At gå fra kæresten og tingene efter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hej Baby.dk

Da jeg og kæresten har valgt at gå fra hinanden grundet mangel på kærlighed, tid, følelser og diskussioner i lange baner står jeg lidt i et dilemma. 

Vi har en lejlighed, som skal opsiges og vil derfor flytte hjem til mine forældre i en kort periode eller rettere til August, hvor jeg vil starte ny uddannelse. Men spørgsmålet er hvordan ligger kontanthjælpen så? 

Dertil vil jeg finde en lejlighed, hvor jeg så vil starte fra ny. Men hvad er godt at vide? Her har det altid været kæresten der har sørget for forsikringer, husleje, banken osv? 

Håber I kan hjælpe, da jeg pt er ret frustrede, oveni en abort, en eksame snart og ting herhjemme virker til et kaos for ikke at sige, vi nu skal dele sønnen på snart 3. 

Ligeså snart du er hjemmeboende så har du et kæmpe problem. Du får meget mindre i kontanthjælp og ingen fordele, med bla. hjælp til bolig. - da du jo har et tag over hovedet.

Ærligt, ville jeg gå op på kommunen og sige at du står uden bolig på kontanthjælp og IKKE har mulighed for at bo andre steder.

Jeg kender flere der gennem tiden, har stået i samme problem, hvor de er flyttet hjem. Og derefter har kommunen sagt: "jamen så må dine forældre jo forsørger dig og sørger for du får en bolig". - den er meget svær at komme ud af igen, med mindre du er super heldig eller vinder i lotto.

du sender bare en PB hvis det er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

Mettefpigen

LilleChelle skriver:

Hold da op - det var en sød bank.

Det vil de normalt bare ikke. 

Jaa har en sød bankmand, men kan heller ikk se problemet... De blir jo bare delt op og betalt af 2 steder....

Anmeld

29. april 2013

Mettefpigen

Flodkilling skriver:

Ligeså snart du er hjemmeboende så har du et kæmpe problem. Du får meget mindre i kontanthjælp og ingen fordele, med bla. hjælp til bolig. - da du jo har et tag over hovedet.

Ærligt, ville jeg gå op på kommunen og sige at du står uden bolig på kontanthjælp og IKKE har mulighed for at bo andre steder.

Jeg kender flere der gennem tiden, har stået i samme problem, hvor de er flyttet hjem. Og derefter har kommunen sagt: "jamen så må dine forældre jo forsørger dig og sørger for du får en bolig". - den er meget svær at komme ud af igen, med mindre du er super heldig eller vinder i lotto.

du sender bare en PB hvis det er.

Det passer ikk! ...
Jeg er flyttet hjem til min mor med min søn og jeg får det samme i KH som før....
Jeg har snakket med en boligforening, og jeg skal til møde deroppe så de kan hjælpe mig med en ny bolig.. Det er ikk noget problem....

Anmeld

29. april 2013

gonefishing

Mettefpigen skriver:

Det passer ikk! ...
Jeg er flyttet hjem til min mor med min søn og jeg får det samme i KH som før....
Jeg har snakket med en boligforening, og jeg skal til møde deroppe så de kan hjælpe mig med en ny bolig.. Det er ikk noget problem....

http://www.magnus.dk/Home/Satser/Kontanthj%C3%A6lp .aspx?satsID={B6001334-CDD1-4FC1-9EF4-DCE66376B815 }

der er udeboende og hjemmeboende kontanthjælp, og det er ikke alle kommuner (på trods af der skulle være samme regler), der mener det samme.Jeg kan f.eks. fortælle at en kommune på Amager har en masse sager liggende hvor de tager i KH om du er over eller under 25 år, så længe du bor hjemme.

Anmeld

29. april 2013

Mettefpigen

Flodkilling skriver:

http://www.magnus.dk/Home/Satser/Kontanthj%C3%A6lp .aspx?satsID={B6001334-CDD1-4FC1-9EF4-DCE66376B815 }

der er udeboende og hjemmeboende kontanthjælp, og det er ikke alle kommuner (på trods af der skulle være samme regler), der mener det samme.Jeg kan f.eks. fortælle at en kommune på Amager har en masse sager liggende hvor de tager i KH om du er over eller under 25 år, så længe du bor hjemme.

Jeg fik afvide at lige så snart du er forsørger så er det ligemeget om du bor hjemme eller ej, så får du det samme..... Og det gør jeg...

Anmeld

29. april 2013

gonefishing

Mettefpigen skriver:

Jeg fik afvide at lige så snart du er forsørger så er det ligemeget om du bor hjemme eller ej, så får du det samme..... Og det gør jeg...

Nu arbejder jeg med at rådgive folk juridisk mhs. til kommuner... Og der er KÆMPE forskel på hvilken kommune, hvem man snakker med osv.

Der er rigtig mange derude over 25 år med børn som på ingen måde får det de er berettige til.
I øjeblikket kender jeg en der har et barn på 3 år, måtte flytte hjem da hun blev smidt ud. Hun fik knap 4000 kr pr mrd, da hendes rådgiver sagde at :"sådan var reglerne". Hun vidste ikke bedre, og regnede da med at rådgiveren kendte til reglerne.

Hun endte med at få et "plaster på såret".

Der er bare rigtig mange som hende, der ikke får den rigtige vejledning, og så går hjem og tænker: "når ja men de prøver vel ikke at snyde mig"

Anmeld

29. april 2013

Mettefpigen

Flodkilling skriver:

Nu arbejder jeg med at rådgive folk juridisk mhs. til kommuner... Og der er KÆMPE forskel på hvilken kommune, hvem man snakker med osv.

Der er rigtig mange derude over 25 år med børn som på ingen måde får det de er berettige til.
I øjeblikket kender jeg en der har et barn på 3 år, måtte flytte hjem da hun blev smidt ud. Hun fik knap 4000 kr pr mrd, da hendes rådgiver sagde at :"sådan var reglerne". Hun vidste ikke bedre, og regnede da med at rådgiveren kendte til reglerne.

Hun endte med at få et "plaster på såret".

Der er bare rigtig mange som hende, der ikke får den rigtige vejledning, og så går hjem og tænker: "når ja men de prøver vel ikke at snyde mig"

Her var det ikk noget problem... Ringede og snakkede med forskellige folk

Anmeld

29. april 2013

gonefishing

Mettefpigen skriver:

Her var det ikk noget problem... Ringede og snakkede med forskellige folk

Det var da godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.