Børneopsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.974 visninger
23 svar
0 synes godt om
30. juni 2009

Dansker i England

Jeg har brug for et råd ang børneopsparing, da det snart bliver relevant for mig. Hvor meget sparer I op om måneden/året til jeres barn/børn, og hvornår har I valgt, de må få pengene udbetalt? Jeg har ingen anelse om, hvad der er "normalt", så derfor modtages alle råd med kyshånd.
TAK

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2009

Pia

Vi har en børne opsparing til begge vores piger..
Her i Danmark er det jo sådan at man max må sætte 3000 kr ind på dem om året.
Vi gør det så derfor sådan at der ryger 500 kr over på dem hver gang vi får børnepenge.
Det er jo så 2000 kr de hver får på deres kontoer om året.
Og der ud over sætter vi så lidt ekstra over, hvis de har fået mange penge i fødselsdagsgave eller i julegave.
de er sat til de er 14 år i første omgang , men er ret sikker på at de bliver udvidet så de er spærret til de er 21 år.
Jeg fik selv min da jeg var 21 og var så glad for at den var spærret så længe..

Kh Pia.

Anmeld

30. juni 2009

Pige2009

Jeg har tænkt mig at oprette en børneopsparing, hvor der hver måned bliver sat 100 kr. ind til at starte med. Regner med at den foreløbig skal bindes til barnet et 18 år.

Linda 25+3

Anmeld

30. juni 2009

frk Jensen

Dansker i England skriver:

Jeg har brug for et råd ang børneopsparing, da det snart bliver relevant for mig. Hvor meget sparer I op om måneden/året til jeres barn/børn, og hvornår har I valgt, de må få pengene udbetalt? Jeg har ingen anelse om, hvad der er "normalt", så derfor modtages alle råd med kyshånd.
TAK

Her spare jeg op til marcus. Sætter hver måned 100 kr over på hans pondus konto som han får når han bliver 18 år. og så har hans mormor og bedstefar lavet opsparing hvor de sætter 50 kr ind hver måned indtil han er 21 år.
Jeg er alene med Marcus, og jeg tror ikke at hans far laver en opsparing.

Anmeld

30. juni 2009

Lone Jakobsen

vi har også børneopsparing til dem alle sammen. der ryger 100 kr ind på hver om måneden, og den er spæret til de er 21.
jeg var desværre ikke selv gammel nok til at forvalte min da jeg fik den udbetalt som 18 årig, så selv om det er kanon at de har mulighed for at bruge det til kørekort.... ja så har vi valgt 21... fordi det lige giver et par år mere at modne i.

Anmeld

30. juni 2009

LotteN

Vi har en børneopsparring til Lærke, men vi har valgt kun at sætte 50 kr ind, da vi snakker om at vil have 2 børn mere og vil ikke gøre forskel. så derfor regner vi med vi godt kan holde et så lavt beløb til alle 3. + vi satte 2000 kr ind fra hendes barnedåb.
Ud over dettet, har vi snakket om en konfirmationskonto (har selvfølgelig intet med Lærke og gøre) men så vi sparret lidt  penge op til at holde den!

Anmeld

30. juni 2009

trunte89

Her bliver der sat 100 kr ind på hendes opsparing om måneden. Når pengene - forhåbentligt - bliver lidt større kommer der lidt mere over tror jeg.

Derud over har vi snakket om, at når hun begynder skole så laver vi en opsparing til konfirmation.

Anmeld

30. juni 2009

1977

Profilbillede for 1977
Vi sætter 100 kr ind på en børneopsparing, der løber til han er 18. Derudover sætter vi 150 kr ind på en alm børnekonto.

Anmeld

30. juni 2009

Dansker i England

Tak for svar alle sammen.
Godt at høre, jeg ikke var helt galt på den, hvis jeg ville sætte ind, hvad der svarer til et par hundrede danske kroner om måneden.
Her i England får alle nyfødte en børneopsparing med x antal pund på (kan ikke huske beløbet, men jeg tror det er 50) i barselsgave, og så kan man selv bygge videre på den, som man ønsker og vælge, hvor gammelt barnet skal være, når h*n får den udbetalt.

Anmeld

30. juni 2009

Stumpen

Her er der lavet en opsparing med en månedlig indbetaling på 100 kr. til hun er 21..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.