Jeg skriver med min ekskæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

Maria-s

Er det lidt "panik" fra din side?... Er det fordi det hele er ved at blive alvorligt nu? Er du bange for tanken om at din kæreste er den sidste du skal have sex med og hvad nu hvis det bliver "kedeligt" osv? Nogen gange kan lidt panik godt nære til tanken om at græsset måske er grønnere længere væk. Men hvis du lytter inderst til dit eget hjerte, så tror jeg også godt du ved at det eneste rigtige du kan gøre, er at cutte al kontakt med din eks. Og fortælle ham at du ikke er interesseret og gerne vil have han lader dig være i fred. Du er efter min mening ude på et skråplan når du skriver om sex med din eks. Få det sluttet hurtigst muligt. Som andre skriver; vend den om. Hvordan ville du have det, hvis det var din kæreste der skrev med sin eks om sex?....

kram herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

asphodel

Jeg synes ikke der er noget i vejen med at have tanker/fantasier om at være sammen med andre mænd, også selvom du er helt 100% lykkelig sammen med den nuværende kæreste. Men det er en meget dårlig idé at have de tanker om en person, som du rent faktisk kan være sammen med, og som du tilmed allerede har en fortid sammen med.

Skær eks-kæresten helt væk. Du skal ikke fristes af det. Desuden, som andre pointerer, så har han selv meldt ud, at det kun er sex han er interesseret i, ikke et forhold, og det er ikke i din bedste interesse at sætte dit nuværende forhold over styr for at tækkes eks'en. Fantasier er OK, men er der reelle fristelser i din hverdag, så skal de væk. Du skal ikke skrive sammen med en fyr, som tydeligvis forsøger at ødelægge dit liv bare for at tilfredsstille sine egne behov. Du siger selv at du ikke vil være utro, derfor har du sat nogle grænser, som eks'en herefter på egoistisk vis overskrider, og det er ikke OK. Han har klart vist at han ikke kan stoles på, og så skal du skære ham helt væk fra dit liv. Ingen øh eller bøh - han skal ikke være der, hvis du vil dit nuværende forhold.

Anmeld

30. april 2013

B&J

tror mere du tænker på hvordan i havde det sammen, dig og din ex jeg ville slette ham og komme videre når du har det på den måde...

tænk du har det godt med din kæreste og din x ja hahahaha må grine det er KUN SEX!!!! hallo det kan du også få med din kæreste ... og noget der er meget beder med følelser osv.

Anmeld

30. april 2013

modesty

Anonym skriver:

Jeg har været sammen med min kæreste i 2½ år, og vi elsker hinanden! Jeg har så fundet ud af , at min eks kæreste er flyttet til byen( har skrevet meget lidt med ham engang imellem).

Vi så så hinanden i byen i lørdags(VILDT underligt), vi sagde hej , og farvel da han skulle hjem.
Nu er vi så begyndt at skrive lidt mere sammen, og han skriver han gerne vil være sammen med mig igen(kun sex), at han savner mig, og tænker på mig.
Jeg skammer mig lidt, da jeg tit tænker på andre mænd, og tænder ved tanken om, hvis jeg var sammen med andre mænd(også flere ad gangen), men samtidig ELSKER jeg mig kæreste rigtig meget, og vi prøver at lave en baby.

Jeg ved med min selv, at hvis jeg havde samvittighed til at være utro, så havde jeg gjort det, men det kan jeg bare ikke byde min kæreste! Jeg ville ikke kunne se ham i øjnene igen, og jeg ved han aldrig ville kunne være mig utro!

aaj, hvad skal jeg gøre. Jeg føler mig så trist ved tanken om at jeg "overvejer" det.

Jeg synes ikke at du skal skamme dig over dine tanker og følelser. Det er fuldstændig normalt at begære andre mænd end sin egen. Og dine fantasier om flere mænd på én gang er også helt normale.

Det er dog ikke særlig fedt at der kommer uærlighed mellem dig og din kæreste. Hvilket er hvad der er ved at ske nu, hvor du skriver med en eks der vil have sex med dig.

Jeg synes at du skal bruge noget tid på at tænke over hvorfor det er pirrende at skrive med eks'en? Har du nogle lyster som du ikke føler kan  realiseres i dit nuværende forhold? Kan du ikke udholde tanken kun at skulle have sex med én mand resten af dit liv? Eller er det bare spændende og pirrende fordi det er forbudt?

I mit forhold er det okay at vi er sammen med andre ind imellem - så længe vi er ærlige overfor hinanden. Det er jo også en mulighed - men det kræver selvfølgelig at din kæreste er med på den...

Du skylder ham i hvert fald at være ærlig, på den ene eller den anden måde.

Anmeld

30. april 2013

aarhusmor

Jeg forstår godt hvordan du har det og jeg ved ikke hvordan man kommer sig over de tanker og følelser man selv har.

Men som andre også er inde på, så er det bedst at droppe x'en helt.

Jeg ville sende ham en sms i stil med: Jeg føler mig smigret over at du stadig er glad for mig, men jeg er i et forhold hvor jeg elsker min kæreste/mand højt og selvom jeg holder af dig, så har jeg brug for kun at koncentrere mig om det liv vi har sammen herhjemme.

Og de følelser du så har, de dør vel ud på et tidspunkt. Kan man håbe. Ellers så husk den gamle regel: Gå aldrig tilbage til en fuser!

Anmeld

30. april 2013

khaleesi

Anonym skriver:

Jeg har været sammen med min kæreste i 2½ år, og vi elsker hinanden! Jeg har så fundet ud af , at min eks kæreste er flyttet til byen( har skrevet meget lidt med ham engang imellem).

Vi så så hinanden i byen i lørdags(VILDT underligt), vi sagde hej , og farvel da han skulle hjem.
Nu er vi så begyndt at skrive lidt mere sammen, og han skriver han gerne vil være sammen med mig igen(kun sex), at han savner mig, og tænker på mig.
Jeg skammer mig lidt, da jeg tit tænker på andre mænd, og tænder ved tanken om, hvis jeg var sammen med andre mænd(også flere ad gangen), men samtidig ELSKER jeg mig kæreste rigtig meget, og vi prøver at lave en baby.

Jeg ved med min selv, at hvis jeg havde samvittighed til at være utro, så havde jeg gjort det, men det kan jeg bare ikke byde min kæreste! Jeg ville ikke kunne se ham i øjnene igen, og jeg ved han aldrig ville kunne være mig utro!

aaj, hvad skal jeg gøre. Jeg føler mig så trist ved tanken om at jeg "overvejer" det.

Det er kun spændende fordi det er forbudt. 

Men igen - hvorfor er han din eks kæreste? og hvorfor overhovedet bruge tid på ham? har du ikke brugt nok tid på det forhold der åbenbart ikke virkede optimalt? ellers ville han jo nok stadig være din kæreste.

Kan godt forstå det er spændende, fordi du nok får lidt killer i maven af at tænke på de ting i har været igennem og alt i har delt. Måske savner du ham også lidt. Men et godt råd er at lade det være i fortiden, for at blande fortiden og nutiden er en dårlig cocktail!

Fryd dig over at han stadig længdes efter dig, og at du er igang med at lave en familie, og har en dejlig mand. 

Jeg synes personligt at du skal slette ham, selvom det nok er dejligt for dig at blive bekræftet af en anden. 

Anmeld

30. april 2013

Ryberg

Der vil altid være en del i os der synes det nye og det spændende er mere interessant end det vi har i forvejen... og derfor tror jeg på, at der sker meget utroskab pga. det...

Når jeg møder en fyr, som vækker netop den nysgerrighed i mig, og jeg begynder at have "overvejelser", så cutter jeg ham... farvel...

Jeg har engang sagt direkte til en fyr, at vi ikke kunne snakke sammen mere, fordi han fik mig ud på et område jeg ikke ønskede, da jeg elsker min mand og ikke vil miste det jeg har.
Har ikke snakket med ham siden, da han selvfølgelig respekterede det.

Det er en hel normal følelse at have forbudte tanker - spørgsmålet er bare, hvad du gør ved det.

Jeg ville sige farvel til ex'en

Anmeld

30. april 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

kunne det evt bunde ud i at du er lidt panikken??

Du skriver at det jo ikke kun er exén men bare noget fremmede generalt du tørster efter ... og Du er igang med at lave en baby med en god stabil mand.... og det kan være en lidt skæmmende tanke - I er jo for ALVOR og ALTID knyttet til hinanden når I får lavet en baby sammen

Man kan blive skilt for 500,-
Man kan dele en bolig.
Man kan flytte fra hinanden..

men med et barn er man altid forbunden ... og det er jo et stort sats

Har du nogen sinde fået løbet hornene af dig, om så at må sige??

Anmeld

30. april 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

kunne det evt bunde ud i at du er lidt panikken??

Du skriver at det jo ikke kun er exén men bare noget fremmede generalt du tørster efter ... og Du er igang med at lave en baby med en god stabil mand.... og det kan være en lidt skæmmende tanke - I er jo for ALVOR og ALTID knyttet til hinanden når I får lavet en baby sammen

Man kan blive skilt for 500,-
Man kan dele en bolig.
Man kan flytte fra hinanden..

men med et barn er man altid forbunden ... og det er jo et stort sats

Har du nogen sinde fået løbet hornene af dig, om så at må sige??

Det er alt det jeg ikke "må" der kan vække min opmærksomhed .. Jeg elsker min kæreste , og kunne aldrig finde på at være ham utro , men tanken om at være "bundet" (forstå mig ret) , kan virke skræmmende . At jeg skal være sammen med den samme for altid , og ikke bare kan tage i byen og finde en tilfældig .. Ikke fordi keg har lyst , men det er tanken ..

Jeg har prøvet en del i mine "unge" dage( jeg er 22) .
Men tænker nogle gange , har du prøvet det du ville og skulle ?

Anmeld

30. april 2013

BigHope13

Anonym skriver:

jeg synes det fint nok at man tænder på andre mænd og på sine minder, men så skal det også blive ved det.
det farligste man kan gøre er at opsøge problemerne, og hvis du føler at du overvejer at have sex med din ex, så det ikke altid der er så langt fra tanker til handling.
stop legen og tænk på din nuværende kæreste og jeres fremtid sammen istedet for.
det eneste du får ud af din ex kæreste er rent og skær sex, og det får man altså rigeligt af hjemme når man prøver at lave en baby.

jeg ville kontakte exen og fortælle at det aldrig kan blive noget og at han skal holde sig væk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.