At gå fra kæresten og tingene efter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2013

Mettefpigen

LilleChelle skriver:

DDev

Du skal desværre ikke regne med at de vil dele jeres lån op. Det skal i finde ud af indbyrdes. 

Hvorfor ikk? Det var ikk noget problem her....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

LilleChelle

Mettefpigen skriver:

Hvorfor ikk? Det var ikk noget problem her....

Hold da op - det var en sød bank.

Det vil de normalt bare ikke. 

Anmeld

29. april 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Du skal desværre ikke regne med at de vil dele jeres lån op. Det skal i finde ud af indbyrdes. 

Okay, jeg må tage snakken med ekskæresten når han kommer hjem. Så må vi lave nogle fælles ordninger. Lige pt er der ikke særlig meget snak mellem os, kun når det omhandler sønnen. 

Anmeld

29. april 2013

Nemesis

LilleChelle skriver:

Hold da op - det var en sød bank.

Det vil de normalt bare ikke. 

tror det kommer an på hvilken slags lån det er. Her har det heller aldrig været et problem.

Men er det et forbrugslån kan den ene jo optage et nyt lån for halvdelen og så betale det til den anden som så selv står for det (og så skal man huske at sørge for papirerne er i orden)

Anmeld

29. april 2013

katrine26

Anonym skriver:

Har nemlig også forstået det sådan, at man stadig er forsørger ligemeget om man er ude eller hjemmeboende. Men det er et virvar at finde ud af på nettet. Der er i hverfald delte holdninger. 

Man er forsørger selvom man bor sammen med sine forælder det er lige som at have to venner at bo sammen med. Det eneste du nok ikke kan søge er tilskud til bhv osv. Katrine26. 

Anmeld

29. april 2013

Anonym trådstarter

katrine26 skriver:

Man er forsørger selvom man bor sammen med sine forælder det er lige som at have to venner at bo sammen med. Det eneste du nok ikke kan søge er tilskud til bhv osv. Katrine26. 

Okay, der er nemlig delte meninger på nettet, for ville se om jeg kunne finde en svar. 

Men må tage derned og hører, hvad de har at sige. Men håber du har ret.

Anmeld

29. april 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

tror det kommer an på hvilken slags lån det er. Her har det heller aldrig været et problem.

Men er det et forbrugslån kan den ene jo optage et nyt lån for halvdelen og så betale det til den anden som så selv står for det (og så skal man huske at sørge for papirerne er i orden)

Vi har et forbrugslån, quicklån, og lån til mine forældre fra indskud. 

Men må tage snakken med ekskæresten, ellers må jeg hører banken. 

Anmeld

29. april 2013

Nemesis

Anonym skriver:

Vi har et forbrugslån, quicklån, og lån til mine forældre fra indskud. 

Men må tage snakken med ekskæresten, ellers må jeg hører banken. 

Så er spørgsmålet jo om der er noget af det der "går op" det lån til dine forældre kan du jo tage, og går det så op med fx. quicklånet så er der jo kun et tilbage.

men med forbrugslån burde det ikke være et problem at dele det over.

bare husk at sørg for papirerne er i orden så den ene part ikke hænger på det hele alene hvis den anden stopper med at betale.

Anmeld

29. april 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Så er spørgsmålet jo om der er noget af det der "går op" det lån til dine forældre kan du jo tage, og går det så op med fx. quicklånet så er der jo kun et tilbage.

men med forbrugslån burde det ikke være et problem at dele det over.

bare husk at sørg for papirerne er i orden så den ene part ikke hænger på det hele alene hvis den anden stopper med at betale.

Ja, det er rigtig nok. Virker til ekskæresten er samarbejdsvillig, så tror bare vi lige skal skrive det ned og få det på det rene. Mere fordi vi begge ikke vil ødelægge noget for hinanden nu hvor vi har vores søn tilfælles og at det skal gå udover ham. 

Men tak for hjælpen, og især med papirerne i orden, hvis han nu vælger ikke at betale. 

Anmeld

29. april 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, det er rigtig nok. Virker til ekskæresten er samarbejdsvillig, så tror bare vi lige skal skrive det ned og få det på det rene. Mere fordi vi begge ikke vil ødelægge noget for hinanden nu hvor vi har vores søn tilfælles og at det skal gå udover ham. 

Men tak for hjælpen, og især med papirerne i orden, hvis han nu vælger ikke at betale. 

Ikke skal gå udover ham.*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.