kh problem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.516 visninger
24 svar
14 synes godt om
30. april 2013

Anonym trådstarter

hej skønne damer. 

Sagen er den at mit barns far er på KH og har denne måned fået udbetalt 2300 hvor han normalt får udbetalt 9000 (ca)

han har så et møde på jobcenteret idag, som han møder op til... Det første damen ligger ud med at sige er "nå man kommer nok lige fra sort arbejde??" ehm say what? 

jo jo manden har så arbejdsbukser på.. åbenbart = sort arbejde?? han er altså igang med at pakke ned, da han sådanset er hjemløs fra i morgen  

han får os forklaret hende at han kommer i hva der passer ham, om det så måtte være bar r*v og bindeslips.

Damen på jobcenteret, siger så at det er fordi han har misset et møde den 10. Et møde han aldrig har hørt om men ja det er jo påstand mod påstand??  

Alt i alt kan ingen jo overleve for 2300?? 

så kære damer.. what 2 do? er der helt ærligt ikke noget at gøre ved det?? er der ingen at gå til.. bare et eller andet. pleace hjælp 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

Rockertand

Anonym skriver:

hej skønne damer. 

Sagen er den at mit barns far er på KH og har denne måned fået udbetalt 2300 hvor han normalt får udbetalt 9000 (ca)

han har så et møde på jobcenteret idag, som han møder op til... Det første damen ligger ud med at sige er "nå man kommer nok lige fra sort arbejde??" ehm say what? 

jo jo manden har så arbejdsbukser på.. åbenbart = sort arbejde?? han er altså igang med at pakke ned, da han sådanset er hjemløs fra i morgen  

han får os forklaret hende at han kommer i hva der passer ham, om det så måtte være bar r*v og bindeslips.

Damen på jobcenteret, siger så at det er fordi han har misset et møde den 10. Et møde han aldrig har hørt om men ja det er jo påstand mod påstand??  

så kære damer.. what 2 do? er der helt ærligt ikke noget at gøre ved det?? er der ingen at gå til.. bare et eller andet. pleace hjælp 

Uforskammet!!
De kan ikke bevise, at han har modtaget brevet, så jeg synes da bare, at han skal klage over behandlingen og de manglende penge.

Anmeld

30. april 2013

B&J

jeg vil ringe til dem der udbetaler på kommunen og få et snak med dem alle kan misse et møde og især hvis man ikke får brevene,

på et tidspunkt skulle jeg også skrive under på nogle papir og de kom bare ind i mellem, men på et tidspunkt kom det ikke og der fik jeg ingen kh og ringede og spurgte hvad sker der lige her og de sagde jeg ikke havde aflevere mit papir hvor jeg forklarede dem stille og roligt at jeg ikke havde fået det brev aldrig og de kunne se jeg ellers afleveret dem osv. så der gik 14 så fik jeg mine penge igen... tror han skal få snakket med nogle om det evt få en ny sagsbehandler

Anmeld

30. april 2013

Tigger

Han burde have fået en indkaldelse til mødet, hvis det de siger er rigtigt. Er han tilmeldt e-boks? For så kommer de dér og ikke i postkassen.

Dernæst så er det sådan, at hvis man udebliver, får man sendt en partshøing, hvori der står, at der omgående skal rettes henvendelse og forklare hvorfor man ikke mødte op til samtalen, som man er forpligtet til. Hvis man ikke reagerer indenfor fristens udløb, effektueres sanktionen og man bliver så trukket i sin kontanthjælp.

Har han virkelig misset to breve? ellers må han bede om aktindsigt i sin sag, så han kan se hvornår og hvortil de breve skulle være sendt.

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

Tigger skriver:

Han burde have fået en indkaldelse til mødet, hvis det de siger er rigtigt. Er han tilmeldt e-boks? For så kommer de dér og ikke i postkassen.

Dernæst så er det sådan, at hvis man udebliver, får man sendt en partshøing, hvori der står, at der omgående skal rettes henvendelse og forklare hvorfor man ikke mødte op til samtalen, som man er forpligtet til. Hvis man ikke reagerer indenfor fristens udløb, effektueres sanktionen og man bliver så trukket i sin kontanthjælp.

Har han virkelig misset to breve? ellers må han bede om aktindsigt i sin sag, så han kan se hvornår og hvortil de breve skulle være sendt.

det er første gang at han ik er kommet til et møde.. det andet i dag er han jo kommet til og det har han fået afvide at han skulle komme til igennem et eller andet jobnet halløj (jeg er ik inde i det)

Det samme sted som han altid er blevet indkaldt.. her er dog ikke kommet nohen indkaldelse til det påstået missede møde 10. april.. der har intet været i postkassen heller

Anmeld

30. april 2013

gonefishing

Anonym skriver:

hej skønne damer. 

Synes i skal skrive en klage over påstand om sort arbejde. Det er ikke noget man sådan i kommunen burde stå og råbe op om. Det siger jo lidt at han er stemplet, og de skal behandle alle ens med mindre de har konkrete beviser.

Når det er sagt, må de gerne trække i kontanthjælpen hvis man ikke møder op eller gør det som kommunen beder en om, (f.eks. skrive vis antal ansøgninger pr mrd). Men de skal også kunne bevise at han er blevet påmindet om det møde.

Jeg ville bede kommunen fremvise et brev hvori de skriver at han skal møde op til det møde (med en god tids varsel). kan de ikke det, så har de røv og nøgler og så skal de bare udbetale resten af KH

Anmeld

30. april 2013

gonefishing

Anonym skriver:

hej skønne damer. 

P.s du/I skal ALDRIG ringe til kommunen, I skal enten tage derop, så i har vidner på i har været der, eller bedst skrive en mail.
Jeg mener det seriøst! Jeg har i 10 år kæmpet med at hjælpe folk der har problemer med kommunen, alt fra handicappede, psykisk syge, enlige, KH osv. Jeg har læst jura og jeg har arbejdet frivilligt i advokathjælpen... ALT PÅ SKRIFT!!!

Anmeld

30. april 2013

optimistmor

Rockertand skriver:

Uforskammet!!
De kan ikke bevise, at han har modtaget brevet, så jeg synes da bare, at han skal klage over behandlingen og de manglende penge.

hvis de går hele vejen gennem postvæsenet, kan det bevises om brevet er fragtet til modtageradresse :-)

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

optimistmor skriver:

hvis de går hele vejen gennem postvæsenet, kan det bevises om brevet er fragtet til modtageradresse :-)

Men det kan de ik. Jeg ved med 100% sikkerhed at det ik er kommet i postkassen. Han ville aldrig misse et møde hvis han vidste besked. Han vil virkelig gerne i arb. Og søger os mere end påkrævet og møder troligt op til alt dette møde han han simpelthen ik fået indkaldelse til. 

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

P.s du/I skal ALDRIG ringe til kommunen, I skal enten tage derop, så i har vidner på i har været der, eller bedst skrive en mail.
Jeg mener det seriøst! Jeg har i 10 år kæmpet med at hjælpe folk der har problemer med kommunen, alt fra handicappede, psykisk syge, enlige, KH osv. Jeg har læst jura og jeg har arbejdet frivilligt i advokathjælpen... ALT PÅ SKRIFT!!!

Mange tak for svar. Desværre er han bare en meget skrøbelig mand lige nu. Som i bund og grund er på grådens rand og ik magter noget

jeg må forklare ham at han ik må gi op. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.