Kan så godt forstå dig! Men når din unge dame skal i DP kan du jo ikke være der, ligesom du bare kan tage over hjemme.
Jeg tror også det har rigtig meget med rytmer at gøre. Børn er rigtig glad for rytmer! Jo mindre de er jo gladere er de for rytmer! Jeg kan fortælle dig en lille historie om min pige på snart 5 år:
Hende og hendes far står op hver morgen og kører afsted til børnehave og arb. Nogle dage står jeg op og "hjælper" til at få dem ud af døren og andre dage bliver jeg bare i sengen (når lillemanden har holdt fest om natten). Men når jeg skriver "hjælper", er det fordi at jeg jo ikke gør tingene som farmand. Det sammenblandet med at hun kan være lidt træt nogle morgener, kan ende ud i gråd. Netop fordi jeg bryder hendes rytme.
Så må man jo overveje om det er det hele værd at man skal bryde med deres rytme en gang imellem eller om det er på tide at få lavet den om?
Forstår du hvor jeg vil hen? Hendes rytme bliver jo brudt når hun starter i DP og det vil din datter sikkert ikke være så glad for indtil hun har fået en ny rytme. Når hun har den, så er det ikke et problem og du har sikkert ikke så meget i mod at bryde hendes rytme, fordi du ved at så får hun en fast bagefter?
På samme må kan I jo overveje om farmand skal være en del af en ny rytme, eller om det er bedre det er som det plejer...
Åhh det blev langt. Håber det også var til lidt hjælp?
Anmeld