Tak og ja vi skal ko forsøge frem første gang, men vi har snakket om at hvis der kun var et æg, første gang, om vi så skulle inseminere, det var de ikke helt enige om på klinikken, men nu må vi se
Du må meget gerne hvis du vil dele din historie, ved ikke helt hvordan sådan et forløb er, pg er jo lidt nærvøs også med hvordan de finder ud af hvordan og hvorledes med æg og æl om man skal til mange scanninger og ret nervøs for inseminationen 
Jeg har haft et rigtig fint behandlingsforløb og har fået rigtig god behandling fra den klinik, vi var tilknyttet.
Skal se om jeg kan få skrevet forløbet ned så glidende som muligt. Jeg har nemlig kun skrevet forløbet vedrørende 3. forsøg ned 
Jeg kan jo lige starte med at fortælle, at jeg selv har PCOS. I første omgang startede jeg ud med hormonbehandling i pilleform, men det havde absolut ingen effekt på mig. Derefter kom jeg i behandling med hormonet Gonal-F og har været det under alle tre IUI forsøg.
Synes forløbet er gået rigtig glidende, da klinikken har styr på det med, hvornår du skal komme til scanning og hvad der skal ske der efter.
Hvis din mensturation ikke kommer af sig selv, får du nok nogle piller, som kan sætte den igang. Under min aller første tid på klinikken blev jeg scannet for at se, hvor jeg var i min cyklus. Jeg var så tilfældigt tæt på ægløsning, så inden jeg forlod klinikken, havde jeg fået en ægløsningssprøjte. Dette var et `gratis´ forsøg, hvor vi selv skulle forsøge med hjemmehygge derhjemme
Da jeg så derefter fik min menstruation, kom jeg i behandling med hormon i pilleform. En scanning, ca. 14 dage efter at første pille var taget, viste at der ingen æg var udviklet og at pillerne derfor ingen virkning havde på mig. Behandlingen blev derefter ændret til, at jeg skulle have Gonal-F, hormon på sprøjte, som man selv skal sprøjte ind under huden.
Da jeg så igen fik min menstruation, ringede jeg til klinikken og fik en tid til scanning 12/ 13 dage efter og en recept på hormonet, som jeg hentede samme dag. På menstruations anden eller tredje dag (det kunne godt svinge lidt) begyndet jeg på Gonal-F. På dag 12/ 13 kom jeg så ind til scanningen, som skulle vise, om der var udviklet æg. Jeg havde så et godt æg med den rette størrelse ved hvert forsøg. Ud fra størrelsen på ægget, fik jeg så dato og tid på, hvornår jeg skulle tage ægløsningssprøjten og en tid til inseminationen. Præcist 1 1/2 døgn efter at ægløsningssprøjten var indsprøjtet, skulle jeg så møde ind til insemination. Kæresten havde da afleveret sin prøve på klinikken 1 1/2 times tid inden, at inseminationen fandt sted.
Fx skulle jeg ved tredje forsøg tage ægløsningssprøjten mandag aften kl. 22.00. Onsdag kl. 8.30 skulle min kæreste møde ind med sin prøve og kl. 10 skulle jeg møde ind til insemination.
Selve det at tage Gonal-F har været rigtig nemt for mig. Det kan knap nok mærkes, da nålen er så tynd og lille og mængden af væske, som skal ind under huden, ikke er særlig stor. Jeg havde heller ingen bivirkninger som følge af hormonet.
Forløbet ved 1. og 2. IUI forsøg gik glidende. Da første forsøg ikke lykkedes fik jeg jo min menstruation og jeg ringede til klinikken og forløbet, som jeg har beskrevet ovenfor gentog sig. Først da andet forsøg endte ud i menstruation gik der lidt `kluder´ i tidslinien
Grundet jul og nytår var klinikken lukket og vi blev nødt til at udskyde 3. forsøg.
Håber det jeg skriver giver bare lidt mening. Ellers må du bare sige til og spørge ind
Jeg havde intet at være nervøs for. Klinikken, som vi var tilknyttet tog sig rigtig godt af os og vi fik den bedste behandling man kunne ønske sig. Alt foregik rigtig stille og roligt og alt jeg skulle have styr på var, hvornår jeg skulle tage Gonal-F, hvornår jeg skulle møde ind til scanning og hvornår jeg skulle møde ind til inseminationen.
Førløbet vedrørende 3. forsøg kan jeg godt skrive til dig, hvis du vil læse det. Det var jo som sagt lidt anderledes end de andre, da vi som sagt måtte udskyde forsøget pga. af juleferien og jeg derfor blev nødt til at tage piller, for at sætte min mensturation i gang.