Hejsa
Som Socialrådgiver kan jeg fortælle at det altid er 100 procent borgerens ansvar at møde til alle kontaktmøder ellers bliver man sanktioneret for alle de dage man ikke har givet lyd fra sig i. Såden er det sat sammen for ellers ville rigtig mange kontanthjælpsmodtagere sige at de ikke ikke har modtaget brevet, så de f.eks. undgår aktivering, han kunne f.eks. ringe og spørge når der er gået en længere periode hvor han ikke har hørt fra Jobcentret.
Men jeg forstår ikke at han så har overset hele to breve, først en indkaldelse til mødet og derefter en partshøring, den skal sendes ud lige efter borgeren er udeladt fra mødet, har han tjekket sin e-boks?
Hvis i vil klage over Socialrådgiveren over den "frække" kommentar over evt sort arbejde tror jeg ikke det får nogen konsekvenser, sort arbejde er et stort problem og især når man samtidig er på overførselsindkomst må man gerne være lidt på vagt som socialrådgiver det er gigantiske summer der går til de forkerte borgere.
Ellers må i søge aktindsigt i hans sag, så kan i se hvad han er og hvad han ikke er blevet indkaldt til af møder.
Monica
Anmeld