At gå fra kæresten og tingene efter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.600 visninger
27 svar
5 synes godt om
28. april 2013

Anonym trådstarter

Hej Baby.dk

Da jeg og kæresten har valgt at gå fra hinanden grundet mangel på kærlighed, tid, følelser og diskussioner i lange baner står jeg lidt i et dilemma. 

Vi har en lejlighed, som skal opsiges og vil derfor flytte hjem til mine forældre i en kort periode eller rettere til August, hvor jeg vil starte ny uddannelse. Men spørgsmålet er hvordan ligger kontanthjælpen så? 

Dertil vil jeg finde en lejlighed, hvor jeg så vil starte fra ny. Men hvad er godt at vide? Her har det altid været kæresten der har sørget for forsikringer, husleje, banken osv? 

Håber I kan hjælpe, da jeg pt er ret frustrede, oveni en abort, en eksame snart og ting herhjemme virker til et kaos for ikke at sige, vi nu skal dele sønnen på snart 3. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2013

baby012

Ville ikke gå uden en 

Anmeld

28. april 2013

jydeinden

Anonym skriver:

Hej Baby.dk

Da jeg og kæresten har valgt at gå fra hinanden grundet mangel på kærlighed, tid, følelser og diskussioner i lange baner står jeg lidt i et dilemma. 

Vi har en lejlighed, som skal opsiges og vil derfor flytte hjem til mine forældre i en kort periode eller rettere til August, hvor jeg vil starte ny uddannelse. Men spørgsmålet er hvordan ligger kontanthjælpen så? 

Dertil vil jeg finde en lejlighed, hvor jeg så vil starte fra ny. Men hvad er godt at vide? Her har det altid været kæresten der har sørget for forsikringer, husleje, banken osv? 

Håber I kan hjælpe, da jeg pt er ret frustrede, oveni en abort, en eksame snart og ting herhjemme virker til et kaos for ikke at sige, vi nu skal dele sønnen på snart 3. 

hvis jeg var dig ville jeg lige give din kommune et kald og høre hvordan og hvorledes du står rent økonomisk :-) 

det skal nok gå alt sammen 

Anmeld

28. april 2013

Kløver

Kram til dig

Pga de nye regler, ville jeg mok snakke med kommunen omkring kontanthjælpen.

Inden du flytter, ville jeg nok tage til møde i banken og få snakket budget og hvad du som udeboende su har råd til at husleje, mulighed for indskud, osv. Snakke med boligforeninger og melde ind, så du kan få en lejlighed forsikring er en indbo og ulykke rigtig godt at have

Sikker på det hele nok skal gå

Anmeld

29. april 2013

katrine26

Hejsa. Da jeg og kæresten flyttet fra en by til min hjemby boede vi 6 mdr hos mine forælder og min kontanthjælp ændret sig ikke. Alt bo hos dine forælder er det sammen som at bo sammen med en kæreste og gå ikke ind og rykker med de penge som du for udbetalt. Katrine26. 

Anmeld

29. april 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Ville ikke gå uden en 

1000 tak. Det varmede 

Anmeld

29. april 2013

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

hvis jeg var dig ville jeg lige give din kommune et kald og høre hvordan og hvorledes du står rent økonomisk :-) 

det skal nok gå alt sammen 

Jeg må få ringet til kommunen og hørt angående kontanthjælp, så må jeg se hvad de siger til det. Tror nemlig ikke jeg har råd til at blive boende. 

Anmeld

29. april 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Kram til dig

Pga de nye regler, ville jeg mok snakke med kommunen omkring kontanthjælpen.

Inden du flytter, ville jeg nok tage til møde i banken og få snakket budget og hvad du som udeboende su har råd til at husleje, mulighed for indskud, osv. Snakke med boligforeninger og melde ind, så du kan få en lejlighed forsikring er en indbo og ulykke rigtig godt at have

Sikker på det hele nok skal gå

Har GF, så må lige give dem et kald så jeg er på den sikre side med forsikringerne også jeg og sønnen er dækket ind. 

Ja, tænker også at ringe til banken, vi har nemlig haft fællesøkonomi, så skal lige se hvordan og hvorledes pengene står til, nu hvor vores lån skal deles op. Tager op på borgerservice for at hører omkring Kontanthjælp, Adresseflytning osv. 

Anmeld

29. april 2013

Anonym trådstarter

katrine26 skriver:

Hejsa. Da jeg og kæresten flyttet fra en by til min hjemby boede vi 6 mdr hos mine forælder og min kontanthjælp ændret sig ikke. Alt bo hos dine forælder er det sammen som at bo sammen med en kæreste og gå ikke ind og rykker med de penge som du for udbetalt. Katrine26. 

Har nemlig også forstået det sådan, at man stadig er forsørger ligemeget om man er ude eller hjemmeboende. Men det er et virvar at finde ud af på nettet. Der er i hverfald delte holdninger. 

Anmeld

29. april 2013

LilleChelle

Har GF, så må lige give dem et kald så jeg er på den sikre side med forsikringerne også jeg og sønnen er dækket ind. 

Ja, tænker også at ringe til banken, vi har nemlig haft fællesøkonomi, så skal lige se hvordan og hvorledes pengene står til, nu hvor vores lån skal deles op. Tager op på borgerservice for at hører omkring Kontanthjælp, Adresseflytning osv. 

Du skal desværre ikke regne med at de vil dele jeres lån op. Det skal i finde ud af indbyrdes. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.