Ved ikke helt hvor jeg skal lig den

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2013

mariamiss6

MiichellaMalou skriver:

Tænker også hvis man har en mircoven og en el kæde vil jeg da ikke mene det er så vigtig med de to ting.

Først vil jeg lige slå fast at jeg selv livligt bruger mikroovn, og også gjorde det til at varme flaskerne da børnene var bebser....

MEN jeg giver tild els din mand ret. 

Forsøg viser at for eksempel vand tilsyneladende ændrer sin struktur når det har været i mikroovnen. 

Hvis du for eksempel sår noget karse i 3 forskellige bakker, og vander den ene med vand fra hanen, den anden med kogt og afkølet vand fra elkeddel, og den tredje med vand kogt i mikroovn (og selvfølgelig efterfølgende afkølet), så vil man se at karsen der er vandet med mikroovnsvandet dog gror frem som de andre, måske, men den vil i så fald være misdannet, og absolut ikke indbydende spise.

Så altså mp det konstateres at mikroovne ændrer det som nu engang sættes ind i mikroovnen.

Jeg læste for nyligt en artikel om hvad mikrobølgerne faktisk gør ved maden, som for eksempel en bøf elle rkartoffel, som tilberedes i mikroovn. Der sker det at man tvinger en proces igennem, som ellers normalt tage rlængere tid, og undervejs ændrer man molekylerne (elle rnoget????) i maden, og så kan kroppen ikke genkende det mad man så spiser.

Hvad jeg ved af er der ikke umiddelbart offentliggjort nogle tests af hvordan det påvirker for eksempel modermælkspulver, som jo blandes op med vand, at blive tilberedt i mikroovnen. 

Så, til dels har din kæreste vel ret. Det har du selvfølgelig også.

Altså, ja, alle gør det jo, og ingen dør af det, heldigvis da. 

Men i bund og grund er det ikke det bedste alternativ, og det er bevist ved andre fødevarer at de ændres markant ved tilberedning i mikroovn. 

Så hvis man vil gøre det bedste af det bedste, bør man nok kyle sin mikroovn i containeren. 

Med det vil jeg ikke sige noget om hvad jeg synes du skal gøre, jeg ville bare belyse hvorfor din kæreste - som jo så lyder dejligt engageret - kan have noget imod at bruge mikroovnen til at tilberede babymad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2013

StudPsyk

MiichellaMalou skriver:

Ja kan godt se det smarte i den. men hvor meget gav i for jeres?

Jeg købte den brugt, så ret billigt  

Anmeld

4. maj 2013

Lilje82

MiichellaMalou skriver:

Men ellers må staff flytte den
Men hvor vigtig er det og købe flaske varmer og sådan en til at rense sutteflasker.? Sidder og snakker med faren til bassen om det og han tror det er helt vildt vigtig hvor jeg synes det ikke er så vigtig

Vi har aldrig haft en flaske varmer, mtilegn gengæld købte jeg en flaskerenser til microen og den var jeg glad for.

Anmeld

4. maj 2013

Mother-love

Vi havde en flaskevarmer hvor der kunne være to flasker i vi brugte den i kort tid. For jeg kom til at tænke på om det overhovedet var godt? I forhold til bakterier? For da mme nemt samler bakterier ville det så ikke gøre det hvis det står og i nogle timer?
Jeg ved ikke noget om det men synes ikke den er nødvendig hvis man har en microovn.

Jeg ville ikke undvære sterillisator for det går så meget nemmere end at skal koge flaskerne. Plus du sparer en hulsens masse vand på det

Anmeld

4. maj 2013

Benjamins'mor

Har aldrig haft nogen af delene, så for mig er ingen af delene vigtige.

Anmeld

4. maj 2013

modesty

MiichellaMalou skriver:

Men ellers må staff flytte den
Men hvor vigtig er det og købe flaske varmer og sådan en til at rense sutteflasker.? Sidder og snakker med faren til bassen om det og han tror det er helt vildt vigtig hvor jeg synes det ikke er så vigtig

Jeg har aldrig brugt en sutteflaske. Så medmindre du ved at du ikke vil amme, kan jeg ikke se nødvendigheden. Jeg ville nok bare købe en enkelt flaske for en sikkerheds skyld, så den er i huset hvis man skulle få brug for den, og så lade det være ved det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.