Børneopsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2009

DK

Kirstine har ingen børneopsparing. Er hun den eneste "stakkel"???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2009

Balderson

Jeg har valgt at min søn's børneopsparing skal løbe til han bliver 21 år...

Hvis man regner ud hvad jeg giver om mdr. er det de 250 kr., som man må, men jeg har valgt at sætte de 3000 kr. ind på hans konto på en gang.

Så betaler kun til den konto 1 gang om året...

Derudover har han en alm. opsparing, hvor der ryger 300 kr. ind om mdr...

Nu hvor jeg venter nr. 2 bliver det på samme måde, som hans storebror og vælger også at lade den løbe til han bliver 21 år...

Anmeld

30. juni 2009

Balderson

DK skriver:

Kirstine har ingen børneopsparing. Er hun den eneste "stakkel"???

Nej, det er hun ikke.. Kender en del der ikke har lavet børneopsparing til deres børn...

Anmeld

30. juni 2009

HelleBelle

Malte har også en børneopsparing. Vi plejede at sætte 750kr over når vi fik børnepenge, men har nu valgt at sætte 3000kr over i januar hvert år, så de kan trække renter i løbet af året.
Derudover har hver af hans bedsteforældrehold valgt at sætte lidt over hver måned, så tror der bliver en pæn slat engang. Kan ikke huske hvor længe de er bundet .

Anmeld

30. juni 2009

Mor.sander

Der går 100 kr. ind til begge mine hver måned... De er spærret til de fylder 21 år... Pga. dårlig erfaring fra mig selv og mine 3 søskende, der var ingen af os der var gamle nok til at forvalte alle de penge.

Anmeld

1. juli 2009

Munder

Vi har ikke selv valgt at lave en børneopsparing.

Men men...

Farmor og farfar har lavet en børneopsparing hvor de indsætter 2500 kr. om året. Den er spærret til hun bliver 21 år.

Mormor og morfar har oprettet en konto til hende, hvor de sætter 500 kr. ind om måneden den er spærret til hun er 18 år. (det har alle deres børnebørn)

Dorte

Anmeld

1. juli 2009

Valle81

Hejsa.

Hvis du opretter en børneopspariong, så skal du være opmærksom på at man kun må sætte x antal kroner ind tilsammen om året. Mener det er 3000 kr om året, og derved kan du indsætte max 250 om måneden eller hvordan du ønsker at indbetale til den.

Jeg har en opsparing til min datter.

Jeg sætter 2000 kr ind, så er der lidt luft til familien, hvis de skulle ønske at spæde lidt til.

Christina

Anmeld

1. juli 2009

Mira0911

Månedlig betaling på 100 kr til hun er 21 her...

Anmeld

1. juli 2009

Lullaby

Vi sætter 150 kr ind pr. hoved pr. måned. Mere har vi pt. ikke råd til. De får dem udbetalt når de er 21. Både min mand og jeg fik dem da vi blev 18 og vi ødslede dem væk.. tror at jo ældre man er, jo mere fornuftig er man også

Anmeld

1. juli 2009

Henriette72

Jeg har fået af vide af min bankrådgiver at der ikk er noget der hedder børneopsparing mere?? Altså af den slags som da jeg var barn i 70'erne hvor det var fradragsberettiget...

Selma har en "børneopsparing" hvor jeg sætter 250,-/mdr. hvilket svare til de 3000,- man må sætte ind om året. Morfar har også lavet en hvor der bliver sat 100,-/mdr, men hun vil få 16.000,- ialt af ham når hun skal nonfirmeres. Det har alle de andre (3 indtil videre) fået og han vil ikk gøre foreskel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.