Transseksuel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.831 visninger
31 svar
26 synes godt om
3. maj 2013

Anonym trådstarter

Hej Piger

Jeg er begyndt at tænke om der er noget mere dybtliggende bag min søns fascination af piger.
Han har nu i et år talt om sig sig selv ob/off som en pige, i hans rollespil er han endten en pige eller et dyr.
Han elsker biler, faktisk alt med hjul på og har krudt i måsen.
Men han er meget betaget af piger.
I 3 dage har han været en pigebamse. Han er vild med lyserød, elsker alt hvad der i hans øjne er "pigeting". Er der nået han ikke må, så siger han men piger må! Og selvom jeg forklare at det er irrelevant om man er en pige eller dreng, så holder han fast.
Har oplevet et par gange han er blevet oprevet over at blive omtalt som en dreng.
Jeg ved ikke om det blot er en fase eller jeg skal reagere på det.
Andre hvis drenge har samme fascination?

Hvis nogen kan genkende mig, håber jeg i vil respektere min anonymitet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2013

Sara.

Min dreng blev 3 her i april...

Lige så glad han er for biler luge så glad er han f.eks for farven lyserød.
Idag legede han havfrue der hoppede ned i vandet og svømmede..

Jeg ved ikke om din søn har søskende eller piger i den nærme familie / vennekreds som han ser op til? Vi har også en pige på 5 og hun smitter selvfølgelig af.

Anmeld

3. maj 2013

Victoria2013

Nu har jeg ikke selv børn endnu og har heller ikke nogle erfaringer du kan bruge desværre... men dit indlæg fik mig til at tænke på en blog jeg læste sidste år. Har nemlig en bekendt, hvis dreng hellere vil være en pige og har været igennem en hel masse for at blive forstået og respekteret på trods af at han er "anderledes"... og det er altså synd... 

Så ville bare give dig et link du måske kunne bruge til noget, om ikke andet så lidt at tænke over

Drenge i kjoler og piger med pistoler

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

Min dreng blev 3 her i april...

Lige så glad han er for biler luge så glad er han f.eks for farven lyserød.
Idag legede han havfrue der hoppede ned i vandet og svømmede..

Jeg ved ikke om din søn har søskende eller piger i den nærme familie / vennekreds som han ser op til? Vi har også en pige på 5 og hun smitter selvfølgelig af.

Vi har ingen piger i vores omkreds. Kender kun andre drenge. Jeg er alene med ham, så det kan selvfølgelig have noget at sige
Jeg er ikke bekymret over hans lege, da den primært er "drenget"
Han leger med alt med hjul og der er faktisk ikke meget andet der interesser ham, de skal bare helst være lyserøde

Det er mest det han forlanger at jeg skal kalde ham fx pigebamse eller når han leger med LEGO, eller biler så er der mor bil, far bil og pige bil som han siger og det er så ham.

Han interessere sig ikke for kjoler eller lign. Han fastholder blot at han er en pige

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

Kia2013 skriver:

Nu har jeg ikke selv børn endnu og har heller ikke nogle erfaringer du kan bruge desværre... men dit indlæg fik mig til at tænke på en blog jeg læste sidste år. Har nemlig en bekendt, hvis dreng hellere vil være en pige og har været igennem en hel masse for at blive forstået og respekteret på trods af at han er "anderledes"... og det er altså synd... 

Så ville bare give dig et link du måske kunne bruge til noget, om ikke andet så lidt at tænke over

Drenge i kjoler og piger med pistoler

Tak
Den vil jeg kigge på

Anmeld

3. maj 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Hej Piger

Jeg er begyndt at tænke om der er noget mere dybtliggende bag min søns fascination af piger.
Han har nu i et år talt om sig sig selv ob/off som en pige, i hans rollespil er han endten en pige eller et dyr.
I 3 dage har han været en pigebamse. Han er vild med lyserød, elsker alt hvad der i hans øjne er "pigeting". Er der nået han ikke må, så siger han men piger må! Og selvom jeg forklare at det er irrelevant om man er en pige eller dreng, så holder han fast.
Har oplevet et par gange han er blevet oprevet over at blive omtalt som en dreng.

hva. mener du når du skriver "reagere på" ?  

Måske er det en fase, og måske er det bare sådan han er. Tror bare jeg ville tage det stille og roligt, som noget naturligt for ham. Og så være interesseret og spørge ind til hans tanker og prøve at anerkende hans følelser og tanker.

tænker ikke det er noget som behøver være et problem. Forstår selvfølgelig godt hvis det er lidt mærkeligt for dig. Det kan da også godt ske han er homoseksuel eller transseksuel, det viser sig da sikker tidligt hos nogen. Og så er det jo bare sådan det er. Men synes bare du skal tage det oppe fra og ned, også for ikke at pådutte ham h noget    Hvis det ikke er noget. 

Ved ikke om du kan bruge mit rodede svar til noget, men her er det 

Anmeld

3. maj 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hej Piger

Hvad mener du med at reagere på det?

Ligegyldigt om der er noget om snakken eller ej, tror jeg det bedste du kan gøre er at lade ham "styre" det selv og acceptere at alle børn er forskellige

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

hva. mener du når du skriver "reagere på" ?  

Måske er det en fase, og måske er det bare sådan han er. Tror bare jeg ville tage det stille og roligt, som noget naturligt for ham. Og så være interesseret og spørge ind til hans tanker og prøve at anerkende hans følelser og tanker.

tænker ikke det er noget som behøver være et problem. Forstår selvfølgelig godt hvis det er lidt mærkeligt for dig. Det kan da også godt ske han er homoseksuel eller transseksuel, det viser sig da sikker tidligt hos nogen. Og så er det jo bare sådan det er. Men synes bare du skal tage det oppe fra og ned, også for ikke at pådutte ham h noget    Hvis det ikke er noget. 

Ved ikke om du kan bruge mit rodede svar til noget, men her er det 

Jeg ved ikke helt havd jeg mener.
Synes bare det er svært at finde ud af hvilke ben jeg skal stå på når han fx bliver ked over en anden dreng ikke forstår ham når han siger han er en pige eller når andre mennesker irrettesætter ham når han nægter at reagere på sit navn fordi han vil hedde pige.

Jeg elsker ham Lige meget hvad og herhjemme er han pigebamse når han føler for det. Jeg prøver at være åben og tale med ham, når han vil snakke om det.
Deltager i hans rollespil
Jeg har også prøvet at forklare ham at selvom han leger pige kan andre jo ikke vide det fordi han jo er en dreng.

Anmeld

3. maj 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Hvad mener du med at reagere på det?

Ligegyldigt om der er noget om snakken eller ej, tror jeg det bedste du kan gøre er at lade ham "styre" det selv og acceptere at alle børn er forskellige

Se ovenstående svar

Anmeld

3. maj 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Jeg ved ikke helt havd jeg mener.
Synes bare det er svært at finde ud af hvilke ben jeg skal stå på når han fx bliver ked over en anden dreng ikke forstår ham når han siger han er en pige eller når andre mennesker irrettesætter ham når han nægter at reagere på sit navn fordi han vil hedde pige.

Jeg elsker ham Lige meget hvad og herhjemme er han pigebamse når han føler for det. Jeg prøver at være åben og tale med ham, når han vil snakke om det.
Deltager i hans rollespil
Jeg har også prøvet at forklare ham at selvom han leger pige kan andre jo ikke vide det fordi han jo er en dreng.

Tror bare du skal fortsætte som du gør så  Måske undlade at gøre så meget i af at fortælle han er en dreng, og bare nøjes med at sige at det er fordi de andre ikke ved han er/leger pige lige nu. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.