kh problem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Same shit herhjemme. Kram! 

Skriv privat hvis det er. Ved hvordan du/I har det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

grinny

En af ulemperne ved at være på KH  Der er simpelthen så mange der kan røre dine penge inden de står på kontoen!

Da jeg var sygemeldt efter operation havde min sagsbehandler glemt at jeg skulle raskmeldes og hun var gået på ferie!

Jeg havde tjekket min jobnet og skulle først tjekke den 7 dage efter, da jeg så tjekker den (dog kun 3 dage efter) ser jeg at jeg ikke er blevet raskmeldt og jeg har derfor mistet penge i 3 dage! Den gjorde også rigtig av her, og selvom jeg klagede mente de det var min egen fejl da jeg selv skulle tjekke om jeg var blevet raskmeldt den dag jeg skulle blive det! 

Anmeld

1. maj 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Mange tak for svar. Desværre er han bare en meget skrøbelig mand lige nu. Som i bund og grund er på grådens rand og ik magter noget

jeg må forklare ham at han ik må gi op. 

Så synes jeg at i skal sætte jer ned og skrive en mail, forklar også gerne at han pt ikke har det så godt, måsle at han er gået lidt ned med flaget pg ilke har det super godt og kan overskue det lige nu. Så må kommunen give ham de penge han skal have og lade ham komme op til overfladen igen.

Anmeld

1. maj 2013

Troldemommi

Hejsa

Som Socialrådgiver kan jeg fortælle at det altid er 100 procent borgerens ansvar at møde til alle kontaktmøder ellers bliver man sanktioneret for alle de dage man ikke har givet lyd fra sig i. Såden er det sat sammen for ellers ville rigtig mange kontanthjælpsmodtagere sige at de ikke ikke har modtaget brevet, så de f.eks. undgår aktivering, han kunne f.eks. ringe og spørge når der er gået en længere periode hvor han ikke har hørt fra Jobcentret.

Men jeg forstår ikke at han så har overset hele to breve, først en indkaldelse til mødet og derefter en partshøring, den skal sendes ud lige efter borgeren er udeladt fra mødet, har han tjekket sin e-boks?

Hvis i vil klage over Socialrådgiveren over den "frække" kommentar over evt sort arbejde tror jeg ikke det får nogen konsekvenser, sort arbejde er et stort problem og især når man samtidig er på overførselsindkomst må man gerne være lidt på vagt som socialrådgiver det er gigantiske summer der går til de forkerte borgere.

Ellers må i søge aktindsigt i hans sag, så kan i se hvad han er og hvad han ikke er blevet indkaldt til af møder.

Monica 

Anmeld

1. maj 2013

Carina:-)

Da jeg var sygemeldt op til barsel var alt kommunikation igennem e-boks.

Det er ikke kommunens ansvar at bevise om du /i har modtaget brevet .

For så ville der jo være nogen der udnyttede den mulighed for at slippe for at møde op.

Men tjek e boks da mere eller mindre alt foregår elektronisk idag.-

Anmeld

1. maj 2013

Carina:-)

Flodkilling skriver:

Så synes jeg at i skal sætte jer ned og skrive en mail, forklar også gerne at han pt ikke har det så godt, måsle at han er gået lidt ned med flaget pg ilke har det super godt og kan overskue det lige nu. Så må kommunen give ham de penge han skal have og lade ham komme op til overfladen igen.

Sådan foregår det altså ikke.

Man kan ikke regne med at man bare kan skrive en mail og bede sig om fritagelse,og så vupti så betaler kommunen-

Er man ustabil og har brug for fred,så må man gå igennem sin læge,.

Det kan man ikke bare selv sidde og bestemme,og så lige regne med kommunen godtar en mail.

Så fat i lægen.

Alt andet er spildte kræfter.

Anmeld

1. maj 2013

Kofoed.

De sender kun indkaldelserne pr e-boks nu. Jeg blev ringet op en fredag morgen, hvor min konsulent desværre måtte aflyse vores møde mandagen efter, min reaktion "hvad for et møde, jeg har aldrig hørt om et møde", hun har så siden sendt sms'er med fremtidige tider..

Anmeld

1. maj 2013

Kløver

optimistmor skriver:

hvis de går hele vejen gennem postvæsenet, kan det bevises om brevet er fragtet til modtageradresse :-)

Postvæsnet ved ikke hvilke breve der kommer til hvem, når det er alm post. Det er jo ikke noteret nogen steder hvem som får hvad

Til TS synes i skal indsende en klage over afgørelsen af at de har trukket i KH og lave notat om sort arbejde. Ret alvorlig anklage, især hvis det er blevet noteret. Og så på skrift, sendt som anbefalet.

Anmeld

1. maj 2013

Kløver

Carina:-) skriver:

Da jeg var sygemeldt op til barsel var alt kommunikation igennem e-boks.

Det er ikke kommunens ansvar at bevise om du /i har modtaget brevet .

For så ville der jo være nogen der udnyttede den mulighed for at slippe for at møde op.

Men tjek e boks da mere eller mindre alt foregår elektronisk idag.-

Må jeg spørge hvordan man kommer på e-boks. Venter brev fra kommunen, og intet hørt ang møde på mandag, men fik min sidste mødeindkaldelse for 1.5 mdr siden pr brev, og alt andet er foregået på brev, kan de så pludselig godt sende via e-boks, må indrømme jeg ikke aner hvad det er

Anmeld

1. maj 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det er altså ikke alle kommuner,der bruger e-boks til indkaldelser,det gør de ikke i min kommune,der kommer alle brev pånær regningen til dagplejen,og min udbetalings meddelse pr. brev med post danmark.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.