Transseksuel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2013

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Tror bare du skal fortsætte som du gør så  Måske undlade at gøre så meget i af at fortælle han er en dreng, og bare nøjes med at sige at det er fordi de andre ikke ved han er/leger pige lige nu. 

Lyder som en god ide, da han altid reagere med vred/frustration.
Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2013

sarulee

Tænker du kunne have glæde af at læse denne blog

http://tanker-om-havfrueen.blogspot.dk/

Jeg følger den selv, ikke fordi jeg tror mine børn er "anderledes" (dette er ikke ment på en dårlig måde), men bare fordi jeg synes det er et spændende emne. Samtidig synes jeg det er skræmmende hvor meget størstedelen af befolkningen ser skævt til børn der hellere vil vælge en anden farve end den deres køn er bestemt for (blå / lyserød). Min lille dreng ville gerne have en cykelhjelm i pink (så det fik han) og jeg tror at alle i familien har kommenteret det, på en ikke positiv måde. Sådan noget som, "det må i hellere se at få styr på inden det går den forkerte vej" og i den dur.

Nå det var ikke mig det skulle handle om, synes bare denne blog er spændende læsning og måske brugbar hvis du har tanker om at din dreng hellere vil være/er en pige.

Vh Sarah

Anmeld

3. maj 2013

Pikku Myy

sommerbarn<3 skriver:

Tror bare du skal fortsætte som du gør så  Måske undlade at gøre så meget i af at fortælle han er en dreng, og bare nøjes med at sige at det er fordi de andre ikke ved han er/leger pige lige nu. 

Jeg er enig her.Og så synes jeg altså godt at du kan bede andre voksne om at blande sig uden om.

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

sarulee skriver:

Tænker du kunne have glæde af at læse denne blog

http://tanker-om-havfrueen.blogspot.dk/

Jeg følger den selv, ikke fordi jeg tror mine børn er "anderledes" (dette er ikke ment på en dårlig måde), men bare fordi jeg synes det er et spændende emne. Samtidig synes jeg det er skræmmende hvor meget størstedelen af befolkningen ser skævt til børn der hellere vil vælge en anden farve end den deres køn er bestemt for (blå / lyserød). Min lille dreng ville gerne have en cykelhjelm i pink (så det fik han) og jeg tror at alle i familien har kommenteret det, på en ikke positiv måde. Sådan noget som, "det må i hellere se at få styr på inden det går den forkerte vej" og i den dur.

Nå det var ikke mig det skulle handle om, synes bare denne blog er spændende læsning og måske brugbar hvis du har tanker om at din dreng hellere vil være/er en pige.

Vh Sarah

Tak for svar

Den vil jeg kigge på

Det kender jeg alt for godt, dog møder vi også ofte folk der blot roser farven

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg er enig her.Og så synes jeg altså godt at du kan bede andre voksne om at blande sig uden om.

Det gør jeg skam også.
Men ofte kommer det ud af det blå og fra "fremmede" og jeg kan bare se det rammer ham.

Anmeld

3. maj 2013

bøllen

Anonym skriver:

Hej Piger

Jeg er begyndt at tænke om der er noget mere dybtliggende bag min søns fascination af piger.
Han har nu i et år talt om sig sig selv ob/off som en pige, i hans rollespil er han endten en pige eller et dyr.
Han elsker biler, faktisk alt med hjul på og har krudt i måsen.
Men han er meget betaget af piger.
I 3 dage har han været en pigebamse. Han er vild med lyserød, elsker alt hvad der i hans øjne er "pigeting". Er der nået han ikke må, så siger han men piger må! Og selvom jeg forklare at det er irrelevant om man er en pige eller dreng, så holder han fast.
Har oplevet et par gange han er blevet oprevet over at blive omtalt som en dreng.
Jeg ved ikke om det blot er en fase eller jeg skal reagere på det.
Andre hvis drenge har samme fascination?

Hvis nogen kan genkende mig, håber jeg i vil respektere min anonymitet.

Nu ved jeg ikke hvor gammel din dreng er, men ville ikke gøre meget andet end det du gør. Snak med ham om tingene . Måske det blot er en fase han skal igennem. Har ingen kendskab til det. Men ville tage det oppe fra og ned . Og se tiden an.

Anmeld

3. maj 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Det gør jeg skam også.
Men ofte kommer det ud af det blå og fra "fremmede" og jeg kan bare se det rammer ham.

Øv, hvor kan mennesker dog bare være dumme

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammel din dreng er, men ville ikke gøre meget andet end det du gør. Snak med ham om tingene . Måske det blot er en fase han skal igennem. Har ingen kendskab til det. Men ville tage det oppe fra og ned . Og se tiden an.

Tak for svar

Han er 3
Det er ikke andet for

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

Øv, hvor kan mennesker dog bare være dumme

Helt enig, han er jo bare et lille barn. Jeg ved ikke. Jeg føler mig bare så splittet. Jeg vil altid støtte ham. Men pt synes jeg bare hans leg/eksperimenteren med identitet giver ham en masse hak i tuden og så ville jeg også gerne forstå hvad der foregår i det lille hovede 

Anmeld

3. maj 2013

Meyer

Profilbillede for Meyer
Min midterste pige havde en periode fra hun var 3 til hun var omkring 4;5 år hvor hun var dreng, tøj leg klædudtøj til fastelavn osv. I dag er hun helt klar pige, men hun elsker forsat vildelege men vælger selv pigetøj. Vi lod hende udleve hendes fasenation af drenge ting. Ved godt det e meget mere accepteret at have en drengepige end en pigedreng. Men jeg ville lade ham udleve hans fasenation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.