Jeg burde ikke brokke mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Man skal ikke sætte sig selv op mod nogen der har det værre. Hvis du har det skidt så skal du have lov til det - også selvom de sulter i Afrika. Jeg ved godt at det lyder lidt hårdt, men ellers kan man jo blive ved med at sammenligne og du har da ret til at føle som du gør uanset hvordan andre har det.

Men nogle gange, ja så burde man nok lige tage endnu et kig i spejlet og spørge sig selv om det VIRKELIG er så slemt som man gør det til. For den eneste det går ud over er en selv. Prøv at se om du ikke kan nyde det lidt, se positivt på det - det har en deadline

Lige præcis og du har jo så meget ret
Men havde jo lige brug for at komme ud med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

Juliekp

Anonym skriver:

Da jeg selvfølgelig er glad for at være gravid. Og glæder mig og er halvvejs. Men jeg savner virkelig og kunne gøre noget sådan rigtig for mig selv. Har mega udgroning, ser forfærdelig ud, jeg er helt bleg og plejer og være lækker solbrun, har fået utrolig meget uren hud men ved ikke om jeg må bruge de masker fra Matas og kan heller ikke finde noget om jeg ikke må. Men har ikke gjort det for en sikkerheds skyld. Men jeg glæder mig utrolig meget til han kommer ud så jeg kan begynde og gøre en masse for mig selv igen.

Puha kan så inderligt godt følge dig! 

Jeg er også typen der går rigtig meget op i mig selv, går i solarie flere gange om ugen, bruger cremer og farver hår.. 

Da jeg var gravid havde jeg rigtig svært ved at nyde den, fordi jeg følte mig så dårligt tilpas! Jeg hadede det jeg så i spejlet, så jeg tænkte "hvis jeg skal nyde en 9 måneder lang graviditet, må jeg sgu gøre hvad der skal til". 

Jeg gik i solarie 1-2 gange om ugen, 10 minutter ad gangen, jeg lagde bare et tykt håndklæde over maven. 

Jeg gik med mascara og brugte parfume hvis jeg skulle ud. 

Brugte også ansigst masker og hårkure. 

Min datter er fuldkommen sund og rask og hverken læger eller noget har kommenteret på min graviditet. Jeg havde mine små laster, men jeg hverken drak eller røg og jeg passede godt på min krop ved at droppe sukker og gå nogle ture... 

Synes du skal gøre hvad DU har lyst til og ikke lytte til hvad andre siger.. Hvis du ikke har det godt med dig selv, er 9 måneder fandeme længe. Og jeg synes sgu det er vigtigt at man har det godt, om så det er ved at gå i sol eller ryge en smøg om dagen, ALT MED MÅDE  

Håber det gav mening det hele hehe...

Anmeld

1. maj 2013

Maja88

Skader det ikke baby? Når det jo egentlig skader også. Men det gøre den rigtig sol selvfølgelig også

Nej det skader ikke.. jeg ligger en 20-25.min fordi jeg ikke får det skidt og går en gang i ugen eller 1 gang hver 14 dag.. bare lyt til din krop og ikke overdriv.. maksen gang i ugen..

Et kan ikke skade baby men mere din hud kan risikere at få pigment forandringer..

Når jeg har været i sol er jeg meget mere fri i mit bækken.. har også bækkenløsning..

OG LADE VÆRE MED AT LIGGE HÅNDKLÆDE OVER MAVEN

Anmeld

1. maj 2013

modesty

Da jeg selvfølgelig er glad for at være gravid. Og glæder mig og er halvvejs. Men jeg savner virkelig og kunne gøre noget sådan rigtig for mig selv. Har mega udgroning, ser forfærdelig ud, jeg er helt bleg og plejer og være lækker solbrun, har fået utrolig meget uren hud men ved ikke om jeg må bruge de masker fra Matas og kan heller ikke finde noget om jeg ikke må. Men har ikke gjort det for en sikkerheds skyld. Men jeg glæder mig utrolig meget til han kommer ud så jeg kan begynde og gøre en masse for mig selv igen.

Jeg kan ikke se hvordan det skulle have nogen som helst effekt på baby at du går i solarie. Det er jo kun din hud der bliver påvirket. 

M.h.t. produkter skal du bare gå efter de svanemærkede. Der må findes nogle du kan bruge.

(PS: økologiske produkter og Bodyshop kan sagtens være proppet med parfume)

Anmeld

1. maj 2013

Anonym trådstarter

Juliekp skriver:

Puha kan så inderligt godt følge dig! 

Jeg er også typen der går rigtig meget op i mig selv, går i solarie flere gange om ugen, bruger cremer og farver hår.. 

Da jeg var gravid havde jeg rigtig svært ved at nyde den, fordi jeg følte mig så dårligt tilpas! Jeg hadede det jeg så i spejlet, så jeg tænkte "hvis jeg skal nyde en 9 måneder lang graviditet, må jeg sgu gøre hvad der skal til". 

Jeg gik i solarie 1-2 gange om ugen, 10 minutter ad gangen, jeg lagde bare et tykt håndklæde over maven. 

Jeg gik med mascara og brugte parfume hvis jeg skulle ud. 

Brugte også ansigst masker og hårkure. 

Min datter er fuldkommen sund og rask og hverken læger eller noget har kommenteret på min graviditet. Jeg havde mine små laster, men jeg hverken drak eller røg og jeg passede godt på min krop ved at droppe sukker og gå nogle ture... 

Synes du skal gøre hvad DU har lyst til og ikke lytte til hvad andre siger.. Hvis du ikke har det godt med dig selv, er 9 måneder fandeme længe. Og jeg synes sgu det er vigtigt at man har det godt, om så det er ved at gå i sol eller ryge en smøg om dagen, ALT MED MÅDE  

Håber det gav mening det hele hehe...

Ja jeg hverken drikker eller ryger heller ikke. Og mit sodavands forbrug er godt nok også kommet meget i bund og drikker meget vand eller sukkerfri saftevand
Men tror også jeg begynder og vil gøre lidt som du selv siger alt med måde

Anmeld

1. maj 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Nej det skader ikke.. jeg ligger en 20-25.min fordi jeg ikke får det skidt og går en gang i ugen eller 1 gang hver 14 dag.. bare lyt til din krop og ikke overdriv.. maksen gang i ugen..

Et kan ikke skade baby men mere din hud kan risikere at få pigment forandringer..

Når jeg har været i sol er jeg meget mere fri i mit bækken.. har også bækkenløsning..

OG LADE VÆRE MED AT LIGGE HÅNDKLÆDE OVER MAVEN

Ja tænkte også på at gå lidt i sol pga varmen da den tit har hjulpet på min ryg pga varmen.

Anmeld

1. maj 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg kan ikke se hvordan det skulle have nogen som helst effekt på baby at du går i solarie. Det er jo kun din hud der bliver påvirket. 

M.h.t. produkter skal du bare gå efter de svanemærkede. Der må findes nogle du kan bruge.

(PS: økologiske produkter og Bodyshop kan sagtens være proppet med parfume)

Det jo selvfølgelig rigtig nok det er min hud. Men ved faktisk ikke så meget om det. Men synes dog også meget at graviditet er blevet en sygdom. Men tænker også nu efter jeres indlæg at alt méd måde.

Anmeld

1. maj 2013

gokkelok

Fenja09 skriver:

Kan du ikke købe en øko-maske som ikke er fyldt med parfume og parabener? Prøv evt. The Body Shop. Man må godt få sol når man er gravid, så nyd bare sommeren når den kommer - bare sørg for at drik rigeligt med koldt vand og lad være med at stege i solen i flere timer.

Jeg følte mig rigtig godt tilpas da jeg var gravid og havde det skønt - det var da min datter kom ud, at jeg ikke havde tid til at være mig selv. Der gik faktisk længe før jeg begyndte at gøre noget ud af mig selv og fik overskuddet til. Så prøv at se om du ikke kan nyde din graviditet ( hvis du ikke har nogle fysiske gener) og læg forfængeligheden til side. Er sikker på at du ser skøn ud med din babyhule  

/Fenja

Nu skal man altså lige huske, at økologisk ikke betyder, at man ikke kan få allergi. Det er ofte lige så allergifremkaldende som produkter med kunstig parfume i

Anmeld

1. maj 2013

gokkelok

Kan læse at der er mange der anbefaler dig, at tage i solarium, men din hud har større risiko for pigmentpletter nu hvor du er gravid, og faktisk får man flere bumser af at udtørre huden med sol. Det virker for en periode, men kommer så mange tilbage.

Rigtig mange får uren hud når de er gravide pga hormoner. Så de vil blive ved med at komme til du føder.

Anmeld

1. maj 2013

Anonym trådstarter

gokkelok skriver:

Kan læse at der er mange der anbefaler dig, at tage i solarium, men din hud har større risiko for pigmentpletter nu hvor du er gravid, og faktisk får man flere bumser af at udtørre huden med sol. Det virker for en periode, men kommer så mange tilbage.

Rigtig mange får uren hud når de er gravide pga hormoner. Så de vil blive ved med at komme til du føder.

Smører mig med fugtighedscrem for at give min hud noget mere fugt. men går nok heller ikke i solaire nu er sommeren her forhåbentlig snart, så kan jeg jo bare gå ud og sparer de penge i stedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.