Har selv været meget opnærksom på at min søn ikke sad, mere end de 20 min..

Vi har altid haft barnevogn med og har aldrig set det som træls, at have den med...

Vi har faktisk ofter valgt at jeg går med barnevogn ned og handler, hvor min mand, så har taget Christianiacyklen, hvor vi kan have en masse varer i...

Det har givet mig en del motion og bilen har stået stille, og ikke slugt så meget benzin

Anmeld

1. juli 2009

Mira0911

Jeg bære mit barn, når de er ude og handle... Hun er for stor til liften nu... autostolen er hun ikke glad for...

Anmeld

1. juli 2009

NaFe

her er det forskelligt..nu køre vi ik bil hver dag...men nogen gange sidder hun altså længer... her på lørdag skal vi køre 3,5 time.så der er hun jo nødt til a sidde i den...men jeg har læst de max må sidde 2 timer, og fået det afvide a min sundhedsplejske...men alt med måde...selvfølgelig ik 2 timer hver dag...

Anmeld

1. juli 2009

xx

Jeg har også tit undret mig.....men mest når det har været helt små bebser. Nu er min yngste søn 6 måneder og der kan jeg godt finde på at tage ham med ind i autostolen, hvis vi bare lige skal ind og handle noget hurtigt, men er det en tur i bilka hvor det jo godt kan tage lidt længere tid eller vi skal ud og ose har jeg klapvogn.

Vi skulle til barnedåb da han kun var en måned gammel og vi skulle køre over en time og der ville jeg have sagt nej, hvis ikke det var fordi min søde veninde var så betænksom at hun kom og afleverede deres liftsele som vi så kunne låne til turen...

Jeg synes det er vigtigt man skåner deres ryg, men når børnene bliver lidt ældre behøver man jo ikke være helt fanatisk længere...

Anmeld

1. juli 2009

Valle81

Jeg underer mig over nøjagtigt det samme. Forstår det ikke helt. Der er lidt ved at gå for meget amerikaner stil i det.

Børn skal ikke sidde i en autostol. De skal ligge i en lift eller børnevogn eller klapvog. Kan ikke se formålet med de skal sidde i den dumme autostol Men det er bare min mening.

Er sikker på dem der gør det, gør det fordi banet jo faldt i søvn og ikke ville flytte på barn. Måske, bare mine tanker.

Kærligst fra Christina, som kun synes autostole hører til i bilen:0)

Anmeld

2. juli 2009

..

Dejligt at høre der er andre end mig der tager det seriøst med de 20 minutter :-)

Blev bare ikke rigtigt klogere på alle dem som ikke gør..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.